Allemaal leuk en aardig maar ik zou dit even heel zakelijk benaderen. Hoe staat de levering in het koopcontract? Tot de deur of in het huis? Zijn ze aangesloten bij zo’n belangenorganisatie qua voorwaarden? Etc. Alles via de mail bespreken met het bedrijf zelf,(zwart op wit) die bezorger doet namelijk ook alleen wat hem wordt opgedragen vanuit t bedrijf.
Mijn ramen waren vet vies en streperig dus ik dacht ik maak ze ff schoon, nou is nog erger dan ervoor 
 nog nooit eerder ramen gelapt dus via google opgezocht hoe het moest maar bak er niks van
Wat voor mij werkt en heel simpel is: ik schrob ze eerst altijd met een afwasspons en een sopje van heet water en Dreft. Daarna neem ik alles af met een microvezeldoek met alleen heet water. Daarna spray ik alles nog in met Glassex en neem ik het weer af met een nieuwe droge microvezeldoek. Werkt voor mij altijd perfect en heb geen strepen!
Thanks! Ga ik vanmiddag proberen. Ik deed ook met een spons met afwasmiddel en dan zo’n trekker zeg maar
Wij hebben een keer geïnvesteerd in een goede raamtrekker (Unger) na een tip van de professionele ramenschoonmakers op kantoor, en dat ding maakt écht een heel groot verschil. Ik maak nu wel eens alleen het onderste gedeelte van een raam schoon als daar toevallig een vlek zit, gewoon met water en dan die trekker. Geen strepen.
Oh chill! Maar denk dat ik zelfs daarmee nog niet overweg kan, de techniek heb ik nog niet onder de knie ofzo. En welke heb je dan precies? Zie er voor 30 maar ook nog duurder
Volgens mij hebben we deze Unger - Raamtrekker 35 cm - zwart | bol.com
Techniek heb ik ook niet. Althans, ik haal dat ding van links naar rechts en droog hem dan. De echte schoonmakers hebben van die soepele polsbewegingen enzo waardoor ze hem niet eens van het glas halen. Dat niveau haal ik ook niet. Maar m’n basic kunsten zijn genoeg bij deze.
Toevallig hebben mijn ouders een jaar of 3 geleden heel veel gezeik gehad met seats and sofas: Eerst de verkeerde kleur, toen een verkeerd hoek stuk, verkeerde poten en toen ze eindelijk alles goed hadden was dat ding binnen no time doorgezakt.
Ik ben hier ook zo slecht in en heb het inmiddels opgegeven: Glasex en keukenrol zijn mijn beste vrienden geworden
Ik gebruik altijd doeken van Jemako om de ramen te lappen. Wel wat prijzig, ik geloof 30-35 euro voor 2 doeken (één doek om de ramen mee schoon te maken en eentje om te drogen) maar het werkt echt fantastisch. Je hoeft niks bijzonders te doen, gewoon het raam afnemen met de ene doek en wat water met evt. een klein scheutje Glassex oid en daarna drogen met de andere doek. Hoe het precies werkt weet ik niet maar ik heb nooit meer strepen. Vind ramen lappen nu ook echt leuk om te doen
Ik had dit vorige week ook en heb toen deze ramenwasser geleend van mn ouders:
Supermakkelijk in gebruik en ?? je raadt t niet maar mijn ramen zijn gewoon helder doorzichtig (5 jaar niet schoonmaken maakt wel wat uit 
  )
Heb er gewoon warmig water en afwasmiddel ingegoten. Die doek was wel echt absurd vies na 1 raam ![]()
Dat klinkt wel heel chill haha maar wel ff een investering zeg
Je hebt al veel tips gekregen maar de tip die ik van m’n moeder kreeg als in: “hiermee kan je onmogelijk met strepen eindigen” en ze heeft gelijk: heet water, een goede aftrekker en enkele spritsjes HG glazenwasser. ![]()
Nadrogen met een hydrofiele doek werkt ook heel goed en da’s goedkoper dan al die speciale poetsdoeken.
mijn oma (gepensioneerd schoonmaakster) doet het altijd zo: emmer warm water met klein beetje allesreiniger, gewoon met een vaatdoek over de ramen heen. Vervolgens met trekker water eraf halen. Dan met theedoek droogmaken. Eventuele vlekken kun je ook met die theedoek nawrijven. Ik kan slecht schoonmaken maar met deze methode lukt t mij zelfs! Ik heb trouwens gewoon echt zo’n hele cheapie trekker van de action
En Glassex is de duivel volgens haar, zij zegt dat je daar juist strepen van krijgt
Ben ik nou zo’n puber? ![]()
Oeps, niet bedacht dat het in NL mogelijks een andere benaming heeft ![]()
Ja ik moet zeggen dat ik wel wat screenshots op whatsapp gemaakt heb, maar dat de rest eigenlijk mondeling besproken is. We zijn op maandag teruggegaan om te klagen tegen hem, en hij bood gelijk aan om de tillift voor ons te betalen. Nu zou de bank vandaag bezorgd worden, maar ik kreeg net weer een telefoontje dat het toch zaterdag wordt omggggg ![]()
Ik heb deze ook, inderdaad superchill!
Misschien heel kinderachtig maar een negatieve review wil ook nog wel eens werken om e.e.a. voor elkaar te krijgen bij bedrijven. ![]()