Unsuccesful adulting

Ik heb een keer een fohn gemold door 'm te gebruiken voor het drogen van een natte broek :neutral_face:

Dacht slim te zijn en 'm in een broekspijp te steken en zo warme lucht door de hele broekspijp te blazen. Maar toen raakte de fohn oververhit en stierf

6 likes

Ik had kleine plantjes uit mijn spons groeien. Ik denk van mijn chia zaad dat daar aan is blijven plakken.

32 likes

De deur van mijn diepvries ging niet meer echt goed dicht en ik was eigenlijk bang dat de deur kapot was, maar toen zag ik dat er heel veel ijs was :sweat_smile: gelijk maar ontdooid.

7 likes

Ik heb een gigantische bank aangeschaft bij seats and sofas en ik heb al de hele week stress of ie wel in mijn huis past en hoe die bank dan naar boven gaat en omg ik heb er gewoon wakker van gelegen eerlijk waar :rofl:

6 likes

Throwback naar toen wij een bank kochten voor in onze smalle bovenwoning en ik zo gestresst was dat we op een gegeven moment de dimensies van de bank na hebben gemaakt uit kartonnen verhuisdozen en zo onze zaterdag hebben gespendeerd. Het paste niet😂

26 likes

Hoe heb je dat opgelost?

5 likes

Hahahahaaha nogeneens zo’n slecht idee :rofl: Wij hebben het allemaal wel opgemeten en hij past wel, maar ik ben zo bang dat het echt zon homp van een bank wordt wat de halve huiskamer in beslag neemt. En ook of het wel naar boven gaat allemaal, want ik hou mijn hart vast eerlijk waar. Ze komen hem vanavond brengen en ik heb al op zn minst twee slapeloze nachten gehad :sweat_smile:

3 likes

Uiteindelijk had mijn vriend allemaal verhuisbedrijven gebeld en uiteindelijk wilde eentje die toevallig bezig was om de hoek helpen tijdens de lunchpauze om hem (voor 200 euro zwart) met drie sterke mannen via het dakterras naar boven te takelen :sweat_smile:

6 likes

Hahaha ik had ook een bank gehaald en die paste dus inderdaad niet naar boven. Ik was met alleen mijn stiefpa en vriend en toen moest het raam eruit om hem omhoog te takelen, lukt natuurlijk nooit met maar 2 man boven en ik beneden =’) Gelukkig waren er hele lieve toeristen die naar boven gerend zijn om te helpen. Succes! hopelijk past het want het is echt een hoop stress.

5 likes

Fijne oplossing zeg! Anders zit je met een bank waar je niks mee kan.

2 likes

Nou de bank ging dus niet naar binnen via de deur. En hij had een of ander raar verhaal dat de tillift man een lekke band had en dus niet kon komen opdagen. En nu heb ik dus nog steeds geen bank.

lange rant over de bank

Eigenlijk ben ik echt vet ontevreden, want hij zou hem sowieso eigenlijk al op zondag komen brengen, dat hadden we afgesproken, en toen kreeg ik te horen dat dit niet ging en dat het toch zaterdag werd. Dat vond ik al irritant, maar ja
ok dan. Ik heb niet geklaagd en dacht:’ Nou ja zo lang ik die bank dan maar heb’. En ook doet die man super vriendelijk en amicaal, waardoor je hem eigenlijk de waarheid gewoon niet meer durft te vertellen :rofl:

Ook wou ik die bank in eerste instantie gewoon nog niet nemen, omdat ik dus eerst mijn deur en alles wou opmeten. En toen zei hij:’ dat gaat passen. Het komt in afzonderlijke delen, wees niet bang. etc.’. En ik wist gewoon dat we daar niet naar hadden moeten luisteren, maar mijn vriend is echt zooo makkelijk in dat soort situaties. En dus hebben we toch (tegen mijn beter weten in) een aanbetaling gedaan.

Vervolgens stuurde hij mij appjes of ik fotos van die deur kon sturen en dat had ik gedaan. Zegt ie
ohh ja dat ziet er wel smal uit idd. En ook gaf hij me de afmetingen van die bank, die waren 81 cm en die van mijn deur 77. Dus ik snap sowieso niet waarom je het dan zonder tillift komt ‘proberen’.

Het probleem zat hem hier in dat ik al 150 euro had betaald voor het bezorgen van de bank. En ik het dan eigenlijk een beetje raar vond dat ik dan alsnog 80 euro extra moet gaan betalen voor de tillift? Dat liet ie een beetje vallen, maar ik dacht van:’ Als de bank door jullie niet naar boven gebracht kan worden, waarom moet ik dan de tillift kosten ook nog daarbovenop betalen? Dat is toch een beetje vraag gewoon ?’ :sweat_smile:

Dus ik zei dat zo een beetje tegen hem in de app, en vroeg aan hem:’ Dus er komen geen extra kosten meer bij voor de bezorging? En hij zei:’ Nee’. Dus ik denk dat hij gewoon te bang was om mij te vertellen dat ik nog die extra 80 euro moest betalen, en daarom heeft ie het gewoon zelf geprobeerd denk ik. Hij hoopte gewoon dat het ging passen zodat hij mij dat niet hoefde te vertellen. Want dat hele lekke band verhaal geloof ik natuurlijk geen zak van hahaha. Maar ja, je had van mij echt niet hoeven komen zonder die tillift want we hadden al vastgesteld dat het niet ging passen door de deur? Hij zei ook van:’ ja ik ben helemaal hierheen gekomen om het toch te proberen’. Ja
heeel lief van je hoor, maar als je mij verteld had dat je geen tillift had, had je van mij echt niet hoeven komen :joy:

Dus het pastte natuurlijk niet, en toen zei hij dat het niet ging lukken zonder de tillift en dat hij dan weer terugkomt. Dus hij vertelt mij even doodleuk na een moment als dit dat er nog 80 euro bijkomt. En dat het eerstvolgende bezorgmoment donderdag is?! En dat terwijl we onze hele huiskamer hebben omgeturnd en we zelfs aan de koffietafel hebben gegeten omdat we alles aan de kant hadden gezet. Ik eerder van werk weg was gegaan etc. Dus sorry het was gewoon fucking veel inconvenience eigenlijk en geen enkele afspraak was nagekomen :rofl:

Dus het enige wat ik zeg is
‘Nou dit vind ik wel een beetje minder eigenlijk als ik eerlijk ben’. En die man kijkt me nog aan alsof ik hem verraden heb en ik een klootzak ben dat ik dat zeg. Hallo er mag toch wel iets van compensatie zijn ofzo? :rofl: Echt zo van, je krijgt vandaag je bank niet , en je moet 80 euro extra betalen, ohh ja en het wordt bijna een week later. Wtf man?

Mijn vriend en ik hebben ook overwogen om gewoon langs te gaan en te klagen hahaha. Want uiteindelijk hebben we nog soort van hem op zn gemak staan stellen van:’ Nou ja je hebt het geprobeerd , en snap ik’. Terwijl we het er eigenlijk totaal niet mee eens zijn en best wel pissed zijn :rofl: Ook weer een voorbeeld van unsuccessful adulting hahaha

3 likes

Weet niet of het unsuccesful adulting is
 bij mij staat Seats & Sofas echt bekend als een heel onbetrouwbaar bedrijf. Kan me items herinneren van Kassa/Radar programma’s met klachtenregens over hun werkwijze. Enorme marketing, en van die gladde verkopers in de winkels die erg pushen, maar na aankoop weinig service en banken die al na een korte tijd inzakten etc.

Misschien is het inmiddels veranderd, want dit is wel jaren terug en nu hoor je weinig meer.

Dus ik zou zeker gaan klagen en je daar niet schuldig over voelen, je koopt toch een prijzig product bij ze, mag je echt wel wat voor terug verwachten!

13 likes

Omg neeee is dit echt zo? :rofl: Ik begin nu serieus aan de hele aankoop te twijfelen. Wow ja een gladde verkoper die heel erg pusht was het zeker. Hij had ons zelfs een glas alcohol in de winkel ingeschonken hahaha. Aardige vent hoor, maar ja ik ben hier niet om je vriend te zijn , maar om een bank te kopen. Ja we gaan echt gewoon langs om hem even te vertellen dat we hier niet blij mee zijn en wel.iets van compensatie verwachten.

Allemaal leuk en aardig maar ik zou dit even heel zakelijk benaderen. Hoe staat de levering in het koopcontract? Tot de deur of in het huis? Zijn ze aangesloten bij zo’n belangenorganisatie qua voorwaarden? Etc. Alles via de mail bespreken met het bedrijf zelf,(zwart op wit) die bezorger doet namelijk ook alleen wat hem wordt opgedragen vanuit t bedrijf.

4 likes

Mijn ramen waren vet vies en streperig dus ik dacht ik maak ze ff schoon, nou is nog erger dan ervoor :sob: nog nooit eerder ramen gelapt dus via google opgezocht hoe het moest maar bak er niks van

4 likes

Wat voor mij werkt en heel simpel is: ik schrob ze eerst altijd met een afwasspons en een sopje van heet water en Dreft. Daarna neem ik alles af met een microvezeldoek met alleen heet water. Daarna spray ik alles nog in met Glassex en neem ik het weer af met een nieuwe droge microvezeldoek. Werkt voor mij altijd perfect en heb geen strepen!

5 likes

Thanks! Ga ik vanmiddag proberen. Ik deed ook met een spons met afwasmiddel en dan zo’n trekker zeg maar

Wij hebben een keer geïnvesteerd in een goede raamtrekker (Unger) na een tip van de professionele ramenschoonmakers op kantoor, en dat ding maakt écht een heel groot verschil. Ik maak nu wel eens alleen het onderste gedeelte van een raam schoon als daar toevallig een vlek zit, gewoon met water en dan die trekker. Geen strepen.

4 likes

Oh chill! Maar denk dat ik zelfs daarmee nog niet overweg kan, de techniek heb ik nog niet onder de knie ofzo. En welke heb je dan precies? Zie er voor 30 maar ook nog duurder

3 likes

Volgens mij hebben we deze Unger - Raamtrekker 35 cm - zwart | bol.com

Techniek heb ik ook niet. Althans, ik haal dat ding van links naar rechts en droog hem dan. De echte schoonmakers hebben van die soepele polsbewegingen enzo waardoor ze hem niet eens van het glas halen. Dat niveau haal ik ook niet. Maar m’n basic kunsten zijn genoeg bij deze.

4 likes