Unsuccesful adulting

Toevallig hebben mijn ouders een jaar of 3 geleden heel veel gezeik gehad met seats and sofas: Eerst de verkeerde kleur, toen een verkeerd hoek stuk, verkeerde poten en toen ze eindelijk alles goed hadden was dat ding binnen no time doorgezakt.

1 like

Ik ben hier ook zo slecht in en heb het inmiddels opgegeven: Glasex en keukenrol zijn mijn beste vrienden geworden

4 likes

Ik gebruik altijd doeken van Jemako om de ramen te lappen. Wel wat prijzig, ik geloof 30-35 euro voor 2 doeken (één doek om de ramen mee schoon te maken en eentje om te drogen) maar het werkt echt fantastisch. Je hoeft niks bijzonders te doen, gewoon het raam afnemen met de ene doek en wat water met evt. een klein scheutje Glassex oid en daarna drogen met de andere doek. Hoe het precies werkt weet ik niet maar ik heb nooit meer strepen. Vind ramen lappen nu ook echt leuk om te doen

5 likes

Ik had dit vorige week ook en heb toen deze ramenwasser geleend van mn ouders:

Supermakkelijk in gebruik en ?? je raadt t niet maar mijn ramen zijn gewoon helder doorzichtig (5 jaar niet schoonmaken maakt wel wat uit :grimacing: )
Heb er gewoon warmig water en afwasmiddel ingegoten. Die doek was wel echt absurd vies na 1 raam :smiling_face_with_tear:

5 likes

Dat klinkt wel heel chill haha maar wel ff een investering zeg

2 likes

Je hebt al veel tips gekregen maar de tip die ik van m’n moeder kreeg als in: “hiermee kan je onmogelijk met strepen eindigen” en ze heeft gelijk: heet water, een goede aftrekker en enkele spritsjes HG glazenwasser. :+1:t2:

2 likes

Nadrogen met een hydrofiele doek werkt ook heel goed en da’s goedkoper dan al die speciale poetsdoeken.

3 likes

mijn oma (gepensioneerd schoonmaakster) doet het altijd zo: emmer warm water met klein beetje allesreiniger, gewoon met een vaatdoek over de ramen heen. Vervolgens met trekker water eraf halen. Dan met theedoek droogmaken. Eventuele vlekken kun je ook met die theedoek nawrijven. Ik kan slecht schoonmaken maar met deze methode lukt t mij zelfs! Ik heb trouwens gewoon echt zo’n hele cheapie trekker van de action

En Glassex is de duivel volgens haar, zij zegt dat je daar juist strepen van krijgt

7 likes

Ben ik nou zo’n puber? :joy:

10 likes

Oeps, niet bedacht dat het in NL mogelijks een andere benaming heeft :see_no_evil:

1 like

Ja ik moet zeggen dat ik wel wat screenshots op whatsapp gemaakt heb, maar dat de rest eigenlijk mondeling besproken is. We zijn op maandag teruggegaan om te klagen tegen hem, en hij bood gelijk aan om de tillift voor ons te betalen. Nu zou de bank vandaag bezorgd worden, maar ik kreeg net weer een telefoontje dat het toch zaterdag wordt omggggg :expressionless:

Ik heb deze ook, inderdaad superchill!

5 likes

Misschien heel kinderachtig maar een negatieve review wil ook nog wel eens werken om e.e.a. voor elkaar te krijgen bij bedrijven. :no_mouth:

1 like

:joy::see_no_evil:

1 like

Nou ik was dus weer ontevreden want ineens kon mijn oude bank eigenlijk niet mee, en ook kon ik hem lekker zelf in elkaar zetten. Dus ik heb fotos van mijn bank in het karton en plastic gemaakt en naar die man gestuurd van:’ Dus…wie komt nu de bank in elkaar zetten?’. Vind het een beetje belachelijk om 150 euro bezorgkosten te betalen terwijl we zelf die bank van en op die traplift hebben gezet, en we hem nog zelf in elkaar hebben moeten zetten ook. Ik heb even de karen uitgehangen en nu hebben we toch maar het meeste van ons geld teruggekregen gelukkig :joy: Hij zei trouwens ook nog:’ Anders komen we morgen terug om hem alsnog in elkaar te zetten!’. Dus ik zeg:’…Ok…waar ga ik nu op zitten dan? :joy:’. Want mijn oude bank was er ook niet meer hahaha.

Ik ben wel echt super blij met de bank zelf maar mijn god wat een drama was die bezorging ervan.

11 likes

Dit is ook echt een kut klus. Een bevriende fietsenmaker zegt dat ook altijd. Je wordt er door oefenen wel handiger in maar het blijven ondingen. Succesvol bezig geweest dus :star_struck:

7 likes

Ik heb een paar maanden geleden een heel erg dure wasdroogcombi gekocht. Mijn eerdere apparaten waren altijd losse apparaten en daarbij oude afdankertjes.

Nu kon ik nergens een stoffilter vinden en dacht ik tja, dit is een supersonische wasdroogcombi dus misschien wordt al het pluis en dergelijke wel afgevoerd met het water. In plaats van de gebruiksaanwijzing te bekijken heb ik het maar zo gelaten :woman_shrugging:t2:.

Nou er is dus wel een stoffilter. Dat zat overvol met vochtige pluis. Nu ben ik bang dat ik hierdoor het apparaat beschadigd heb :frowning:.

Nee joh, gaat vast niet kapot in een paar maanden

2 likes

Waar zit die? Want ik heb sinds kort ook een combimachine haha

Boven het wasmiddelbakje, vrijwel onzichtbaar weggewerkt. Maar ik denk dat dat echt bij elke droger / merk anders kan zijn, bij mijn vorige apparaat zat het in de rand van de trommel verwerkt.

2 likes