Ik woon al bijna een jaar op mezelf en heb misschien 10x “gekookt” Mijn koelkast is standaard leeg en heb geen vers fruit/groente in huis. Nooit. Oh en als ik het in huis heb gooi ik het vaak een week later verrot in de vuilnis.
Ok ik werd heel bang voor deze verhalen over de wasdroogcombinaties (want ik heb er al 2.5 jaar een en nooit zo’n pluisfilter gevonden), maar gelukkig:
https://www.coolblue.nl/advies/hoe-maak-je-jouw-was-droogcombinatie-schoon.html
“Een was-droogcombinatie is een onderhoudsvriendelijk apparaat. De automaat heeft bijvoorbeeld geen pluizenfilter dat je na iedere droogbeurt leegt. De pluizen spoelen automatisch weg met het restvocht van je kleding of met het water tijdens de volgende wasbeurt.”
Laat je anderen dan koken of leef je als Monica Geuze en bestel je elke avond eten?
Soms Monica Geuze maar juist sinds ik op mezelf woon heb ik thuisbezorgd heeel erg geminderd. Dus vaak eet ik gewoon brood of iets heel makkelijks van de supermarkt. Vreselijk ongezond is het iniedergeval.
Het ergste is dat ik vaak op zondag een pak met treasure cornflakes eet en dan eet ik in de ochtend een bak, in de middag en in de avond. En dan is het op.
Zijn klant-en-klaar maaltijden / shakes misschien iets voor jou? Ik ben fan van Jimmy Joy, ze hebben lekkere shakes waarnaast je niks hoeft te eten, maar ook repen en warme maaltijden waar je alleen water bij hoeft te doen. En het is super voedzaam. Ik ben nog benieuwd naar de maaltijden van Upfront. Ook heb ik ze een keer van Huel geprobeerd maar die vond ik minder lekker en die waren veel duurder.
Is het bedenken van de maaltijden waarom je niet kookt?
Want je hebt bijvoorbeeld van Iglo van die zakken voor de diepvries met complete maaltijden. Die mik je in de pan met een beetje water en vervolgens heb je een lekkere maaltijd.
Toen ik nog alleen woonde zorgde ik ook altijd dat ik viscuisine in de vriezer had liggen. Ff in de oven, beetje pasta erbij koken en weer een maaltijd.
Ik had zo’n poets-party van Jemako. Ik ging vooral voor de gezelligheid, maar werd wel even met mn neus op de feiten gedrukt dat ik echt een slechte huismoeke ben.
De vloer 2 keer dweilen en dan droog afnemen, toilet elke dag poetsen? voor ieder schoonmaak klusje een andere doek en reiniger? helemaal met een bepaalde methode…
Ik kon ook gewoon bijna mijn mond niet houden om telkens te roepen, Wie heeft daar tijd voor, pffft wat overdreven, of: gewoon allesreiniger is prima. Ik dweil 1 x in de maand, en dat is ff spray en go, voldoet primaaaa.
Sorry, wat? Ben al blij als ik het presteer om 1 keer te dweilen, laat staan 3 keer achter elkaar wtf droog toch vanzelf op joh
O ja, ik ken ook mensen die Jemako gebruiken maar is dat niet gewoon een piramide-scam? Voor fulltime huisvrouwen dan inderdaad want zo maak je van schoonmaken wel een fulltime baan. Echt zo’n onzin al die verschillende producten, zou me niet verbazen als het allemaal hetzelfde is met een ander labeltje. En de producten zouden duurzaam zijn maar ze hebben geen keurmerk of zo.
Dit klinkt wel goed! Ik zal me er eens in verdiepen. Heb wel even op de site gekeken en die shakes zagen er goed uit!
Ja ik weet eigenlijk niet helemaal waar het aan ligt. Vind het voornamelijk heel ongezellig om in mijn eentje een warme maaltijd te gaan zitten eten en dan vind ik het niet helemaal waard om voor mezelf iets te maken. Slaat echt helemaal nergens op, haha. Maar ook dat viscuisine klink goed! Want buiten alles om is het inderdaad ook vaak een gebrek aan inspiratie en kookkunsten. Dus ALS ik dan een keer wat heb gemaakt smaakt het vaak vreselijk en dan heb ik er helemaal geen zin meer in
Jemako is toch gewoon een soort microvezeldoek? (En die andere een glasdoek?)Volgens mij niets speciaals en je kunt dit soort doeken ook bij de action vinden. Ik vind al die merken met die zogenaamde party’s altijd zo dom.
Ja die hebben ze ook idd, en (ik heb het net ff opgezocht) dat heet dan een ‘Profidoek’ en een ‘Droogdoek’ oftewel een ‘Nat-droogset’. Scam. Je kan ook niet reageren op hun instaberichten, zegt ook al genoeg.
edit: overigens ben ik weleens op een Tupperware-party geweest
Ja het is iets met dat de viezigheid dan niet op de vloer blijft en weer opdroogt? Ik heb laatst met een oude badhanddoek nagedroogd en die doek was wel echt vies nog van de vloer. Maar of het nu ook echt nut heeft dat drogen weet ik niet.
Mijn zus heeft van Jemako zo’n raam doeken set en dat werkt wel echt goed! Met de natte doek schoonmaken en met de droge doek gewoon wrijven, nul strepen en een schoon raam. Maar het zal ongetwijfeld piramide zijn hoor.
Dat hoor je meer toch voor mensen die alleen wonen. Dat ze niet voor 1 persoon willen koken.
Deze zijn van de Lidl en die broccoli versie is echt super lekker
Mylène, tupperware, Oriflame, Optidee, Jemako ladiesnight en al die party’s, mijn vriendinnen zijn er helemaal fan van, ik vind het mega naïef.
Ik ga er ook altijd zo kritisch tussen zitten met wat bijdehante opmerkingen
Die ‘gastheer of gastvrouw’ wil ook altijd heel graag dat je zelf ook verkoper wordt. Dus ik vroeg hoe zit dat nou. En het is indd een soort verkapt piramide gedoe. Je krijgt meer commissie hoe meer mensen je onder je hebt werken, en ook over wat zij dan weer verkopen.
Wat ik begrijp is het wel lekker cashen als je het goed doet, ik geloof dat het neerkomt op 30% wat je houd van je verkopen op die avond. Dus als je zo’n groep goedgelovige ertussen hebt zitten zonder ruggengraat dan
Ja die broccoli versie is
Je hebt van Hak ook zakken met groentenschotels die best lekker zijn. Vulling voor een burrito bijvoorbeeld. Hoef je alleen op te warmen en in een wrap te doen. Eventueel koop je er nog een bakje guacamole bij om het op te leuken. En van die Buddha salade bowls van AH vind ik ook prima.
Haha woow dit wist ik niet eens.
Wij hebben ooit op een studiedag een tupperware party gehad tijdens de lunch van een moeder vd school.
Het eten wat ze toen had gemaakt was wel heel lekker. Allemaal collega’s hadden daarna ook van alles besteld.
Zij was trouwens niet aan 't inzetten op dat wij ook parties gingen houden, maar we hadden natuurlijk allemaal al een baan haha.
Hoe dan ook zweer ik bij hun brillendoekjes.