Ah goede ja. Ik denk dat ik nog wel een vriendin kan vinden die ze heeft liggen. Haha. Maar goed, lekker handig van mezelf.
De albert heijn (en andere grote supermarkten) is gewoon open met kerst en avonwinkels vaak ook. Zit vast wel iets in de buurt!
Hier niet, woon niet in de randstad ![]()
Maar het komt goed. Mān beste vriendin vond het zo grappig dat ze er nu met liefde een aantal komt brengen. ![]()
Not me die eindelijk na iets te lang een loodgieter laat komen voor een lekkende kraan en dan erachter komen dat ik niet weet waar de watermeter / afsluitkraan zit en ik daarvoor nog iemand anders moet laten komen ![]()
Update: het is gelukt! Ik dacht dat de loszittende tegel gewoon lelijk was afgewerkt maar blijkbaar zit daar de kraan van mijn appartement
(ik woon hier echt al 10 jaar. Nooit geweten)
Mijn matras ligt blijkbaar al sinds ik het heb met de verkeerde kant naar boven
Kwam hierachter omdat het niet lekker meer ligt en ik de bon ging opzoeken voor de garantie, en toen op de foto zag dat de andere kleur aan de bovenkant hoort
Ben benieuwd of 'ie nu wel weer lekker ligt!
Ik had ook zoiets! Ik draaide mān oude matras altijd zodat alle kanten even snel sleten. Had ik bij mān nieuwe matras ook gedaan en ik vond het al raar voelen

Toen bleek dat roodwitte de onderkant te zijn en die gaten tussen de rubbers voelde ik dus gewoon in bed. Kwam er beschamend laat achter.
Dat ik gezonder wil leven en expres geen zoetigheid koop, maar dan wel koekjesdeeg ga maken puur om op te eten en niet om te bakken omdat ik dat toevallig wel in huis heb ![]()
Ik vraag me echt af of er een sportseizoen gaat komen dat ik mijn shit op orde heb⦠(denk het niet, aangezien ik mijn tas net uit ging ruimen en ik daar een mueslireep uit 2022 haalde)
Maar morgen dus mijn eerste wedstrijden en ik kom er net achter dat een deel van mijn tenue (dat ik ook gebruik om te trainen) nog in de was ligt en ik ben 1 sok kwijt. Dus nu zit mijn shirt alsnog in de wasmachine en hoop ik dat die morgen om 7:45 droog is (gelukkig is het sneldrogende stof) en moet ik sokken aan die afzakken. Ik voel me echt net kind met dit soort dingenā¦
Je kan het shirt op een radiator leggen of even fohnen?
Shit wij hebben waterschade in het plafond op onze studeerkamer omdat de drogerafvoer op zolder heeft gelekt
maar heb geen idee hoe je met zoiets om gaat haha wil dan meteen mijn moeder bellen voor advies maar dan herinner ik mezelf eraan dat ik een volwassen vrouw ben en geen 16 meer en dat ik dit soort dingen zelf ook kan uitzoeken
Oh wat stom! Wat voor plafond heb je? Het scheelt dat je weet waar het water vandaan kwam. Lekker nu alles met het mooie weer open zetten zodat het vocht weg kan. Dan kan je het daarna gaan herstellen. Hoeft niet eens zo heel dramatisch te zijn maar dat hangt een beetje af van je vloer op zolder en je plafond.
Mijn eigen actie: ik zit aangeschoten in de tuin en moet nog van alles doen. Maar nul zin meer natuurlijk nu.
Het is een plafond van houten balken. Dus is er compleet doorheen gelekt met een grote vochtplek ter grootte van de wasmachine op het plafond de verdieping eronder
we laten het nu inderdaad drogen, boven de wasmachine verschoven en stukje vloerbedekking losgemaakt. Maar ben bang dat de balken gaan rotten? Denk wel dat de lekkage van gisteren of eergisteren is, dus is niet dat er weken lang water op heeft gestaan. Hoop dat dat meevalt maar twijfelen nog een beetje of we daar iemand naar moeten laten kijken
![]()
Wij hebben een keer lekkage gehad vanuit de bovenburen, maar daar werd uiteindelijk weinig aan gedaan. Wat ze toen (vanuit een aannemer/klusjesman) wel deden was meten in hoeverre het nog vochtig was, dat kan je met een vochtmeter ook zelf doen. Als het dan gewoon netjes droogt is er ook niet zoveel aan te doen behalve even opnieuw het plafond verven wellicht. Hopelijk valt het mee, in ieder geval fijn dat het niet zo lang geduurd heeft
Ik zou kijken of het goed wil drogen en dan zal het wel meevallen hoor los van opnieuw schilderen etc. Mijn zus woont in een jaren 30 huis en heeft lange tijd een kleine lekkage vanuit de badkamer gehad op houten balken en daar hoefde niks mee gedaan te worden toen het ābekendā werd, ook al lekte het al jaren en waren die balken nat. Lekker goed ventileren de komende dagen en dan trekt het vast bij.
Ik bel voor dit soort dingen nog steeds mijn ouders hoor. Ze wilde graag kinderen, ik gun het ze om ook 35 jaar later daar nog van te genieten en mij te komen redden ![]()
Same. Ik ben 30 maar ik kan mezelf echt net in leven houden dus als er iets gebeurt wat spannender is dan dat bel ik nog steeds mn ouders voor advies ![]()
Ik ook, haha.Vooral mijn vader geniet hier enorm van. Hij neemt ook alles altijd helemaal over. Heel schattig en aardig, maar meestal js wat advies ook wel genoeg
Oh dat heb je heel goed gedaan. Lekker laten drogen en als alles goed droog is, de vochtplek schoonmaken en overschilderen. Dat gaat zo snel niet rotten hoor!
Als je gaat overschilderen is het wel handig om eerst een bepaalde verf te gebruiken als onderlaag. Ik weet niet exact hoe dit heet voorstrijkverf/isoleerverf zoiets dacht ik.
Maar anders dan komt na verloop van tijd de vlek er weer doorheen! Dat kan jaren duren voordat je het ziet maar als het dan tevoorschijn komt is heel lelijk, ik heb het zelf ook eens gehad op de muur.