Unsuccesful adulting

Ik heb mijn boodschappenbestelling geannuleerd omdat ik mijn nagels wil laten doen en ik het niet allebei kan betalen

20 likes

Omg

4 likes

Prioriteiten

3 likes

Ik moest voor 2022 voor het eerst in mijn leven veel belasting betalen, daarvoor kreeg ik altijd geld op mijn rekening gestort. Ik ging er een beetje vanuit dat het automatisch werd afgeschreven. Toen heb ik het laten gaan en ik heb er denk ik 1 brief van gekregen. Laatste herinnerde ik het me dat het nog betaald moest worden maar was het zoveel geld dat ik dacht dat ik het niet met de app kon betalen vanwege een hoog bedrag. Kon ik heel lang mijn pinpas niet vinden, dus ik dacht blijven zoeken want het ligt ergens. Na een tijdje dacht ik toch maar een nieuwe pas aanvragen want het moet toch echt betaald worden en de kosten lopen op. Nou gisteren toch maar moed verzameld om het bedrag weer op te zoeken, veel hoger natuurlijk dan origineel en toen bleek ik het gewoon wel met de app te kunnen betalen. Voor niks uitgesteld dus!! En daarna vond ik mijn oude pinpas gewoon.

8 likes

Mijn ouders kwamen net bij me langs om wat klusjes te doen.
Ik werd eerst een beetje uitgelachen omdat ik vroeg hoe mijn handnietmachine bijgevuld moest worden (dat blijkt niet zoals kantoornnietmachines te zijn, maar heel simpel via de onderkant.
Daarna keek m’n moeder in mn wasbak: ‘er zit wat schimmel aan de zijkanten. Laat mij dat maar even schoonmaken.’

Ik voelde me weer 14. Maar alle klusjes zijn gedaan en mn huis is schoon dus dat is erg fijn

9 likes

Als je bij iemand unsuccessful adult mag zijn is dat ook wel bij je ouders toch. Fijn dat alles weer gedaan en schoon is!

4 likes

De voordeur sloot de laatste maanden alleen als je 'm met zo’n kracht dichttrok dat je de ruiten hoorde rinkelen, dus ik zat gister te zoeken naar een vervangend slot. Tot ik net het ultieme idee kreeg om er eens een beetje WD-40 op te doen, en direct daarna sloot de deur zonder enige moeite… Al die maanden voor niks angstvallig aan die rinkelende ruiten gedacht. :smiling_face_with_tear:

21 likes

Ik heb een rat in huis en ben ergens heel gedemotiveerd om er iets aan te doen (écht goed opruimen/schoonmaken, gaten zoeken en dichten etc.). Weet het ook al een week en vermoedde het eigenlijk wel langer. Maar goed morgen maar even een bestrijdingsdienst bellen.

2 likes

Ik moet overmorgen een presentatie houden op een congres in het buitenland en ik vind het zo eng, ik heb helemaal last van mijn buik en zo :cry: Presenteren is mijn nachtmerrie, maakt niet uit hoe vaak ik het gedaan heb. Ik ben nog net zo bang als op de middelbare school :sweat_smile: Maar ik zou echt niet zo moeten zeuren want het is maar 20 minuten en ik krijg reiskosten en 2 nachtjes vergoed.

23 likes

shotje wodka vooraf tegen de zenuwen :ok_hand:

2 likes

Goeie tip! Minder risky dan een kalmeringstablet die een vriend heeft meegegeven (ben daar niet aan gewend dus ik ga die denk ik niet gebruiken).

3 likes

Niet met elkaar combineren in elk geval!

Wat ik altijd denk als er iets is waar ik tegenop zie, ‘morgen om deze.tijd is het achter de rug’

Succes met de presentatie :four_leaf_clover:

7 likes

Goeie tips al gegeven! En misschien wat minder conventioneel maar wat ik doe als ik iets spannends (werkgerelateerd) te doen heb: lingerie aan waar ik me goed en mooi en hot voel. Niemand die het ziet of weet, maar is echt een boost voor mijn zelfvertrouwen op dat moment.

Succes!! :muscle:t2:

20 likes

Ik heb hier onlangs een vorming rond gevolgd (vind presenteren ook echt verschrikkelijk), en een tip die ik onthouden heb tegen de zenuwen was vooraf even iets fysieks te doen. Geen 100m schoolslag, maar even rondstappen en rustig bewegen. En je presentatie niet te veel voorbereiden/herhalen want dan maak je jezelf alleen maar zenuwachtiger zonder dat het iets bijdraagt, max 3 keer werd gezegd. (Geen idee of dat allemaal helpt want sindsdien heb ik geen presentatie meer gedaan maar wie weet heb je er iets aan.)

7 likes

Succes, en helemaal niet gek dat je zenuwachtig bent. Dat mag er gewoon zijn hoor, ongeacht wat je ervoor terug krijgt.

Wat mij helpt:

• Focus van tevoren even goed op je adem doorvoelen, en op hoe je voeten de grond voelen. Werkt grondend (net als de tip van bewegen van tevoren denk ik)
  • accepteren dat er een zenuwgolf komt na een minuut ofzo als je in de presentatie zit. Als je em verwacht en accepteert kun je em ook beter verwerken en laten gaan.
7 likes

Bedankt voor jullie support en tips @PiuPiu @djodie @Mees @Higgs_Boson @vaatdoek :smiling_face_with_three_hearts: Ik zal laten weten hoe het gegaan is. Ik ga daarna nog twee dagen relaxen en naar een concert dus ik heb in ieder geval iets om naar uit te kijken!

9 likes

Weet niet of er bij jou nog iets specifiek is waardoor je zenuwachtig wordt of gewoon algeheel zenuwachtig?

Mijn ervaring: Ik denk altijd wat is het ergste wat er kan gebeuren? Complete black out? Die heb ik een keer tijdens mijn studie gehad en achteraf was dat dus helemaal niet zo erg (en dit was zelfs voor een beoordeling). En verder, veel mensen in het publiek luisteren helemaal niet zo goed naar je presentatie dan je denkt. En ik zie op congressen vaak genoeg minder ‘gelikte’ presentaties, en dat maakt ook niet uit, niet iedereen hoeft even goed te kunnen presenteren, vind ik alleen maar fijn en menselijk.

Ik blijf alsnog ook gewoon zenuwachtig voor ik op moet, maar wat mij helpt is:

• Een paar keer diep ademhalen en focussen op de uitademing, daarbij voel je de spanning uit je lichaam gaan.
  • Door de zenuwen krijg je ook altijd een wat droge mond, dus als je voordat je op moet nog een slokje water drinkt helpt voor mij ook.

Succes met je presentatie, komt goed, en daarna lekker ontspannen!! :muscle:

4 likes

Succes @Neon ! Ik heb vandaag ook een presentatie/workshop gegeven op een congres (voor het eerst in mijn leven), en ik scheet van tevoren echt zeven kleuren stront, maar het viel allemaal mee! Op mijn ademhaling letten hielp bij mij ook heel goed om de ergste trilling uit mijn stem te krijgen :sweat_smile:

6 likes

Hoe is het gegaan??

4 likes

Ik heb net de anti-schimmel spray van de action gebruikt. =’)

De schimmel is tenminste wel weg :woman_shrugging:t3:

19 likes