Unsuccesful adulting

Hoe is het gegaan??

4 likes

Ik heb net de anti-schimmel spray van de action gebruikt. =’)

De schimmel is tenminste wel weg :woman_shrugging:t3:

19 likes

Welke kleur was dit oorspronkelijk? :joy:

4 likes

Hahah sorry maar dit is zo iets wat mij had kunnen gebeuren.

5 likes

Allereerst @Appeltaart @kika @dontgiveup @djodie nog bedankt! Ik heb me altijd voor deze angst geschaamd en alle steun in dit topic heeft echt geholpen :smiling_face_with_three_hearts:

Hoe het ging

Het is naar omstandigheden best goed gegaan. Ik heb naar jullie tips geluisterd: mooie kleding (maar geen lingerie), vooraf even een wandelingetje gemaakt, en ik heb bewust op mijn ademhaling gelet met behulp van youtube filmpjes. Ik was misselijk van de zenuwen en durfde het niet aan die wodka of die pil te nemen. Voor de zekerheid had ik mijn tekst in kernzinnen geprint bij me en extra water. Wat mij hielp is dat de eerdere presentaties die dag niet zo goed waren :sweat_smile: Er waren bijv. een aantal oudere onderzoekers die hun Duitstalige artikel saai van een blaadje oplazen. De zaal zat bij mij onverwachts vol (er was parallel nog een andere sessie), dat was eng. De gedachte ā€œstraks is het achter de rugā€ bleef ik in mijn hoofd herhalen. Helaas sloegen de zenuwen op mijn stem en voelde het alsof ik adem tekort kwam. Dit is vaker gebeurd, en ik vind mijn stem dan echt vreselijk (tegen de pijngrens aan). Ik heb gelukkig wel mijn volledige verhaal binnen de gestelde tijd kunnen vertellen, zonder blackout! Tijdens het vragenrondje was mijn stem opeens weer normaal en kon ik de twee vragen die gesteld werden goed beantwoorden. Achteraf kreeg ik positieve reacties van mensen die mijn verhaal duidelijk vonden (of misschien wilden ze gewoon aardig en beleefd zijn?). Na mij kwam de keynote speaker en die was veel beter, maar dat maakte me niet meer uit omdat ik het achter de rug had. Ik merkte wel dat het hele gedoe veel met mijn lichaam en geest gedaan had. Voor de dagen erna had ik een mini-vakantie en een concert gepland, en dat zorgde ervoor dat ik kon ā€œresettenā€ :heart:

@Appeltaart ik word op zo’n moment gewoon overmand door de zenuwen. Ik hou niet zo van aandacht en als kind werd ik bij spreekbeurten al uitgelachen. Soms kreeg ik ook blackouts. Na mijn eindexamenpresentatie zeiden zelfs mijn eigen familieleden dat ze medelijden met me hadden door hoe het was gegaan en dat ik raar en bang overkwam, alsof ik in huilen kon uitbarsten, en dat hadden ze niet van mij verwacht. Ik vind het heel akelig dat mensen mij na een presentatie als zwak en onzeker zouden kunnen gaan zien. In mijn studententijd heb ik actief geprobeerd mijn angst te overwinnen, maar het bleef moeilijk waardoor ik er nu als dertiger nog steeds niet op kan vertrouwen dat het goed gaat.

En @kika wat fijn dat het zo goed ging bij jou en dat je zelfs de trilling in je stem kon kalmeren!! Ik hoop dat je daarna jezelf een beloning gegeven hebt met iets leuks

49 likes

Roze :joy:

1 like

Ik heb vandaag een examen gedaan voor een vak waarvoor ik blijkbaar niet ben ingeschreven :roll_eyes::crazy_face:.

15 likes

Lijkt net een tompouce

3 likes

Mn stofzuiger had al weken minder zuigkracht en vandaag deed ik te lomp met dat ding vooruittrekken waardoor die open viel.
Blijkt die hele zak er niet goed in te hebben gezeten. Alles ernaast en in de motor/filter ding. Verklaart veel. Snoer ging ook niet meer terug dus nieuwe besteld, ding was toch al oud.
Voor eerst sinds jaren dat ik zelf die zak had vernieuwd. Meestal is mn moeder mij voor en vroeger deed mn ex het.
Nu een zonder zak besteld dus dat gezeur ook niet meer.

5 likes

Ik wilde vanavond een taart bakken maar mijn oven is intussen zo vies dat er vooral rook uitkomt en mijn hele huis stinkt. :+1: Nu heb ik maar even opgegeven en ga ik morgen ovenspray kopen op hoop van zegen. Beter laat dan nooit, he…

6 likes

Voelde me even een succesful adult toen ik m’n waterstand op tijd doorgaf. En zelfs bij de vraag of ik last van enorme lekkages heb en 100 keer zoveel verbruik als een vergelijkbaar huishouden ging het belletje niet rinkelen. Anyway, hoop dat het waterbedrijf blij is met de foto’s van m’n gasmeter. (Stand zelf kon ik gelukkig nog wel aanpassen.)

55 likes

Ik slaap ruim een half jaar zonder raambekleding op de slaapkamer, omdat ik toentertijd een rolgordijn met klemmetjes gekocht had waarvan ik dacht, dat monteer ik uiteraard direct. Gisteren toch eindelijk maar geinstalleerd, was niet moeilijk, in een kwartier klaar en waarschijnlijk gaat het de volgende keer precies zo.

27 likes

Je tapijt verneuken en hulp vragen aan chatgpt :sweat_smile:

21 likes

Niet ideaal vind ik heel aardig verwoord wel!

10 likes

Hahah jaa eerst even zo’n belerend woordje van ChatGPT :rofl:

10 likes

Ja opzich was @Nysmn zich er ook wel van bewust dat het niet ideaal was, vandaar de hulpvraag maar goed :joy:

4 likes

Opgestapelde ongeopende brieven eindelijk geopend, o.a. de geliefde blauwe enveloppen… Oeps :pleading_face:

4 likes

Ik probeerde een lamp op te hangen. Er zitten inmiddels 4 gaten en plugfen in het palfond net allemaal de verkeerde maat voor de sxhroeven die ik heb. I give up. Morgen een nieuwe poging

8 likes

Ughh, vergeten dat ik nog een was in de wasmachine had liggen van 2 dagen terug… dus in een poging om de muffe geur eruit te krijgen, draaide ik de was nog een keertje (korte stand) maar het zit er nog steeds in :sob:

2 likes

Dit heb ik gemiddeld 1 x per week.
Zag nu ook een natte handoek onderin de wasmand liggen, die was inmiddels half groen.:nauseated_face:

2 likes