Misschien beetje azijn erbij en nog een keer wassen?
Ik had ovenschotel gemaakt en toen die op was kwam ik er na 1.5 uur achter dat de oven nog op 200graden aan stond. ![]()
Lekker subtropisch is huis, goedkoper dan een vakantie!
Ik doe bij elke was azijn, ook tegen geurtyjes in kleding. Echt de beste tip ooit, kleding ruikt fris en niet naar azijn.
Mn kat had op bed geplast, dus alles de was in en toen dacht ik ik spray voor de zekerheid even t matras in met wat schoonmaakazijn (want goed tegen geurtjes). Toen rook natuurlijk t hele huis naar azijn
Net maar een roomspray bij rituals gekocht om t te maskeren maar echt weer zĂł dom.
Volgensmij schijnt het ook nog eens goed voor je wasmachine te zijn! Vind t alleen heel krom, vind azijn een vrij sterke geur hebben maar het voorkomt weer vieze geurtjes in kleding??? Geeft error in mijn kinderhoofd.
Ik was regelmatig met azijn en je ruikt er na het wassen echt niks meer van!
Ik doe het in het bakje van de wasverzachter (en wasverzachter gebruik ik dan verder niet)
Precies! Ik doe dat altijd bij de 60 graden was.
Maar mân man maakte me laatst onzeker door te zeggen dat het niet goed is voor de rubbers en slangen, dat het azijn die aan zou tasten.
Heb me er nog niet in verdiept of dat klopt.
Nou geen idee verder maar ik was al zeker 10 jaar met deze machine en die ziet er nog prima uit hoor!
In het bolletje met wasmiddel. Ik verdun dus mn wasmiddel ermee, gebruik daardoor ook veel minder wasmiddel
@PangurBan het schijnt juist goed te zijn voor je machine
Hij heeft het dan over schoonmaakazijn ipv natuurazijn. Natuurazijn is wel goed voor je machine, schoonmaakazijn niet
Ah ok, ik gebruik natuurazijn. Top!
Inderdaad, schoonmaakazijn verwoest je machine, ik kan het weten⊠Het is sowieso echt enorme troep.
Natuurazijn is prima en veilig.
Natuurazijn is toch gewoon wat je bij de appie koopt bij de olijfolie enzo ![]()
Ja en ik lees trouwens vaker dat mensen hier schoonmaakazijn adviseren als het hierover gaat (best vaak in huishoudtopic haha)
Echt alleen natuurazijn gebruiken, doe ik echt jaren en jaren
Wel verwarrend dat schoonmaak azijn niet voor dit soort schoonmaak klusjes gebruikt kan worden?
Oh ik heb dan al jaren mazzel want ik gooi er gewoon schoonmaakazijn bij
Wat zou dat voor schade opleveren dan?
Onderdelen kunnen makkelijker slijten omdat azijn afkomstig is van een zuur en corresief is.
Voornamelijk zachte onderdelen zoals rubberen afsluitingen kunnen harder worden en gaan afbrokkelen.
Ik zou toch maar overschakelen naar minder sterke azijn.
Ik gebruik al jaren natuur azijn zonder problemen.
Echt nooit geweten, dank!