Unsuccesful adulting

Ik wilde eindelijk m’n gaspitten schoonmaken, die zaten vol ingebrande vlekken.
Had zelfs gegoogeld!

Heb ik precies de onderdelen die je NIET in soda moet laten weken (die aluminium gasdingen onder die zwarte deksels) een hele dag in soda laten weken. En die zijn nu dus allemaal zwart geworden :skull:

7 likes

We zitten in een vakantiehuisje en er staan hier een Whirlpool-wasmachine en droger op elkaar. We hadden natte handdoeken, die niet per se in de was hoefden voor die paar dagen hier, maar aan de lucht ook niet goed droogden, dus dacht doe even in de droger.

Na een ronde alles nog nat. Misschien verkeerde instelling, opnieuw aangezet vannacht. Vanochtend nog steeds alles nat. Na naar die machines te kijken dacht ik dat we dan twee wasmachines hadden in dit huisje (?!); maar na googlen moest dit huisje toch een droger hebben. Na nog een keer kijken hebben we gewoon twee keer alles in de wasmachine gedaan ipv de droger. :joy::joy::joy:

Haha wtf mankeert ons, ook gewoon met twee man naar gekeken. Nu staat de droger écht aan.

37 likes

Oke update: ik heb ze weer behoorlijk zilver (en uiteindelijk ook schoon) gekregen met een zeepsponsje van de Appie en flink boenen :clap:t3:

9 likes

Vrijdag ging ik onze waterkoker ontkalken met natuurazijn. Omdat ik het eerste wilde laten afkoelen, ben ik vergeten het azijn eruit te gooien. Om vervolgens gisteren te vergeten dat het water wat in de waterkoker zit dus volledig azijn is. Ik heb dat water aangevuld om bouillon van te maken, die ik vervolgens proefde en zo vies zuur was dat ik hem heb weggegooid. Ging geen lampje branden. Daarna nieuwe bouillon gemaakt en dus het azijn verder verdund tot dit keer wel lekkere bouillon, had wel een klein zuurtje maar ik dacht dat dat bij het blokje hoorde. Om vervolgens de waterkoker weer aan te vullen om thee te zetten, die vervolgens ook wel een beetje gek smaakte. Vandaag kwam ik er pas achter dat ik vrijdag de waterkoker ging ontkalken.

55 likes

dit deed ik ook eens op mijn vorige werk, terwijl er klanten waren.
had een van m’n collega’s thee ingeschonken voor een klant, die na 3 slokken de thee ‘wel raar vond smaken’.
dat pikte ik op en toen vroeg ik of m’n collega dat ‘net gekookte water’ had gebruikt (wat tering hard naar azijn rook maar oké) want ‘dat is azijn :sweat_smile:

die klant schrok zich kapot en werd meteen ook misselijk en niet goed, meer van de stress dan van het spul zelf volgens mij. meteen gegoogeld wat je moest doen, echt zielig voor haar en ik voelde me ZO schuldig. ze is ook nog een best wel bekende zangeres dus ze was heel bang dat ze last zou krijgen van haar keel (want dat brandt natuurlijk)

echt als ik eraan denk krijg ik het nog tering warm. maar ze reageerde zo lief gelukkig. ik zou echt kwaad zijn :joy: maar vond het ook wel heel raar dat die collega niks rook, ik stond echt 3 keer die waterkoker uit te koken met dat spul :joy:

13 likes

ja :coffin:

4 likes

mijn moeder had een keer de waterkoker ontkalkt met echte ontkalker en dat niet gezegd. ik woonde nog thuis. dus zij ging weg, ik water koken en thee gemaakt. slok genomen en voelde meteen dat dit niet goed was, m’n hele mond en tandvlees begon te branden dus snel uitgespuugd. dus ik die thee weggegooid, dacht er nog niks bij. weer thee gezet en toen dacht ik hmm wel gek, laat ik ff m’n moeder appen :joy: was ze het ook vergeten. ik drink sindsdien geen autumn storm thee meer want ik krijg meteen weer die zure chemische smaak in m’n mond :joy: ben wel echt heel blij dat ik het niet heb doorgeslikt trouwens.

8 likes

Thank you, dat vind ik nou ook. Ik lees graag kinder -en jeugdboeken, precies om dat gevoel.
Ik kan je de boeke van Bart Römer aanbevelen, mits je van historische romans houdt (fictie).

2 likes

En ik nog denken “wat zien de blauwe bessen er gek uit”

28 likes

Dan stuur je die broeken toch weer terug? Zonde van het vervoeren etc maar anders zonde van je geld en de ruimte etc.
Edit; dat van schone was gewoon ergens gooien ken ik wel goed, tot ik het zat ben om steeds een onderbroek te zoeken in de berg. Ga straks ook weer eens vouwen.

6 likes

Op zich vind ik het juist slim om van alle spullen genoeg te hebben zodat je niet steeds achter loopt met de was!

2 likes

Ik pak soms ook nog wel weer eens een boek van Thea Beckman uit de kast hoor <3

6 likes

Mijn snack vanavond was een zak suikervrij snoep.
Groetjes vanaf de wc

17 likes

Ohhhh dit herken ik, dacht dat het aan mij lag, haha.

2 likes

Ik ben aan het opruimen (voorraad kast etc) en zo veel is echt verrrrr over datum.

5 likes

Ik heb net hersenloos een nubuck tas ingevet met schoencreme en leefde in de naïeve veronderstelling dat dit een goed idee was.

3 likes

Oh ja herkenbaar. Ik heb voor de zomer m’n dure Jacquemus sjaal uitgewassen want dan was ie weer lekker fris. 100% wol en niet naar t label gekeken. Dag € 170,-:smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik heb vandaag een literpak (plantaardige) Chocomel in mn eentje opgedronken :smiling_face_with_tear:

13 likes

Ik had m’n wekker gezet om te gaan sporten, maar lig nu in plaats van in de sportschool te staan nog een uur in mn bed te rotten. Excuus is natuurlijk niet dat ik geen zin had, maar dat mijn hond heel erg lekker tegen mij aan ligt te slapen.

19 likes

Prima excuus!