Ik was regelmatig met azijn en je ruikt er na het wassen echt niks meer van!
Ik doe het in het bakje van de wasverzachter (en wasverzachter gebruik ik dan verder niet)
Precies! Ik doe dat altijd bij de 60 graden was.
Maar mân man maakte me laatst onzeker door te zeggen dat het niet goed is voor de rubbers en slangen, dat het azijn die aan zou tasten.
Heb me er nog niet in verdiept of dat klopt.
Nou geen idee verder maar ik was al zeker 10 jaar met deze machine en die ziet er nog prima uit hoor!
In het bolletje met wasmiddel. Ik verdun dus mn wasmiddel ermee, gebruik daardoor ook veel minder wasmiddel
@PangurBan het schijnt juist goed te zijn voor je machine
Hij heeft het dan over schoonmaakazijn ipv natuurazijn. Natuurazijn is wel goed voor je machine, schoonmaakazijn niet
Ah ok, ik gebruik natuurazijn. Top!
Inderdaad, schoonmaakazijn verwoest je machine, ik kan het weten⊠Het is sowieso echt enorme troep.
Natuurazijn is prima en veilig.
Natuurazijn is toch gewoon wat je bij de appie koopt bij de olijfolie enzo
Ja en ik lees trouwens vaker dat mensen hier schoonmaakazijn adviseren als het hierover gaat (best vaak in huishoudtopic haha)
Echt alleen natuurazijn gebruiken, doe ik echt jaren en jaren
Wel verwarrend dat schoonmaak azijn niet voor dit soort schoonmaak klusjes gebruikt kan worden?
Oh ik heb dan al jaren mazzel want ik gooi er gewoon schoonmaakazijn bij
Wat zou dat voor schade opleveren dan?
Onderdelen kunnen makkelijker slijten omdat azijn afkomstig is van een zuur en corresief is.
Voornamelijk zachte onderdelen zoals rubberen afsluitingen kunnen harder worden en gaan afbrokkelen.
Ik zou toch maar overschakelen naar minder sterke azijn.
Ik gebruik al jaren natuur azijn zonder problemen.
Echt nooit geweten, dank!
Ik wilde eindelijk mân gaspitten schoonmaken, die zaten vol ingebrande vlekken.
Had zelfs gegoogeld!
Heb ik precies de onderdelen die je NIET in soda moet laten weken (die aluminium gasdingen onder die zwarte deksels) een hele dag in soda laten weken. En die zijn nu dus allemaal zwart geworden
We zitten in een vakantiehuisje en er staan hier een Whirlpool-wasmachine en droger op elkaar. We hadden natte handdoeken, die niet per se in de was hoefden voor die paar dagen hier, maar aan de lucht ook niet goed droogden, dus dacht doe even in de droger.
Na een ronde alles nog nat. Misschien verkeerde instelling, opnieuw aangezet vannacht. Vanochtend nog steeds alles nat. Na naar die machines te kijken dacht ik dat we dan twee wasmachines hadden in dit huisje (?!); maar na googlen moest dit huisje toch een droger hebben. Na nog een keer kijken hebben we gewoon twee keer alles in de wasmachine gedaan ipv de droger.
Haha wtf mankeert ons, ook gewoon met twee man naar gekeken. Nu staat de droger écht aan.
Oke update: ik heb ze weer behoorlijk zilver (en uiteindelijk ook schoon) gekregen met een zeepsponsje van de Appie en flink boenen
Vrijdag ging ik onze waterkoker ontkalken met natuurazijn. Omdat ik het eerste wilde laten afkoelen, ben ik vergeten het azijn eruit te gooien. Om vervolgens gisteren te vergeten dat het water wat in de waterkoker zit dus volledig azijn is. Ik heb dat water aangevuld om bouillon van te maken, die ik vervolgens proefde en zo vies zuur was dat ik hem heb weggegooid. Ging geen lampje branden. Daarna nieuwe bouillon gemaakt en dus het azijn verder verdund tot dit keer wel lekkere bouillon, had wel een klein zuurtje maar ik dacht dat dat bij het blokje hoorde. Om vervolgens de waterkoker weer aan te vullen om thee te zetten, die vervolgens ook wel een beetje gek smaakte. Vandaag kwam ik er pas achter dat ik vrijdag de waterkoker ging ontkalken.
dit deed ik ook eens op mijn vorige werk, terwijl er klanten waren.
had een van mân collegaâs thee ingeschonken voor een klant, die na 3 slokken de thee âwel raar vond smakenâ.
dat pikte ik op en toen vroeg ik of mân collega dat ânet gekookte waterâ had gebruikt (wat tering hard naar azijn rook maar okĂ©) want âdat is azijn â
die klant schrok zich kapot en werd meteen ook misselijk en niet goed, meer van de stress dan van het spul zelf volgens mij. meteen gegoogeld wat je moest doen, echt zielig voor haar en ik voelde me ZO schuldig. ze is ook nog een best wel bekende zangeres dus ze was heel bang dat ze last zou krijgen van haar keel (want dat brandt natuurlijk)
echt als ik eraan denk krijg ik het nog tering warm. maar ze reageerde zo lief gelukkig. ik zou echt kwaad zijn maar vond het ook wel heel raar dat die collega niks rook, ik stond echt 3 keer die waterkoker uit te koken met dat spul
ja