Unsuccesful adulting

Dit is wel herkenbaar, maar ik heb geen zin in die taken en blijf dan zitten ipv naar bed te gaan. Komt wel op hetzelfde neer uiteindelijk.

Die kattenbak joh, kan daar geen systeem voor uitgevonden worden?

Had ons aller Massa daar geen systeem voor?
(Zeg me dat dit niet juist je grap was… Het is al laat.)

Herkenbaar hoor, bijna iedere avond is het raak

Haha nee was geen grap! Maar klopt volgens mij, met zo’n kattenbak die het zelf soort van doet toch?

Ja, volgens mij een soort automaat. Ik weet het ook niet precies, want ik kijk haar vlogs niet.

Ik was gisteren weer op de bank in slaap gevallen en werd om 2.30 pas weer wakker
Toen ben ik niet alleen ongewassen (dus met make up en vet haar, want had ook willen douchen) in bed gaan liggen, maar ook nog eens in een onopgemaakt bed. Die had ik al afgehaald maar niet opnieuw opgemaakt…

Ah ja anders was ik met m’n vieze lijf in een schoon bed gaan liggen 🤷 geluk bij een ongeluk

Jammer dat dit topic niet zo actief is. Even wat leven inblazen.

Ik heb vandaag een hele dag niks gepland, zodat ik ruim de tijd heb om mijn kleine studio onderhanden te nemen. In plaats daarvan heb ik de hele dag in bed gelegen en is mijn kamer nog viezer dan waarmee ik de dag begon.

Ben 1 week vrij, heb gisteren en vandaag verpest door alleen youtube filmpjes te kijken, eten, netflixen, eten, meer youtube kijken en eten. Good job man.

Zo heb ik zo’n beetje mn hele week besteed, haha

Hele dag op de bank gelegen en alleen 10 minuten naar de appie geweest. Ondertussen wel m’n hele huis vervuild :expressionless:

Wanneer je een YouTube turtulio moet kijken om een glazen pot open te krijgen.

Agh met jou 21.999 anderen :stuck_out_tongue:
(zelf weleens een strijktutorial gekeken)

Vriend bellen omdat het je niet lukt om het dekseltje van de piepende brandmelder open te krijgen. Aarghh

Zojuist erachter komen dat je peuter vandaag weer naar de psz moet, na een week ziek en een week vakantie…
En je dus de pleuris moeten haasten…

Ben net om half 8 op de bank in slaap gevallen en zojuist om kwart voor 10 wakker geworden. No!! Hoop dat ik vannacht nog wat kan slapen…

Ohja, en de tv heeft de hele tijd youtube video’s afgespeeld!

Mijn hele leven is een soort unsuccesful adulting verhaal, haha.

Summary

Maar serieus, ik heb echt het gevoel dat het me maar niet lukt om mijn leven op orde te krijgen, zowel letterlijk als figuurlijk. In principe functioneer ik in mijn volwassen leven, kan al m’n rekeningen gewoon betalen, maar daar houdt het wel op.

Mijn ‘huis’ is een puinhoop, altijd. Ik woon in een soort veredeld studentenhuis en heb 2 kleine kamers. In eentje staat alleen mn bed en een tv en in de kamer ernaast kledingkast, boekenkast, schoenenrek en een tafel met allerlei spullen (er staan ook een oven en magnetron die beneden niet passen, dus die kamer staat best vol met van alles, blijft weinig ruimte over om daar te zitten oid). Ik heb dus geen woonkamer hier en het resultaat is dat ik voornamelijk op mijn bed hang.

Het lukt me niet om m’n afwas bij te houden, m’n kleding ligt overal en nergens, het is echt een zooi. Maar omdat ik niet echt de ruimte heb om bezoek te ontvangen maakt het ook weinig uit. Dat zou de enige reden zijn om de boel op te ruimen, en dan nog zou dat eenmalig zijn en vervolgens zou het binnen dagen weer een zooi zijn.

Het lukt me ook niet om een gezond eetpatroon aan te houden en elke dag zelf te koken. Dat is deels gemakzucht, deels mijn sociale ongemakkelijkheid (ik heb geen zin om sociaal te moeten doen met huisgenoten als ik aan het koken ben). Ik ben ook geen ster in boodschappen doen, waardoor ik heel vaak eten onderweg koop naar werk (zowel ongezonder als duurder…)

En ook op werk merk ik dat ik weer een beetje grenzen aan het opzoeken ben, door dingen uit te stellen, waardoor ik het overzicht kwijt raak en er een aanzienlijke kans is dat ze me straks niet willen houden (terugval in oude patronen die me deels ook m’n vorige baan hebben gekost).

Waar het eigenlijk allemaal denk ik wel op neer komt is dat ik altijd kies voor het uitstellen van dingen, de makkelijke uitweg, kijken naar de korte termijn… Het zit er zo ingebakken dat ik niet zo goed weet hoe ik moet veranderen. Of ja, het is gewoon een kwestie van mezelf een schop onder m’n kont geven en als ik het zo lees klinkt het ook allemaal heel treurig dat ik de boel niet op orde kan houden. Als ik nou 20 was geweest ofzo, maar ik ben al bijna 30 :woman_shrugging:t2: Ik denk dat het vooral al een verschil zou maken als ik woonruimte zou hebben die leefbaarder zou zijn (iets voor mezelf of in ieder geval een woonkamer erbij), maar dat is vrij lastig in de stad waarin ik woon en ik heb ook sowieso geen spaargeld om iets te kunnen kopen oid.

Weet niet precies wat ik met deze post wil bereiken, maar misschien helpt t voor mezelf om het eens allemaal op een rijtje te hebben gezet. Ik denk dus ook steeds iedere keer weer ‘oke dit weekend ga ik echt eens de boel thuis helemaal onder handen nemen/ vanaf deze week koop ik niks meer op het station en ga ik gezonder eten blabla’, en het lukt me allemaal maar niet… Ik snap dat ik ook niet in 1x alles kan veranderen en beter klein kan beginnen, maar op de een of andere manier krijg ik 't niet voor elkaar. :roll_eyes:

Ik denk dat het niet raar is om je leven niet op orde te hebben als je 30 bent. Niemand heeft z’n leven ooit echt op orde, toch?
En qua rommel, misschien een paar keer in de week 15 minuutjes opruimen. Dan wordt het steeds minder en minder overweldigend. Vaak is eraan beginnen lastig omdat het zo veel is, en je te grote stappen wil maken

Dankjewel voor je reactie! Snap idd wel wat je bedoelt met niet op orde hebben en dat dat oke is, maar t gaat me denk ik vooral ook om het letterlijk niet op orde kunnen houden, haha. Dat 15 minuten opruimen per keer klinkt zo simpel he, dat zou ik toch moeten kunnen, maar op de een of andere manier lukt me dat al niet? Hoewel het er dan vaak op neer komt dat ik meteen uren ermee bezig ga, halverwege geen zin meer heb en het dan weer laat verslonzen :sweat_smile:

Ik ben vandaag naar een trouwbeurs gegaan met mijn zus en moeder, en mijn enige doel was zoveel mogelijk gratis stukken taart wegvreten. Weet eigenlijk niet of dit een adulting issue is of gewoon een dik mens issue haha. Gelukkig was mijn moeder net zo erg, dus voelde me wel iets minder schuldig haha.

Love it <3