Unsuccesful adulting

Thanks! De procedure viel echt mee en ik snap niet dat ik het zo lang heb uitgesteld.

2 likes

Herkenbaar qua uitstellen en dingen niet op de langere termijn netjes houden. Dan koop ik bakjes of weetikveel om shit in bij te houden. Dat doe ik dan 3x en daarna loopt het toch weer uit de hand. Of ik begin een lijstje in een nieuw notitieboekje en na een paar weken is dat boekje kwijt.
En hoe meer mensen zo makkelijk zeggen ‘ah joh, dat moet je even zo en zo aanpakken’ en zelf in een huis wonen waarin het altijd zo netjes is dat je onverwacht op bezoek kunt komen, hoe gefrustreerder ik word. Ik doe mijn best, maar zo geordend ga ik nooit worden.
Ik kan weer andere dingen.

TL:DR ik heb het een soort van geaccepteerd en dat scheelt iets. En meer weggooien. Scheelt ook haha.
(Ben jij toevallig ook Maagd? Haha)

3 likes

Dit herken ik ook (en ben maagd, haha)!
Mijn probleem is ook dat als ik het doe, het ook echt goed wil doen. Dat betekent dat ik niet snel even ergens een doekje overheen kan halen, maar dat ik dan direct de hele kamer schoon wil hebben. En daardoor doe ik het dus niet.

Heb me er wel bij neer gelegd dat het hier nooit instagram waardig uit gaat zien, en doe mijn best zodat het geen tering bende wordt. En onverwacht bezoek moet er maar mee dealen. (laat wel meestal mijn bezoek binnen en ga direct naar de badkamer en zorg dat het toilet en de wasbas toonbaar zijn :see_no_evil:)

3 likes

& @coffeebreaks

Ik ben ook maagd en heb precies hetzelfde! Wat grappig zeg. Het is te veel werk (is natuurlijk niet, maar wel in mijn hoofd) en ik kan het niet perfect doen dus wordt het een te grote opgave. Alle klusjes duren ook 3x zo lang. :sweat_smile: Het is serieus Ă©Ă©n van de redenen dat ik niet van spullen hou, voelt als een te grote verantwoordelijkheid en heb geen zin om die zooi elke keer af te stoffen en op te ruimen haha

Mijn baas zei ook eens dat hij zulke klusjes gedachteloos tussendoor doet en dat het voor mij lijkt alsof ik daar een paar uur vrij voor moet maken. Klopt wel eigenlijk.

2 likes

Herkenning (en ook maagd) :nerd_face:

2 likes

Super bedankt voor je uitgebreide reactie! Even in een spoiler want het werd wel erg lang

Summary

Ik denk dat het inderdaad uit zou maken als ik m’n woonruimte zou aanpassen. Ik ben hier destijds komen wonen omdat ik zsm een nieuwe kamer nodig had omdat ik weg moest uit m’n eerdere kamer en zou hier eigenlijk maar 6 maanden zitten. Daarom heb ik nooit echt ‘geïnvesteerd’ in deze ruimte. Ook had ik eigenlijk net een nieuw groot bed, kasten etc gekocht voor m’n vorige (veel grotere kamer), maar daar moest ik heel snel weer uit. Uiteindelijk kon ik langer blijven wonen, maar toen had ik weer het idee dat ik op termijn zou gaan samenwonen en heb daarom niets veranderd
 en nu is dat van tafel en zit ik hier nog steeds haha. Ik heb alleen niet echt het geld om in nieuwe meubels te investeren (en er staat al een bank bij m’n ouders op zolder die hier niet past).

Ik heb nu het idee dat het heel erg klinkt alsof ik ‘smoesjes’ aan het bedenken ben, echt heel irritant haha. Ik merk aan mezelf ook dat ik terughoudend ben in het reageren op eventuele woningen, omdat het hier zo’n teringzooi is en er dan mensen naar mijn kamers zouden moeten komen kijken als hier een nieuw iemand moet komen. Eigenlijk moet ik dus gewoon in ieder geval een keer alles opruimen en schoonmaken in de huidige situatie haha. En vanuit daar verder. Het punt is, m’n tante heeft bijvoorbeeld al vaker aangeboden te helpen,maar dat wil ik dan weer niet omdat al m’n rommel te persoonlijk aanvoelt?

Over het algemeen heb ik ook niet per se het idee dat ik het allemaal heel slecht doe, maar ik heb eigenlijk -zeker de laatste tijd- zo’n onrustig gevoel van dat ik het allemaal niet op orde heb/dat ik verzuip en dan zie ik iedereen om me heen samenwonen/huizen kopen/trouwen/baby’s krijgen etc en dat wil ik ook allemaal (maar zo werkt het niet he :stuck_out_tongue: accepteren, niet vergelijken, heeft allemaal geen zin). Helpt nu ook niet mee dat ik niet mag sporten van de fysio door een blessure, dus heb er ook even extra de pest in :weary:

Haha nee leeuw!

Dat bakjes kopen ken ik, of andere huishoudelijke dingen/ schoonmaakmiddelen/wat dan ook. Maar dan koop ik zoiets met het idee dat ik het goed ga aanpakken en dan voel ik me op dat moment goed erover, maar na een paar keer belanden die bakjes in de hoek en verandert er niks. Maar zo kan ik steeds weer geld uitgeven aan dingen waarmee ik bepaalde delen van mijn leven beter maak, en daar voel ik me dan goed over, maar uiteindelijk verandert er niks en heb ik weer ergens geld uit gegeven dat ik ook anders had kunnen uitgeven/kunnen sparen. En dan vind ik weer iets nieuws om te ‘fixen’ om geld aan uit te geven
 sport bijv, of persoonlijke verzorging, met het idee dat ik me daar beter door ga voelen, en ik dan de boel op orde krijg, haha.

1 like

Ik heb dit ook, en ook van mezelf geaccepteerd maar dan omdat ik adhd heb en niet vanwege mijn sterrenbeeld :raising_hand_woman:.

2 likes

Nee ik geef mn sterrenbeeld ook niet de ‘schuld’ hoor haha, het valt me alleen vaak op dat Maagden vaak uitstellen en/of juist super geordend zijn. En die combi kan frustratie opleveren. Maar ik verdenk mezelf wel van het hebben van ADD dus dat werkt zeker niet mee.

“Ik ga nu echt opruimen!” 3 minuten later: “Hee, een tijdschrift. Had ik die al gelezen?” Gaat lezen. Etc.

Edit: disclaimer: ik vind het leuk als ik toevallig een paar mensen in mijn omgeving heb die dingen van mij herkennen en ook nog hetzelfde sterrenbeeld hebben. Alle andere scenario’s kunnen ook prima. (Herkenning maar ander sterrenbeeld of ook Maagd en geen herkenning, etc)

Ik heb gisteren wel min of meer m’n opslagkast/ruimte een beetje opgeruimd zodat ik de verhuisdozen met zooi en kleding die ik weg wil doen in ieder geval daar kan neerzetten voorlopig, naast mn koffers tassen etc. :sunglasses:

Dit heb ik ook wel eens. Of dan krijg ik het niet meer schoon omdat het zo aangekoekt is
 Oeps.

Ik las dit na het bericht van @Ceres en had gelijk een mentale image van aangekoekte onderbroeken :nauseated_face:

7 likes

Omg ik ook brrr

2 likes

Jezus, ben een vrij essentieel formulier kwijt dat gaat over datamanagement, aka het opslaan en bewaren van je materiaal :+1:

7 likes

Haha :joy:

Ik zag daarnet iemand de oprit (dus van steen) stofzuigen. Ik heb dit nog nooit gedaan, zelfs nog niet overwogen. Ik vrees dat ik een unsuccesful adult ben dus :joy:

2 likes

Nou ik probeerde laatst het balkon te stofzuigen maar dat was echt een slecht idee haha. Er lagen allemaal bladeren en dacht dat stofzuigen sneller zou zijn dan vegen, maar er bleven takjes steken in de slang en de slang raakte helemaal verstopt met bladeren. Dus ik ben uiteindelijk een kwartier bezig geweest om de slang weer open te krijgen

Dus ik weet niet wat er op de oprit van die persoon lag? Maar denk dat een stofzuiger dus alleen geschikt is voor stof en hele kleine dingetjes.

Geen idee, ik denk gewoon stof ofzo? Het was zo’n draadloze stofzuiger, mss lukt het daarmee beter :smiley:

Dit heb ik laatst nog gedaan
 en ik was zo ongeduldig om m’n nieuwe onderbroeken aan te doen dat ik geen schaar ging zoeken maar ze losrukte van t kaartje en er gelijk een gat in maakte.

6 likes

Haha ja, ik heb ook wel eens mensen de stoep zien stofzuigen. Deze mensen waren wel altijd iets van 70+ ofzo. Dus misschien ben je geen unsuccesful adult, maar een unsuccesful bejaarde (wat wel een goed teken is, als je er nog lang geen bent :stuck_out_tongue:)

1 like

Dit heb ik echt te vaak. :expressionless: Ik leer het nooit.