Unsuccesful adulting

Als ik heb hardgelopen is mijn dag vaak al geslaagd en dan maakt echt niks me meer uit :rofl:

8 likes

Waarom heb ik nog steeds een puberbrein? Rond 18:00 even een zak chips meenemen van de supermarkt omdat ik honger heb, moe ben en ik even iets kleins wil eten voordat ik ga koken.

Ik werk dan uiteraard de hele zak chips naar binnen, kook niet meer omdat ik wel genoeg heb gegeten, maar top het nog wel af met 2 toetjes omdat ik hierna wel zin had in iets zoets.

33 likes

Laatst ging ik boodschappen doen met mn vriend en we wilden 1 heeeeel klein zoet dingetje halen, want laat, honger en moesten nog helemaal koken. Eindstand liepen we met een taart de supermarkt uit :clown_face:

22 likes

Top voor een keer, toch?

3 likes

Mega drukke thuiswerkdag met minimaal pauze, warme kamer en alleen een bakje kwark met cruesli gegeten = net ineens mega flauwte. Ik moet echt eens leren om beter pauze te nemen en om meer te eten op drukke dagen :clown_face:

4 likes

Afgelopen dagen helemaal in de stress vanwege een muffe schimmel-achtige geur in de keuken. Ik ben dan meteen bang voor een verborgen lekkage ofzo. Blijkt dat we gewoon de vuilnisbak eens goed moeten boenen :joy: Wat ik overigens nu nog steeds niet heb gedaan. Hij staat nu buiten en we moeten dus elke keer naar de tuin om dingen weg te gooien hahaha.

7 likes

Ben gister spontaan uit eten geweest, want lekker weer.
Maar baal nu zo, heb 1 wijntje gedronken en voel mij echt waardeloos op werk nu.
En het erge is dar ik het een volgende keer waarschijnlijk ook gewoon weer doe, want dit is ook niet de eerste keer :sweat_smile:

Iets met een ezel en een steen.

5 likes

Je moet jezelf soms ook gewoon wat gunnen en daar de volgende dag de gevolgen van dragen. Heb voor een leuke avond soms best een vervelende werkdag over.

11 likes

Kip in de oven leggen om te laten ontdooien (op het aanrecht gaat de kat ermee vandoor). Vervolgens vergeten dat die kip er ligt en de oven aanzetten om een bananenbrood te bakken. Kwam er pas achter toen ik het bananenbrood erin wilde schuiven en ik de slierten gesmolten ziplock-zakje tussen het rooster zag bungelen :sob: Lekker, ingesealde kip :+1:t2:

18 likes

Is ie iig wel ontdooid :joy:

4 likes

Dit heb ik wel eens gehad met de flessensterilisator. Was vergeten dat die in onze combi oven/magnetron stond want ik had deze na het steriliseren niet meteen er uit gehaald. Ik ging de oven aan opwarmen voor saucijzenbroodjes. Ik maak hem open: halve sterilisator en flessen gesmolten

3 likes

Ik wil echt heel graag even het huis een beetje op orde krijgen maar er liggen zoveel random spullen overal dat ik niet weet waar ik moet beginnen :cry:

Los van dat ik sowieso al een sloddervos ben en het hier wel vaker ontploft, heb ik gisteren ook allerlei spullen meegenomen uit het huis van m’n overleden tante, en die spullen hebben uiteraard nog geen plek.

3 likes

Ik heb dit ook… maar ik probeer gewoon telkens kleine stukjes op te ruimen! Al is het maar 1 tas uitzoeken en opruimen. Voor m’n gevoel schiet het niet echt op (want ik wil meteen resultaat zien) maar goed iets is beter dan niets!

5 likes

Misschien helpt het als je the space maker method op de achtergrond aan zet op YouTube. Zij heeft wel goede tips vind ik en een fijne aanpak. Ze heeft ook een boek maar ik weet niet of dat de moeite waard is.

Ik ben ook bezig, vind vooral het van spullen afkomen die nog goed zijn maar ik niet meer nodig heb of wil houden zo’n gedoe haha.

2 likes

Jaa herkenbaar! Het helpt mij heel erg om iets echt een vaste plek te geven of in bakjes te doen. En dan een wekkertje zetten bijv een kwartier en dan zoveel mogelijk doen, ik zie het ook vaak als een workout om dan meteen als een malle van hot naar her te lopen.
Maar zodra ik wordt afgeleid door iets is het alweer klaar, dus doe het vaak als ik ff alleen thuis ben ofzo.

3 likes

Ik zou ook bij de spullen uit het huis van tante kritisch kijken naar wat je echt leuk vindt/ nodig hebt of wat je hebt meegenomen uit schuldgevoel. Ik heb zelf ook veel spullen uit schuldgevoel (of dat ik de spullen zielig vind maar dat is natuurlijk een beetje raar van mij).
En dan aanvulling: overwegen schuldgevoel spullen toch zo snel mogelijk weg doen!

3 likes

Oohh bedankt voor de tips jongens! Het is alweer redelijk op orde gelukkig, ik kreeg vandaag eters dus ik moest wel haha :joy: meestal kan ik in een uur ofzo de boel wel prima opruimen (naar mn eigen maatstaf), maar gister was ik nogal overweldigd en ook gewoon moe en heet. Vandaag opgeruimd én schoongemaakt én papier weggebracht én de kattenbak helemaal verschoond én boodschappen gedaan én vrienden ontvangen. Ik kan moe maar voldaan gaan slapen :sleeping:

@Tubing vaste plek en goede opbergmogelijkheden zijn inderdaad essentieel, maar is in ons huis nog steeds een beetje zoeken. Maar dit weekend in een ruimte weer planken gehangen dus daar kunnen we nu eindelijk een beetje georganiseerd spullen opbergen.

@NurseBetty ja ik ben wel kritisch geweest hoor! De meeste dingen hebben nu gewoon een plekje, het was vooral dat het bovenop de dingen kwam die sowieso al in de keuken en woonkamer verzameld waren :sob:

5 likes

Dat ik pas op mijn 35e bedenk dat het handig is een spaarrekening te hebben. IK BEN ZOVEEL RENTE MISGELOPEN :face_with_peeking_eye:

4 likes

Hoe komt het dat je nooit een spaarrekening hebt gehad of niet eerder hebt geopend?

Ik had altijd alles op mijn lopende zakelijke rekening (ik ben zzper) staan en dacht er gewoon nooit over na. Echt mega dom. Ookal is de rente zeer laag, toch zonde.

2 likes