Unsuccesful adulting

Ik postte één of twee weken geleden al dat ik een Popeye boxershort van mijn vriend aan had omdat ik geen schoon ondergoed meer in mijn kast had liggen. Gisteren droeg ik een bananenboxer met het fantastische opschrift ‘New diet’ en vandaag een bikinibroekje. :+1:

34 likes

Ik heb een inloopkast voor mijn kleding waar ik gewoon paniekaanvallen van krijg als ik er langs loop. Zo ontzettend veel kleding en ook zo ontzettend veel gewoon op een stapel geflikkerd. Maar gaan we er wat aan doen? Neuh. Doe maar gewoon die deuren dicht joh dan zien we het niet meer :joy:

2 likes

Wij hadden tot voor kort alleen rekken voor onze kleding en ik werd er zo onrustig van, zag altijd die enorme hoop kleding maar wilde ook niks weggooien. Nu hebben we een kast en de deur dicht en het is zo lekker “opgeruimd” op de slaapkamer terwijl er echt een bom ontploft is in die kast. :joy:

2 likes

Hahahaha precies dit :joy:. Als ik die deur dichtdoe kan ik weer even al mijn problemen in het leven lekker negeren

Ik twijfelde of ik het hier zou posten of in ongemakkelijke momenten maar het is hopelijk zo herkenbaar en in dat momenten topic staan echt ‘grote verhalen’ :joy:

Anyhow, ik ben nogal socially awkward dus boodschappen afrekenen vind ik eng. Ik probeer altijd stoer te doen alsof ik het onder controle heb, zo ook vandaag. Ik had gepind, m’n boodschappen in m’n tas en gooi er een jolige ‘dan haal ik dat ff op bij de servicebalie’ (alsof het me geen moeite kostte) en ik dacht nog dit gaat te makkelijk.
Vervolgens zie ik natuurlijk zo’n stom hekje over het hoofd waar ik veel te snel lopend tegen aan knal en vervolgens achteruit moet stappen en er omheen moet lopen. Jammer joh, toneelstukje mislukt :sweat_smile:

5 likes

zo herkenbaar! Neem me elke keer weer voor om gezonder te eten en haal dan veel fruit, en elke keer moet ik de helft weg gooien.

1 like

Helaas zitten hier te veel supermarkten te dichtbij… (dat die ook fruit verkopen negeer ik dan maar even :wink: )

1 like

Ik heb dus net een hele bak harige groene aardbeien in de prullenbak gegooid. Had echt nog de intentie om er een aantal te redden maar #lui. Dus nu mag ik voorlopig alleen nog appels e.d. kopen en pas als ik die netjes op eet mag ik weer ‘luxe’ fruit.

9 likes

Ik heb zojuist m’n huur overgemaakt. Ik denk dat de verhuurder ook denkt: wtf ze is een keer op tijd :joy: Het is geen onwil, maar m’n huur is qua vaste lasten het enige wat niet afgeschreven wordt, maar wat ik zelf moet overmaken. En ik vergeet het standaard. Dan is het ineens de 4e van de maand, en dan denk ik: wat heb ik nog veel geld… oh kut ik moet m’n huur nog betalen.

2 likes

Je kan toch een automatische betaling instellen? Is alleen maar makkelijk zodat je er niet meer aan hoeft te denken :blush::+1:

1 like

Ja maar ik krijg om de 4 weken betaald, dus de datum verschuift steeds. Vandaar dat ik het liever zelf overmaak.

Oh vandaar! Dan snap ik het wel

1 like

Tip voor aardbeien: was ze even in een mix van azijn en water voordat ze de koelkast in gaan. Dan blijven ze veel langer goed.

2 likes

Dit wil ik eigenlijk ook maar m’n huisbaas wil dus dat we iedere maand in de omschrijving ook de betreffende maand erbij noemen dus dan kan ik het niet automatisch instellen grrr

Whut wat asociaal! Ik wist niet eens dat dat kon! En heb je het toen teruggekregen of betaal je nog steeds meer geld?

1 like

Wow… Schrik hier echt van! Ik realiseer me nu weer dat ik er laatst achter kwam dat ik met 1 abonnement sinds 5 jaar elk jaar steeds wat meer ben gaan betalen. Steeds een beetje wat je bijna niet merkt, of het ‘normaal’ vindt dat het duurder wordt. Maar ik vraag me dan nu af of dat ook wel “kan”. Ik ben bang dat ik de voorwaarden van destijds niet meer kan terugvinden.

1 like

Hmm ja dat dacht ik al

Ja je tekent gewoon voor incassering van het maandelijkse bedrag dat voortvloeit uit het contract. Bijvoorbeeld het huurcontract. Als daarin staat dat verhogen mag, meestal staat dat er, dan wordt het maandbedrag gewoon aangepast in de incasso. Ik heb bij een verhuurder gewerkt, kan me niet voorstellen hoeveel werk het was geweest als we naast de huurverhoging doorvoeren, ook nog van elke huurder een nieuwe incassomachtiging moesten regelen. Dat is niet te doen.

Ik at net bapao kipsaté op een bedje van diepvries spinazie a la crème.

10 likes

Dit klopt niet, hier heeft een youtubekanaal een video over gemaakt:

Zij maakt wel vaker video’s over lifehacks die niet kloppen, echt een leuke video.

En om on topic te blijven: ik heb hetzelfde probleem met fruit en groente. Ik haal vanalles maar maak maar weinig op.

3 likes