Kampeertopic

Wauw goals! Een newborn! Mss toch maar proberen t kriebelt wel en we kunnen de hele inboedel van m’n ouders lenen!
Thanks voor de reacties allemaal.

1 like

Gewoon doen! Wij gingen destijds ook met een 4 maanden oude baby en een 2 jarige. We zijn die camping haast niet afgekomen, maar het was wel echt leuk.

1 like

Gewoon proberen! En anders ben je zo weer thuis toch?

Als je in de buurt gaat kamperen is weggaan ook altijd een optie. Wij gaan vaak 1 of 2 dagen eerder weg omdat de koek gewoon op is. De ene keer te warm, de andere keer werd er slecht geslapen, andere keer een combinatie, keertje regen voorspeld en droog in willen pakken. En dat maakt het plezier van de vakantie echt niet minder.
Hier wordt op vakantie wel slechter geslapen, maar mijn motto is : ik ga niet op vakantie om bij te slapen.
Ik vond het deryan tentje ideaal. Ik slaap zelf ook op een matje en kon m’n dochter dan makkelijk troosten. Vorig jaar met 3 jaar heb ik een opblaasluchtbed met rand gekocht, van intex.

Wander Wonder Bohemian lantaarn - Faded Red - Obelink.nl.
Ik heb deze vaker gebruikt voor spelletjes, hij is dimbaar. Ik twijfel alleen of die fel genoeg kan voor sommige leesspellen, maar dat ga ik pas op mijn vakantie ondervinden.

Ik heb ook een omnia oven gekocht zodat ik sochtends zelf broodjes kan bakken, we geven altijd zo’n fortuin uit aan de broodservice van de camping.

Alleen wel spijt dat ik er geen bakvorm van siliconen bij heb besteld, maar als ik die bestel heb ik verzendkosten :frowning:

8 likes

Wij hebben een weltevree guidelight. Die is wel duur en niet heel klein, maar heel fijn om mee over de camping te lopen in het donker en bij te lezen. En we gebruiken hm in huis ook.

Ja, als je thuis al weet dat de kans zeer groot is dat je de hele camping wakker houdt 's nachts dan zou ik ook niet gaan. Vind ik overigens net zo goed gelden voor de zwaar snurkende man aan de overkant van het veld die ik beter en meer hoorde dan mijn eigen baby. Als je twijfelt omdat je kind gewoon kindergeluiden maakt waar een dagelijkse driftbui en een keer s nachts huilen bijhoort, dan zou ik me niet laten weerhouden. En wellicht niet kiezen voor de minicamping die bekend staat om de rust maar er zijn zat leuke, kleinschalige campings waar je niet de enig met hele jonge kindjes bent. Volgens mij worden die in het Vakantie met kids topic wel getipt.

Wij hebben eerst 1 nacht proef gekampeerd zodat we wisten hoe het ging & oefenen met haar tentje voordat we 2 weken gingen, dat vond ik wel fijn! Ze sliep heel goed in haar Deryan tentje. Ze huilt 's nachts trouwens niet voor haar nachtvoeding dus dat was wel wat we wisten van te voren en mee hebben gewogen, overdag overstempt ander geluid toch haha.

1 like

T “probleem” is dat alle kampeerspullen van m’n ouders in het familie vakantiehuis (Frankrijk) staan😂! We waren sowieso van plan 1 week daarheen te gaan en de andere week iets anders te doen.
Maar dan zoek ik gwn een camping dichtbij het Franse huis :wink:.
@Ludo ja je stelt je er ook op in dat je de camping niet/amper af gaat. Lijkt me zo heerlijk, tijdens de dutjes lekker boeken lezen, plonsje in het watertje/zwembad en heel de dag buiten! Vroeger als gezin zagen onze vakanties er grotendeels ook zo uit. Naarmate we ouder werden, gingen we meer op pad. We stonden ook altijd wel op natuurcampings met veel gezinnen.

Ik ga verder nadenken erover​:wink::ok_hand:. En leuke campings zoeken in omgeving bourgogne.

1 like

Wow dit is geniaal! Kost het niet heel veel gas, of valt dat mee?

Op de gewone campingpit kostte het 5 minuutjes ofzo om m voor te verwarmen en daarna de gewone oventijd van een broodje. Dus ik denk dat het wel meevalt.
Op de skottelbraai kregen we m niet warm, maar dat is ook een oud, raar ding dus denk dat het daaraan ligt.

1 like

Kent iemand een leuke camping in NL of Belgie met hottubs, binnenruimte, vuurkorven dat sfeertje? Voor mocht het slecht weer worden, we zijn alvast aan het orienteren voor de herfstvakantie. Oetdoor zijn we al eens geweest (leuk!).

De Lievelinge. Is wel echt druk tot ‘s avonds laat en mensen die daar hippie komen larpen maar als je dat leuk vind is het top.

1 like

Misschien Mölke? Ik ben er in de winter geweest, toen was het rustig (vond ik juist fijn), geen idee hoe het in andere seizoenen is.

1 like

Hartje groen

1 like

Hippie larpen is echt spot on :joy:

4 likes

hahah. Ja Lievelinge gaan we wel eens heen in de zomer. Zonder larpen. Denk dat we wat dat betreft niet helemaal de classic doelgroep zijn😂

2 likes

Thanks, ken ik nog niet!

Ja favoriet hier en echt een fijne plek, maar geen hottubs of sauna.

Het Bos Roept heeft hottubs en vuurkorven.

1 like

Ziet er heel leuk uit, thanks!

1 like