Vakantie met kids

Ik dacht dat het 2 uur achter elkaar was. Daarna moeten ze kunnen liggen / bewegen (afhankelijk van de leeftijd) en kan je weer verder karren!

1 like

Dit dacht ik ook?? Maar ik lees nu inderdaad dat het twee uur per dag is. Dan zouden wij al niet eens naar mijn ouders op en neer kunnen in één dag.

Ik denk ook dat als het niet structureel is het echt wel prima is. Gewoon wat vaker stoppen, even ergens op een kleedje leggen en weer door.

3 likes

Hoe lang zijn jullie in Hamburg geweest?
Wij willen binnenkort ook met 2 jonge kinderen. We denken aan 3 dagen, maar vind het lastig inschatten.
Hebben jullie veel gelopen of met openbaar vervoer?

1 like

Wij waren vier nachten en ik vond het te weinig. Het is ook een fijne stad om gewoon te relaxen. We hebben een paar dagen ov gedaan maar op de regenachtige dagen gingen we met de auto. Het brandweermuseum is wat verder weg, ik weet niet of je daar met het ov kan komen. Maar met het ov alleen in de stad is goed te doen!

1 like

Wij zijn vorig jaar met een baby van 3 maanden naar oostenrijk gereden in één dag. En terug ook weer in één dag. Gewoon regelmatig stoppen en hem dan even in de reiswieg van de kinderwagen laten spartelen. Ook wel eens langer dan 2 uur achter elkaar gereden als hij nog lekker lag te slapen. Als je niet te vaak zulke dagen hebt zal het echt niet zo’n kwaad kunnen

1 like

Dat is inderdaad zo, dan rijden we gewoon in 1 keer door met stoppen als ze wakker is. We proberen in de nacht te gaan rijden dus hopelijk slapen ze beiden dan een hele poos.

De baby krijgt nog nachtvoedingen om de 3 uur dus dan is ze er sowieso uit.

2 likes

Ik ga eind van de zomer naar Frankrijk, voor het eerst naar het buitenland met kind (bijna 1,5). Hebben een chalet en zitten wel wat spullen bij, maar willen ook bij een riviertje of schaduw zitten en nemen daarvoor nog wel onze basic campingstoeltjes mee. Maar ik was dus wel benieuwd of er hier nog tips zijn voor een peuter camping stoel…

Ze zit thuis graag op een poef of klimt op een stoel op een boekje te “lezen”. Dus dacht dat het misschien wel leuk zou zijn als ze op vakantie ook iets heeft om lekker op te chillen (hoge stoel zit bij het huisje), maar heb hier nog nooit over nagedacht dus geen idee wat de aan en afraders zijn

Mijn dochter vindt deze heel fijn om op te zitten, en heb ik zelf ook nog wat aan. Sinds ze 2 is zit ze op dezelfde stoel als wij, wat niet ideaal is maar wel prima genoeg voor op de camping. Je kan ook zo’n vouwstoel voor kinderen kopen.
17547702866603345137820663480711

2 likes

Ojaa zo’n strandmat ziet er ook handig uit, goeie! Ga ik even naar kijken.

Die stoeltjes had ik gezien online, maar ben een beetje bang dat als ze daar zelf in of uit klimt het stoeltje omvalt :sweat_smile: maar misschien valt dat wel mee.

2 likes

Ja, mijn kind is daar op haar 2e wel een paar keer voorover van af gedonderd. Misschien iets opblaasbaars waar ze ook mee in het water kan spelen maar ook in kan zitten als chillplekje, een opblaasbare band ofzo?

2 likes

Ik vind deze fijn. Is eigenlijk een kleine stoel voor een volwassene, maar daarom ook wel stevig. Had eerst ook een krokodillen stoel speciaal voor kinderen maar die viel veel sneller om en mijn kinderen maakten altijd ruzie om deze stoel. Dus nu hebben we twee van deze. En dus handig dat je er als volwassen persoon ook in kan zitten.

https://www.decathlon.nl/p/lage-campingstoel-100-blauw-compact-opvouwbaar/_/R-p-312927

3 likes

Ik vind deze kinderstoel van de action best stevig. Misschien is dat nog een optie: https://www.action.com/nl-nl/p/3016209/kinderklapstoel/

Ik heb die van Action en die is echt top! Je hebt ook een kinderstoel die heel laag bij de grond is maar zou dat zelf voor m’n 2.5 jarige al ongezellig vinden omdat dat zoveel lager is dan onze stoelen.

Ik heb nu voor ‘chillen’ de klapstoel van action, ook heel fijn dat ze die onmogelijk zelf kan inklappen. En voor aan tafel een hoge vouw kinderstoel van Obelink. Tot zover licht reizen met een kind :smiling_face_with_tear:

Alles zit in de auto en het wordt echt perfect kampeerweer :sunny: Zo veel zin in!

8 likes

Heeft iemand nog een tip voor een leuke camping in Zeeland? We willen binnenkort een lang weekend gaan met twee peuters, het is leuk als er wat vermaak is (speeltuintje oid) maar we zijn niet zo van de grote massale campings. Iets van horeca aanbod is fijn maar niet noodzakelijk.

Ik ben nog niet in Zeeland op de camping geweest, maar dit is wat ik als opties heb genoteerd, wat voldoet aan je eisen:

https://www.dehoogtecadzand.nl

https://www.kamperhoek.nl

1 like

Camping ons buiten. Of camping oranje zon.

3 likes

Zijn er nog tips voor vakantieparken met huisjes (liefst met omheinde tuin) in Frankrijk (ongeveer tot de Dordogne), of Duitsland? En dan wel met een (peuter)zwembad en een speeltuin. In Limburg zijn we naar de Leistert geweest, en dat is wel een beetje de opzet/voorzieningenniveau die we zoeken. Dus kindvriendelijk, maar geen stacaravan. Kom via Google niet verder dan een paar Roompot parken.

Wij stonden afgelopen week op camping Nessst in de Achterhoek en ik vind dit wel een tip voor op het lijstje @Chicago

Klein, goed verzorgd/uitgerust, lekker rustig plekje langs de velden en er staan ook mensen zonder kinderen wat ik zelf altijd fijn vind, beetje gemengd publiek. Achterop de camping is het rustig en voorop sta je meer in de drukte/gezelligheid bij het speeltuintje en kampvuur.

Ivm annuleringen hebben ze nog plekken voor hele komende week vrij, tip voor wie zin heeft in een last minute kampeertripje!

7 likes

Wij zitten nu op een camping omdat dat ons wel makkelijk leek met een kleine van 1.5. Alles is op de camping te koop, zwembad, restaurantje etc dus vrij zorgeloos. Prima dus voor nu, maar we weten nu in ieder geval dat we dit volgend jaar niet perse nog een keer boeken…

Maar wat is dan nog handig met een kind van 2.5? Een hotel lijkt me niet zo fijn, want vaak maar één kamer en een klein balkon. B&B’s zitten vaak wat meer afgelegen, zwembad is dan vaak niet omheind etc etc.

Misschien kleine camping met chalets? Of heeft iemand nog een idee? Duurt dus nog even maar we hebben het er nu veel over op de camping haha!

1 like

Een vakantiepark met bijvoorbeeld zowel kampeer plekken voor de camping vibe alsmede bungalows of stacaravans vind ik wel fijn op die leeftijd. Die heb je zowel in Nederland ( Waddeneilanden zijn hier ook leuk voor) alsmede in het buitenland.

Het is inderdaad altijd wel een beetje zoeken naar “ wat is leuk voor mijn kind” en “ wat is voor mijzelf / ons leuk”.

Tot een jaar of 6 is het denk ik nog steeds veel heel erg afhankelijk van wat je kind gewend is/ leuk vind en aankan. Ik merk bij mijn kinderen dat de één het prima vind in een simpel huisje te zitten er gewoon erop uit te gaan om in de zee/ meertje te zwemmen en daar zelf wel wat verzint terwijl de middelste echt vriendjes/ vriendinnetjes zoekt en ook wel graag wat te spelen wil ( zwembad met atttributen/ glijbaantje etc).

1 like