Vakantie met kids

Hoe oud was jullie kindje toen jullie voor het eerst samen op vakantie gingen? Mijn kindje is nu 5 weken en twijfel om in september op vakantie te gaan. En is dan juist een vliegvakantie fijn of een vakantie in NL en dan bijvoorbeeld aan het strand? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

1 like

Eerste nachtje weg toen hij 11 weken oud was en en daarna nog 2 weekendjes weg. Eerste vakantie toen hij 5 maanden was. Allemaal in NL. Ik vond dat heel erg fijn, ook genoeg leuks te ontdekken en wel alles binnen handbereik. Vond het ook fijn om gewoon bij goede gezondheidszorg terecht te kunnen mocht er iets zijn.
Wij hebben toen zelf met 5 maanden ook echt een hele ontspannen vakantie gehad en konden goed uitrusten.

1 like

Als ze zo klein zijn maakt het in mijn ervaring niet zoveel uit en kan je zelf vind ik nog best een relaxte vakantie hebben, meer dan met oudere kinderen waar je achteraan moet rennen :joy: je moet alleen veel spullen mee, maar verder vond ik het best relaxed met zo’n kleintje

5 likes

Wij zijn rond 4 maanden een midweekje naar Brugge gegaan. Vonden het ook een fijn idee niet te ver van huis. Was alleen niet echt een succes met veel huilen en een slaapregressie. Dus uiteindelijk hangt het natuuurlijk onwijs van je kind af en wat je zelf fijn vindt!

1 like

Mijn dochter was 7 weken en 2 jaar later gingen we met haar en zoon van 8 weken weer. 2x met de auto naar Italië (Gardameer). We waren wel vaker op die plek geweest, vonden het fijn dat het bekend was.

Mijn dochter had ‘s avonds wel last van krampjes en huilde elke avond, maar dan liep ik met de draagzak over de camping en dan werd ze rustig (hadden anderen er ook geen last van, omdat ze het maar kort hoorde).

Ik vond het echt heerlijk, natuurlijk moet je veel aanpassen, maar thuis moet dat ook en hier had ik lekker weer en goede pasta/pizza’s. Ze sliepen beide wel prima in de auto en kinderwagen.

5 likes

Wij gingen met 6 weken naar Ameland en dat was echt super fijn. Met 5 maanden naar Griekenland en dat was ook prima te doen.

Nu gaan we met de baby van 5 weken weer naar een huisje in drenthe. Maak me meer ‘zorgen’ om de peuter van 2,5 jaar dan de baby haha. Daar heb je idd een stĂșk meer werk van. Die baby maakt het toch niet uit waar je bent, zolang ie maar bij jou is

3 likes

Even uit m’n hoofd:

• Emilia FamiliencafĂ©, echt goede koffie en ook lekker voor ontbijt/lunch. Kost wel 3,50 per kind maar ze hebben echt een leuke speelruimte en ook alles qua luiers, doekjes en zelfs tepelpads voor als je borstvoeding geeft. Leuk voor kinderen van 0 tot 6.

• Miniatur Wunderland, vonden ze allebei leuk (4 en 2) maar de oudste vond het wel het leukste denk ik. Heel veel bekende plekken zijn hier nagebouwd, een soort Madurodam on steroids.

• Natuurhistorisch Museum, klein maar ik moest even de tijd doden, was best leuk.

• Brandweermuseum, ligt even buiten de stad, maar do I need to say more? Wel beperkte openingstijden.

• Planten & Blomen, ik weet even niet of het gedeelte met de speeltuin zo heet maar daar is vlakbij de rolschaatsbaan een grote speeltuin met ook nog een heel ondiep soort zwembad. Ik weet niet of het mocht (er stond Nicht baden maar wel heel veel andere kindjes die erin zaten) maar daar hebben we onze kinderen op een hete dag even in gezet. Speeltuin zelf was ook heel leuk.

• Nord Kaffeerosterei en Marshall Street Cafe, niet per se kindvriendelijk maar wel echt goed ontbijt/lunch.

7 likes

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Vrijwel hele positieve ervaringen dus! Dan denk ik dat wij het ook gewoon gaan proberen. Even deze weken afwachten maar tot nu toe is hij een hele relaxte baby (hopen dat dit nog lang zo blijft haha) en durf ik het wel aan denk ik. Nogmaals bedankt voor alle antwoorden, heel fijn!

4 likes

Wij gingen vliegen met onze dochter toen ze nog geen 3 maand oud was.
Het was de chillste vakantie met kinderen ooit !

Lekker doen dus !

1 like

Zo snel mogelijk, als ze nog lekker veel slapen.

Wij hebben ook wel goede successen, maar de laatste vakantie met baby van 5 maanden in slaapregressie was wel heeeeeeel veel rondjes lopen op de camping met een krijsende, oververmoeide baby elke avond. Dan heb ik liever één huiluurtje.

1 like

Heeft iemand hier ervaring met het Novi Baby Morris autostoeltje, zitten erover te denken om deze aan te schaffen voor op vakantie voor een dan bijna 4 jarige (na alle dramaverhalen over autostoeltjes in huurautos, we kregen zelf vorig jaar ook een afgeragd stoeltje dus volgende keer nemen we liever een eigen mee). Iemand die 'm al getest heeft en ben je er tevreden mee?

1 like

Oja die periode krijgen we ook nog hahaha! Heel goed om te weten! Dankjulliewel ik denk dat wij toch maar gewoon gaan boeken als ik het zo lees :smiling_face:

1 like

Hebben jullie tips voor fijne hotels in Spanje/griekenland met kids? M’n dochter (bijna 3) is dol op zwemmen maar grote glijbanen etc hoeven van haar niet. Dus een kinderbadje met een kleine glijbaan en wat sproeiers is voor haar genoeg haha.

2 likes

Ja ik vond deze op Mallorca chill!
https://www.tui.nl/apartamentos-cala-d-or-playa-509786059/?gad_source=1&gad_campaignid=20553696478&gbraid=0AAAAAD-RMCdYmwDCDRE-oc5rYY7gU5VCg&gclid=EAIaIQobChMIvbvs063qjgMVO7CDBx2oBwV5EAAYASAAEgJolPD_BwE

Al moet ik zeggen dat we buiten het zwembad weinig gebruik hebben gemaakt van de faciliteiten, maar het zwembad, appartement en de ligging waren top.

2 likes

Wij zaten paar weken terug op Menorca, in Punta Prima bij hotel Occidental. Zij hebben een apart familie stuk qua entertainment, moet je even de weg voor over steken maar is wel afgesloten. Daar was het een stuk rustiger dan bij de gewone zwembaden. En daar hadden ze drie baden, een wat diepere, een ondiep klein bad en dan een heel kinderbad met kleine en grotere zwembaden, sproeiers, dieren, allemaal relatief ondiep. Mijn kinderen van 5 en 1 vonden het geweldig. En ondanks de vakantie periode en drukte in het hotel, was er meer dan genoeg ruimte voor de kinderen. Genoeg bedjes er omheen etc.

Heb de foto beetje anoniem geprobeerd te maken zodat er geen kinderen zichtbaar zijn.

13 likes

Voor degene die met een baby een lange autorit heeft gemaakt; hoe deden jullie dit?

Officieel mogen ze natuurlijk maar 2 uur in de maxi Cosi maar dan doen we meer dan 5 dagen over de heenreis. :sweat_smile: Ik kan niet voorstellen dat anderen dit wel doen.

Een reiswieg voor in de auto zou kunnen maar dat is een stuk minder veilig lees ik.

Ik neig nu gewoon naar vaak stoppen en even plat laten liggen. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

1 like

Ja dat, regelmatig even stoppen. Voor die paar keer per jaar dat je een lange rit maakt valt het heus mee denk ik. Als die ‘regel’ er niet was zou je misschien ouders hebben die hun kinderen elke dag er zes uur aaneen in zouden doen zonder te weten dat dat niet goed is, dus als je dit jiet dagelijks doen zou ik me er niet te druk om maken.

9 likes

Gewoon die reis maken en dat 2 uur advies even laten voor wat het is. Als je ze niet dagelijks zo lang in de maxi cosi stopt, lijkt het me voor een keer niet erg. Mijn beide kinderen hebben in die maxicosi gelegen toen we op vakantie gingen en die hebben niks over gehouden aan een lange rit naar Zuid-Frankrijk.

2 likes

Ik dacht dat het 2 uur achter elkaar was. Daarna moeten ze kunnen liggen / bewegen (afhankelijk van de leeftijd) en kan je weer verder karren!

1 like

Dit dacht ik ook?? Maar ik lees nu inderdaad dat het twee uur per dag is. Dan zouden wij al niet eens naar mijn ouders op en neer kunnen in één dag.

Ik denk ook dat als het niet structureel is het echt wel prima is. Gewoon wat vaker stoppen, even ergens op een kleedje leggen en weer door.

3 likes