Wat bevalt er nu niet dan?
Wat bevalt er nu niet? Er zijn wel veel verschillende soorten campings dus wat je aan deze niet bevalt kan ergens anders wel heel anders zijn.
Ik ben persoonlijk meer van de kindvriendelijke Airbnb’s (handig als ze wat speelgoed en een kinderstoel hebben). En die zitten overal. Maar het is net wat voor vakantie je zoekt. Maar je hoeft niet vast te zitten aan een kindvriendelijke vakantie, je kunt prima de vakanties doen die je hiervoor ook deed met wat kleine aanpassingen. Je hoeft niet per se naar de camping of een Landal.
Thanks all, we zitten al in een chalet! Dus dat bevalt wel, maar een (grote) camping met animatie en dergelijke hoeft niet van ons. Komt wel weer als hij ouder is, ben ik bang Dus denk idd meer een ander type camping of gewoon iets anders zoals een huisje ergens. Als er maar een leuk dorp/stad aanvast zit!
@Nefertiti Airbnb hebben we nooit gedaan, kun je dan zoeken/filteren op kindvriendelijk? Vind het wel fijn als het huisje stoel etc heeft.
Nee dat kan niet, maar je kunt filteren op campingbedje/wiegje en dan hebben ze vaak ook speelgoed en een stoel, maar dat is af en toe wel even speuren!
Ik heb dit jaar een Landal huisje in Zeeland geboekt in de zomervakantie en dat is heel goed bevallen! Genoeg te doen in de buurt maar wel fijn om een basis te hebben om op terug te vallen in het huisje. Zeeland heeft strand en veel leuke plaatsjes om een dag naar toe te gaan vind ik.
Ons kind is een half jaar maar denk dat het volgens jaar ook nog leuk is dus denk dat we het dan weer gaan doen.
Misschien moet je eens naar Huttopia kijken. Zijn campings met zowel kampeerplekken als chalets en safaritenten. De campings zijn over het algemeen niet enorm groot maar er zijn wel faciliteiten zoals een (eenvoudig) zwembad.
Er is wel wat entertainment, maar dat is vrij beperkt en alleen in het hoogseizoen. Denk aan ‘Maak een dromenvanger van takjes die je gevonden hebt’.
Jouw kind is wat jonger en dan reis je waarschijnlijk buiten het hoogseizoen. Wel goed om te beseffen dat sommige faciliteiten (zoals de keuken) beperkter zijn.
Een ‘gewoon’ appartement kan natuurlijk ook. Wij zitten nu toevallig ook op een camping maar voorgaande jaren boekte ik onze zomervakantie gewoon via Sunweb of Tui en dan filterde ik altijd op minimaal twee slaapkamers want dat vind ik ook wel erg prettig met kleine kinderen.
Ik denk dat wij volgend jaar ook kiezen voor een bungalow of chalet op een camping. Het kamperen bevalt ons en onze kinderen nu mega goed maar een stacaravan zonder airco met temperaturen van 38 graden was iets minder succesvol.
In Frankrijk (als dat niet te ver is) heb je superveel kleinschalige én kindvriendelijke vakantieparken (met huisjes). Bijv parken van Francecomfort. Maar zo zijn er nog veeeeel meer.
In Nl zijn echt héél veel kleine kindvriendelijke campings waar ze ook ingerichte tenten of mini-huisjes verhuren, vaak kan je dan ook een kinderstoel en ledikant erbij huren of je neemt dat zelf mee. O.a. Bij Ons, Leijland, Nessst, Noorderloo, Het Bos Roept, De Blauwe Haan, Hartje Groen verhuren ingerichte tenten/huisjes en in de openingspost staan ongetwijfeld meer. Dat zijn allemaal kleine maar goed uitgeruste campings op gezinnen gericht. Met mooie speelgelegenheid, genoeg kindjes/vriendjes in het hoogseizoen, met kampvuurplaats, soms een winkeltje oid maar zonder animatie, kinderdisco of dat soort drukte.
Vanaf 3,5 speelt ons kind ook al als een malle zelfstandig in de speeltuinen op deze campings. Met 2,5 moet je er nog wel best veel bij zijn bij de meeste kinderen natuurlijk. Maar ik vond het toen niet zo erg om een beetje om en om bij zo’n zandbak te zitten, haha.
Weet niet hoe veelvoorkomend dit soort ingerichte tenten op kleine campings in het buitenland zijn, als je daar heen wilt.
Mijn tip ga reizen met je kinderen!
Wij zijn net terug van Canada en Amerika. Mijn vriend zijn ouders hebben ons meegenomen want er woont familie. Ik dacht 10 uur vliegen wat een hel.
Maar het ging prima! Heenweg hadden we baby bedjes, terug weg helaas niet.
Leeftijd van onze kinderen is 6 jaar en een van 13 maand.
Echt blijf niet thuis, als je de financiële middelen hebt , ontdek de mooie wereld.
Helemaal mee eens! Wij ook met onze dochter naar Amerika geweest toen ze 1,5 jaar en 5 jaar was (ook familiebezoek) en we zijn net terug uit Indonesië en het was fantastisch.
Kun je iets meer vertellen over de reis en vooral hoe jullie de dagen vulden?
Nou we zijn met mijn schoonfamilie geweest.
Geland in Canada want daar woonde familie.
Dit was in Calcary en de familie woont in lethbridge.
Hier veel op de boerderij gekeken.
We konden helaas hier niet erg lang blijven anders had ik de omgeving hier wel willen zien.
Daarna naar Amerika gegaan. De familie heeft daar een huis in de staat Montana.
We zaten in Columbia falls.
Vanuit het huis hebben we dingen ondernomen. We waren met 13 personen waarvan 5 jonge kinderen.
We zaten bij het Glacier park en dit is prachtig.
We hebben ook dingen gedaan voor de kinderen zoals een funpark en waterpark.
Ook zijn we naar een buffel ranch geweest. Hier hebben we beren gezien en in het glacier park ook.
Normaal zonder de familie was ik misschien meer het land doorgetrokken.
En dan naar yellow stone. Maar dit was gewoon nu niet te doen.
De reis zelf was prima. We vlogen vanaf Frankfurt ivm dat dit een stuk goedkoper was. Het was wel 4 uur rijden vanaf huis dus de heenweg een hotel geboekt. De terugweg in 1 keer gedaan met veel file.
Vliegen deden we met discovery. Was allemaal prima ! Heenweg hadden we baby bedjes. Terugweg helaas niet.
Ik mis de rust daar. De grote wegen en de natuur. Alles was daar groot. En nu thuis in een klein bed op een harde bank. Het leven in Amerika is niet eens zo slecht
De grens gingen we dus over met de auto. Dit viel allemaal ook mee.
Eens! Wij zijn een paar maand geleden naar Mexico geweest om daar wat rond te reizen en ja, het is ver vliegen (maar dat ben je al vergeten als je er bent) en ja, ze vinden het in NL of een ander land dichterbij ook net zo prima (maar zelf vinden we het ook soms leuk om wat verder weg te gaan). Maar het was zo bijzonder om zo veel verschillende dingen aan ze te kunnen laten zien en lekker rond te reizen samen.
Ik ben in 2017 een maand naar sri lanka geweest en daar zou ik echt weer naar terug willen met de kinderen. Maar toch houdt het ons tegen dat ze nog best jong zijn. Nu 3,5 en 6.
Hier goede ervaring in Zuid Afrika met 3 kleine kinderen (11mnd - 4.5jr en 6jr!
Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik het ook zo relaxed had gevonden als we niet familie daar hadden waardoor we wisten hoe en wat en waar we veilig konden reizen/huren/verblijven en dat je het land al kent.
We zijn van de 4 weken maar kort bij familie geweest maar hebben wel veel advies gevraagd over welke wijken / verhuur bedrijven / regio’s enz.
Wij hebben toen ze 1,5 was met een camper het Noord-Westen gedaan, korte hikes in de draagzak, dutjes in de wagen of in de camper.
Toen ze 5 was hebben we een roadtrip Californie gedaan. Bij elke bezienswaardigheid (zoals bijvoorbeeld de Painted Ladies in SF) zat ook een mooie speeltuin. Dus het was vaak even wat zien en even spelen. Eigenlijk deden we wat we zelf graag wilden en wisselde het af met speeltuinen, zwembaden en strandbezoekjes. Ik moet wel zeggen dat ze heel makkelijk is en zich prima vermaakt op de achterbank.
Indonesië hebben we met een familie groepsreis met Djoser gedaan, dat was echt een hit, alle kinderen gingen super leuk met elkaar om (Leeftijden tussen de 7 en 15, onze dochter is 8 nu). En dat was wel de reden ook dat we die groepsreis deden. Gelukkig waren de ouders ook allemaal erg gezellig haha. Toch naar een ver land (van mijn opa en oma) en de cultuur meekrijgen, met het gemak en gezelligheid van de groep.
Ik vond het ook fantastisch met een kind van 18 maanden, waren ergens in Azië voor 3.5 week rondreizen. We hebben alles zelf geregeld en uitgezocht. Natuurlijk is het wel aanpassen maar mijn man en ik zijn allebei heel relaxte reizigers zonder strakke planning of eindeloze to do lijst dus dat is wel een match met een kind. Ik heb wel van tevoren al het vervoer (trein, binnenlandse vlucht, auto) geboekt en hotel, zodat ik zeker wist dat we chille kindvriendelijke opties hadden.
We gingen vaak een deel van de dag iets doen dat wij wilden (museum, wandeling, bezienswaardigheid) en het andere deel van de dag dan chillen in een speeltuin/park/zwembad oid. Soms ging ook een van ons er alleen op uit voor minder kinderproof uitjes en de ander met kind. Ik vond het vooral verrassend leuk dat je met een kind op ander soort (openbare) plekken komt en ze kreeg zo veel positieve aandacht. Mijn kind sliep nog twee keer per dag in de buggy, dan gingen wij lekker uitgebreid lunchen. Voor haar haalden we bij een bakkerij of 7-eleven dan iets. We hebben veel op markten gegeten 's avonds en als iets goed beviel met kind, er gewoon nog een keer heen. En s avonds legden wij haar op bed met een babyfoon en zaten we zelf in de lobby/vaak wel hotel waar je buiten kon zitten met drankjes en een snack.
Wij komen net van camping De Kleine Wereld (Onnen, Groningen) en zaten in een zweeds huisje met hond, peuter en baby. Was echt fijn! Mooie omgeving, fijne camping. Maar holy fuck het eerste weekend zoveel kinderen we waren totaal overprikkeld haha.
Weet niet of ik weer zou gaan in schoolvakanties. Of wij moeten gewoon nog heel erg wennen aan deze hoedanigheid aan gekrijs en gejank haha.