Vakantie met kids

Zo lang het kan zou ik zéker buiten de schoolvakanties gaan! En nu het niet meer kan gaan wij het liefste aan de “randen” van de zomervakantie (begin of eind) omdat het dan ook net ietsje rustiger is. Maar ik denk ook dat De Kleine Wereld zich alleen maar op gezinnen richt qua marketing en als op élke plek mensen met jonge kinderen staan dan wordt het al snel superdruk qua geluid idd.

De rustigste vakanties heb ik op natuurcampings. Ik kies dan wel eentje met een speeltuintje en in schoolvakanties kom je natuurlijk overal wel kinderen tegen, een paar speelmaatjes is wel gezellig natuurlijk. Maar daar staan ook altijd genoeg mensen zonder kinderen en degene mét zoeken zelf vaak ook rust dus maken er geen half krijspaleis van. Muziek etc is daar vaak ook verboden, dat scheelt ook als je rust wilt.

Never forget dat wij op Lolotte onze oververmoeide peuter om half 9 éíndelijk in bed hadden liggen en één of andere hyperactieve ouder vlak naast ons de kinderen die nog op waren nog eens even lekker opzweepte voor een hysterische kinderdisco :crazy_face:

4 likes

Ben daar ook geweest. Het was wel mega mooie omgeving maar vond het zo hutjemutje op elkaar, dat ben ik echt niet gewend.

De campingplekken of huisjes? Vond dat bij die huisjes namelijk best meevallen

Campingplekken. Was echt tent aan tent.

1 like

Zijn er hier mensen in de ruime omgeving van Pula, kroatie geweest en tips voor een leuke camping (kinderen leeftijd dan: 4,5 en bijna 7). Krk lijkt mij ook heel leuk maar weinig campings geloof ik (en daarom duur).

1 like

Camp Diana is een fijne mooie camping met een leuke eigenaresse. Niet speciaal gericht op kinderen maar wel gewoon kindvriendelijk (dat is mijn favoriet).

2 likes

Op die camping moet je niet te vroeg gaan douchen, dan krijg je commentaar van de eigenaresse (of moeder van?) :joy: :joy:

1 like

Ik ben ook op de camping geweest en weet nog zo goed dat we na het eten ‘s avonds terugkwamen in het donker op de camping (rond 22 uur?) en die vrouw ineens in het Duits vanuit een huisje schreeuwde: WIE BIST DU!!! Klinkt zo helemaal niet grappig, maar m’n vriend en ik doen geregeld die vrouw nog eens na.

3 likes

Hahaha! Ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Mijn vriend en ik hebben het er ook nog wel eens over :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik kan me dit ook helemaal voorstellen haha. Mijn man heeft een voor en achternaam die samen uit twee lettergrepen bestaat. Denk jan Smit of Kees tol. En ze was het daar gewoon niet mee eens haha. En toen ze het accepteerde zei ze ‘ok ok so this is it? I like that name. It’s a good name. Why complicate?’

Ik vond haar wel leuk en fijne ruime camping.

2 likes

Heeft iemand een tip voor een leuk park/camping met chille huisjes om naartoe te gaan met een baby in zuid-limburg? Heb best wat parken gevonden maar misschien heeft iemand nog een dikke aanrader?

Ik ben naar Thorn Maasresidence en Dormio Resort geweest, de laatste met baby. Beide parken zijn fijn, modern en schoon. Allebei heel goed bevallen!

3 likes

Dankjewel, ik ga kijken!!

2 likes

Wij gaan in oktober een weekend weg, in de buurt van breda (molenschot) Hebben jullie (behalve de efteling) tips voor in de buurt?

1 like

Ik heb daar in de directe omgeving gebookmarkt:
Kids Wonderland en Grand café Fabels. Beide als geschikt voor met kinderen.

2 likes

Pukkemuk (Dongen)
Haasje over of Kabonk (binnenspeeltuin) afhankelijk an leeftijd
Wilgenhart (alpaca’s)
Beekse bergen is ook dichtbij

Wat voor iets zoek je, ik kom uit deze (wijde) omgeving dus dan kan ik je gerichter helpen.

1 like

Kids Wonderland inderdaad
Haasje Over (binnenspeeltuin)
Kabonk (binnenspeeltuin)
MEK Oosterhout (leuke kinderboerderij)
Reptielenhuis de Aarde in Breda vinden mijn kinderen ook leuk
Kloffies & koffies in breda voor leuke kleding en koffie

En in Etten-Leur en Tilburg heb ik ook nog wel tips maar die afstand wil je waarschijnlijk niet rijden als je er gewoon een weekend bent.

Heeft iemand een aanrader voor een huisje op een park met binnenzwembad voor 4 personen, een baby en evt een hond? Zou in het najaar nog wel paar dagen weg willen met mijn ouders en baby in NL. Baby is gek op zwemmen dus vandaar dat een zwembad leuk zou zijn.
Zat zelf te denken aan de Veluwe misschien maar ik sta ook open voor andere tips!

Ik ben in juni naar Roompot Nieuwvliet-bad geweest en dat was een heel mooi park, met ook een heel mooi zwembad. Mijn man en ik hebben de week dat we er zaten meerdere keren tegen elkaar gezegd dat we er zeker nog een keer terug gaan met baby.

Er waren ook heel veel jonge gezinnen.

1 like

Landal Miggelenberg in Hoenderloo

4 likes