Zo lang het kan zou ik zéker buiten de schoolvakanties gaan! En nu het niet meer kan gaan wij het liefste aan de “randen” van de zomervakantie (begin of eind) omdat het dan ook net ietsje rustiger is. Maar ik denk ook dat De Kleine Wereld zich alleen maar op gezinnen richt qua marketing en als op élke plek mensen met jonge kinderen staan dan wordt het al snel superdruk qua geluid idd.
De rustigste vakanties heb ik op natuurcampings. Ik kies dan wel eentje met een speeltuintje en in schoolvakanties kom je natuurlijk overal wel kinderen tegen, een paar speelmaatjes is wel gezellig natuurlijk. Maar daar staan ook altijd genoeg mensen zonder kinderen en degene mét zoeken zelf vaak ook rust dus maken er geen half krijspaleis van. Muziek etc is daar vaak ook verboden, dat scheelt ook als je rust wilt.
Never forget dat wij op Lolotte onze oververmoeide peuter om half 9 éíndelijk in bed hadden liggen en één of andere hyperactieve ouder vlak naast ons de kinderen die nog op waren nog eens even lekker opzweepte voor een hysterische kinderdisco