Vakantie met kids

Ja dit klinkt wel als een goed idee idd!

1 like

Yes zo doen vrienden van mij het ook en wil ik ook gaan doen als mn kind ouder is

3 likes

Wij doen het zo:
Week 1 & 2: moeder
Week 3 & 4: vader
Week 5: moeder
Week 6: vader

Voor ons bevalt dit goed zo op deze manier en hoef ik ze ‘maar’ 2 weken te missen. (Wat ik nog steeds lang vind hoor)

1 like

Ja ook een fijn schema zo! Ik zal het eens voorleggen aan m’n ex, ook ivm op vakantie gaan enzo

3 likes

Hi! Wij hebben een vakantie naar Tenerife geboekt in januari. We zijn met een peuter en baby, dus willen onder anderen op loopafstand dingen te doen hebben (leuk stadje met een boulevard bijv, strandje). We landen op Tenerife Zuid. Hebben jullie aanraders voor bepaalde stadjes die leuk/geschikt zijn of juist niet?

Hebben jullie (camping) tips voor vakantie met kinderen eind basisschool/begin middelbare? We zitten er precies een beetje tussenin, een camping met veel babies of kleuters is niet zo leuk, maar een disco op de camping ook niet.
We houden van kamperen met de tent, beekjes op het terrein etc. Land maakt niet zo veel uit, we hebben nog geen concrete plannen.

Ik vond de oude molen in groesbeek heel erg leuk, animatie goed afgestemd op die leeftijd. Is wel 3 jaar geleden voor ons, zijn er toen 2x geweest.

Ik heb geen specifieke tips maar kampeermeneer heeft er volgens mij wel wat artikelen over.

3 likes

Wij zijn een paar jaar terug met onze dreumes een week op Tenerife geweest. Om eerlijk te zijn vond ik het een beetje tegenvallen wat er voor die leeftijd te doen was… We zaten in Los Cristianos en daar heb je wel een heel leuke kleinschalige dierentuin waar we een dagje zijn geweest, Monkey Park heet ie. Ook het plaatsje Los Gigantes vonden wij leuk om geweest te zijn, en natuurlijk de vulkaan El Teide.

1 like

Heel fijne warme herinneringen als tiener op deze camping. Kampvuurtjes, kanovaren, zwemmen (meer op het terrein) dammen bouwen en zelf naar het dorpje wandelen. Camping du Brec *** à Entrevaux – Een plekje in een natuurparadijs

Ben er wel al sinds mn 20e niet meer geweest en dat is al 10 jaar geleden dus weet niet of het erg veranderd is.

1 like

Oh wat fijn, ik ga het opzoeken!

1 like

Wij zijn vorig jaar ook met een baby en peuter geweest en vonden Tenerife echt heel leuk! Er zijn een aantal stadjes (volgens mij in het Zuiden), die erg toeristisch zijn (typisch met boulevard, Engelse pubs etc) dat vonden wij wat minder. Wij zaten zelf net naast El Medano, dat is een surfstadje en ook erg leuk voor een dagje. Wat winkeltjes en een stadsstrandje. En er is een pleintje (vrijwel aan het strandje) met een hele leuke speeltuin en daar omheen zijn ook wat restaurants en dan kun je dus gewoon op het terras zitten terwijl je peuter speelt, echt :ok_hand:t3: :ok_hand:t3:

Verder was iets noordelijker het strand Playa de las Teresitas echt heel leuk vonden wij. Mooi weids, met palmbomen en ondiep, rustig water. En je had hele chille strandbedden, van die grote matrassen, waar je met z’n allen samen op kunt liggen :smiling_face_with_three_hearts:

De dierentuin was ook echt heel erg mooi, prachtig aangelegd. Echt wel een goede dag daar kunnen vermaken. Wel good to know, ze hebben orka’s, die blijkbaar niet goed behandeld worden las ik later, dus ik weet niet of ik was gegaan als ik dat had geweten.

5 likes

Thanks! Dan ga ik daar kijken of er leuke airbnbs zijn. Klinkt precies als wat wij zoeken.

4 likes

Net in Hof van Saksen geweest voor een sinterklaasweekend, ontzettend leuk met kinderen!

2 likes

Wat leuk! Viel het mee qua kosten? Ik heb wel eens voor een vakantie gekeken maar dat was echt niet te doen. Betaalde je zo €5000 voor een week.

Iemand ervaring met europarcs kaatsheuvel?

zo wat een geld! Wij zaten met 2 gezinnen in een 6 persoons huis voor €700 dus dat is dan prima te doen.

2 likes

Ja ik! Vind het een leuk park. Aan de rand van het bos, je loopt er zo in. Vrij leuk en lekker warm zwembad voor een niet Landal/Centerparcs-park. En mooie huisjes. Ook dichtbij de Efteling, fietsafstand.

1 like

Ja, niet leuk toch! Aah met meerdere gezinnen is ideaal qua kosten!

2 likes

En buiten de schoolvakanties!

1 like