Ja de Lafuma Maxi Pop Up is dat.
Wauw ik dacht dat ik de enige was die dit rot vond haha!
Ik hoop dat iemand hier me kan helpen met leuke suggesties ![]()
Eigenlijk zoek ik een Huttopia style camping/park. Want na 4x Huttopia (2 jaar op 2 bestemmingen) kun je de menukaart wel dromen ![]()
De wensen:
- Glamping: Dus een chalet, safaritent of stacaravan.
- Leuke dingen/stadjes in de buurt om heen te gaan
- Max 8 uur reizen vanaf Rotterdam. Hoewel, als je écht iets tofs weet wat iets verder weg is dan knippen we de reis wel in 2 stukken.
- Een (overdekt) zwembad of zwemwater
- Veel groen is leuk
- Wat faciliteiten op de camping/park maar ik hoef geen subtropisch zwemparadijs of 24/7 animatie.
Thanks! ![]()
Oh god ja die stoeltjes, wij vonden dat echt heel rot. Betaal je vrij veel voor een tenthuisje, kun je niet fijn zitten. Wij hadden ook 2 van die meer relaxde stoelen, maar waren met zn 4en.
Ik vind huttopia wel leuk, mooie groene campings, leuke activiteiten voor kinderen. Wel vrij duur, ook in het restaurant en veel yuppen. En niet iedere camping is bijvoorbeeld autoluw, daar hebben we ons ook een jaar op verkeken toen we de pech hadden dat we een soort parkeerplek voor onze tent hadden (en iedereen van die auto’s had die bij ontgrendelen bliepte en lichten knipperen)
Ha, wij vliegen over 2 weken voor het eerst met een kind (21 mnd). We staan er best chill in en de heenvlucht komen we wel door met leuke cadeautjes en voldoende snacks. Alleen is de terugvlucht 's avonds laat en ons kind is echt niet goed in op schoot/buggy/ergens anders dan haar eigen bed te slapen. Ik ben benieuwd of iemand tips heeft om haar een beetje chill (evt slapend) die vlucht door te krijgen? Ik zie veel koffers met een soort van ligsituatie, maar dat lijkt me pas handig als ze een eigen stoel heeft vanaf 2 jaar. Is zo’n deryan air traveller wat?
En wij hebben een easywalker buggy die we wss bij het instappen achter moeten laten, vinden jullie het waard om en tas aante schaffen waar deze in kan? Of is dat niet nodig?
Tot slot (sorry zoveel vragen); zouden jullie zelf een campingbedje meenemen? Normaal gezien gaan we met de auto op vakantie, en proppen we gewoon die auto vol, maar nu met het vliegtuig is dat natuurlijk anders. is misschien eigen beddengoed voldoendoen (context; we zitten al in in Egypte, volgens de reviews wel in een net resort).
Als ik zie hoe onze hoes eruit zag na 1 vakantie (2 vluchten) zou ik dat zeker doen!
Ik heb een easywalker buggy en altijd alleen die dunne hoes erover gedaan die je erbij krijgt. Heb een keer of 4 gevlogen met de buggy en is altijd goed gegaan. Ja, hij beschadigt misschien (krassen) maar het is een gebruiksvoorwerp en was zeker niet kapot. Ik nam zelf bij 18 maanden de Deryan babytent nog mee omdat we langer naar een land gingen met vaak geen kinderbedje bij hotels en ook veel wisselende hotels maar ik kon die makkelijk op de backpack binden. Als je op 1 plek blijft en zij een bedje kunnen aanbieden, zou ik er zeker niet mee slepen. Ik nam dan wel een slaapzak mee waar ze al een nacht of twee in geslapen had maar geen eigen beddengoed.
De deryan air traveller gaat je kind waarschijnlijk te groot voor zijn. Dst was iig mijn conclusie toen ik er bij 18 maanden naar keek. Mijne sliep ook nooit op of bij ons maar het ging in het vliegtuig prima. Laatste keer hadden we bv de armleuning omhoog gedaan en een bedje op onze schoot gemaakt met een tas en grote hydrofiel. Ze valt ook makkelijk in slaap in de draagzak en mijn man kon haar tot zeker 2.5 jaar nog kort op z’n buik dragen dus dat was met vliegen of lange treinritten ideaal. Paar keer gangpad op en neer en hij kon weer zitten met slapend kind.
Ons kind (toen 22 maanden) is ook niet zo goed in ergens anders slapen, maar we hadden afgelopen jaar op de terugweg een avondvlucht en uiteindelijk was ze zo moe dat ze wel in slaap viel op ons een paar uurtjes. De heenweg, 12 uur lang, geen minuut geslapen
Je weet toch nooit echt wat er gebeurt, dus ik zou zelf niet voor 1 vlucht die niet heel erg lang is, helemaal iets aanschaffen. Straks gaat ze helemaal niet slapen en dan is het wel zonde. Of je moet het goedkoop over kunnen nemen?
Easywalker buggy hebben wij ook en veel gebruikt voor reizen, zonder hoes en hij is nooit erg beschadigd. Maar ik heb hem tweedehands, dus ben er ook niet super zuinig op moet ik zeggen. Die van ons is wel een keer kwijtgeraakt bij de bagage dus tip: bewaar het labeltje wat ze eraan hebben goed, of maak een foto. Bij ons hadden ze er wel een labeltje aangemaakt, maar niet het afgescheurde stukje aan ons gegeven, dus we hadden geen referentie.
Wij hebben ook nooit een bedje meegenomen, en is eigenlijk altijd wel prima. Afgelopen reis was er op een van de locaties niet zo’n fijn bedje, het matras miste, maar toen hebben we een extra dekbed gevraagd en lag ze daarop en dat was ook prima. Je hebt al zoveel spullen mee met een klein kindje, zou een heel bed meeslepen wel veel vinden. Ik neem wel altijd een eigen lakentje mee voor de zekerheid.
Ja neem alleen het gebruikte beddengoed mee, zodat het vertrouwd ruikt.
Dankjewel voor de tips allemaal! Draagzak hebben we niet meer omdat ze zich daaruit wurmde, maar ik neem gewoon lekker een grote hydrofiel mee (sowieso chill) en gebruiken we die als “matrasje” ipv dat deryan ding te kopen. de vlucht is ca. 5u. Ook als ze niet slaapt vind ik dat zelf geen ramp, ben alleen wat bang voor evt huilen en boze mensen ![]()
Ik koop voor de zekerheid een hoes voor de buggy. Of zoek degene die we erbij hebben gekregen @Feather, nu je dit zegt. Geen idee waar ik die heb gelaten. Wij hebben idd ook dat Deryan tentje (zo chill), maar blijven maar 1,5 week en op een plek, dus die wilde ik juist niet meenemen. Dan houd ik het bij ons eigen hoeslaken en slaapzakje.
Thanks!
Met 18 maanden gevlogen en de allerbeste tip vond ik om 1 of 2 cadeautjes zo lang mogelijk bij je te houden. Met het stijgen en landen moeten de kinderen in de gordel op schoot en daar had de mijne écht geen zin na een dutje. Dus ik was heel blij dat we haar de laatste 20 minuten konden vermaken met nieuwe stickers. ![]()
Misschien Sandaya parken in Frankrijk? Wij waren vorig jaar in mei op het park in Normandië en dat was echt een mooi park. Weet niet wanneer je gaat, maar buiten het hoogseizoen om vond ik het ook goed betaalbaar
Ik ben een aantal keer via Yelloh in Frankrijk geweest en vind dat erg fijne campings. Het zijn allemaal franchise parken waardoor het niet zo’n eenheidsworst is.
Yelloh en Sandaya beide hele mooie en luxe parken. Maar niet in de stijl van huttopia vind Ik zelf. Meer animatie / zwemparadijzen en minder groen vaak. Niet allemaal natuurlijk.
Bij yelloh heb je wel nog 2 soorten campings, de “club” en de “relax” waarbij de eerste veel meer op animatie en zwemparadijzen zit en de laatste meer natuur
Ok check! Dan houd ik wat bij me voor op de terugweg ook😅
Sowieso zijn tips voor speeltjes voor in het vliegtuig welkom! Ik denk nu aan: boekjes, smartmax dieren en autotjes (heeft ze al), dan koop ik zo’n tekenbord of tekenen met water, kleurboek en herbruikbare stickers dus. Maar het is misschien wat dubbelop of eenzijdig, dus tips zijn welkom!
Edit: nijntje raamstickers secured, ze is dol op alles van nijntje dus win-win haha
Sandaya, sunelia of van ms. Vacance.
De meeste campings zijn inderdaad van die zwembadparadijzen, maar er zitten toch wel een paar hele mooie campings tussen.
Wij waren bij Yelloh village les sirenes in de Vendee, een mooie groene camping met een mooie chalet. Loopafstand van zee. Ik vond de omgeving niet zo pittoresk of mooi maar een fijne plek om te chillen. Wij combineerden het met een week in de Loire waar we meer sightseeing deden.
Iemand ervaring met een vakantie in Noord Portugal; omgeving Ponte de Lima / Villa Verde? We hebben al 2 tophuisjes, maar benieuwd of er nog must sees zijn, naast uiteraard het Nationaal Park.
Zou je willen delen welke huisjes je hebt geboekt? Wij willen naar Portugal in juni.
Twee jaar op rij naar die regio geweest en was een heel mooie/leuke streek. We hadden een huis in Ponte De Lima zelf, konden makkelijk Porto bezoeken en aanraders voor kleine steden in de buurt: Braga, Guimaeres, Viano De Castelo. We zijn ook eens naar het strand geweest dicht bij de Spaanse grens.