Vakantie met kids

Dat klinkt super. Zoveel zin in! Wij zitten de eerste week ook in Ponte de Lima zelf. Dat is een huis via een huizenruil dus die plaats ik niet. Daarna naar deze: https://www.booking.com/Share-U8QuMOQ
We hebben een huurauto dus lekker mobiel.

1 like

Ja en het is super gemakkelijk om je te verplaatsen daar. Let wel op: in Portugal is er geen voorang van rechts. Alles wordt daar geregeld met stop, haaientanden of verkeerslichten. En als je toch met de auto bent, misschien kan je een eigen tolmachine kopen op voorhand? Dan mag je overal door de fast lane en krijg je de verrekening van alle tolwegen thuis opgestuurd.

2 likes

Deze kan ik ook aanraden! De chalets/stacaravans waren hartstikke mooi en schoon.

2 likes

Iemand tips om een autorit met een bijna 2 jarige dragelijk te maken? We gaan van de zomer met onze dan bijna peuter naar Kroatie rijden.

Ons plan is om rond 3:00-4:00 te gaan rijden. En te stoppen in oostenrijk. We hopen dat ze dan in ieder geval nog een deel vd nacht kan slapen, maar ook wij een beetje slaap hebben kunnen pakken voor we gaan rijden. Ook vooral zeggen of dit handig of niet handig is.

Maar tips qua vermaak in de auto, wat mee te nemen naar een camping (we gaan naar een bungalow) etc!

2 likes

Vorig jaar was mijn jongste net 2 toen we op vakantie gingen. Voor in de auto had ik een nieuw speelgoedje, wat niet uit elkaar kan vallen. Daar heeft hij de hele vakantie echt veel mee gespeeld: Activiteiten Fidget Kubus - Educadora Webshop
Hij heeft ook een lichtjesbord (zonder geluid). Die had ik de weken voor de vakantie even verstopt, daar heeft hij toen ook lang mee kunnen spelen.
Deze hebben wij thuis ook, gaat ook goed in de auto:
Creatief Magnetisch Tekenbord Rechthoek online ... | Lobbes Speelgoed
Wij rijden altijd overdag (vertrekken dan rond 6.00) en zorgen voor een lange stop bij een leuke speeltuin oid onderweg. Dus net even wat meer dan een speeltuintje langs de snelweg. Maar dat kost wel veel extra tijd natuurlijk.
En het is ook een beetje geluk hebben. Mijn jongste kan lang in de auto zitten, maar de oudste vindt het gewoon verschrikkelijk, dan is het een lange zit.

3 likes

Ik weet niet of je tiptoi hebt of wilt kopen maar dat is bij ons nu echt de hit tijdens auto rijden. En dan vooral het liedjesboek. Wel een nadeel dat je dan zelf telkens alles moet aanhoren.

Zo’n lcd tekenbord is hier ook een hit.

Verder veel snacks, schermtijd, luisterboeken van bijvoorbeeld Dikkie dik via de radio.

Mocht je plek over hebben in de auto dan is een loopfiets meenemen wel echt heel fijn. Die is bij ons tijdens de vakantie op de camping echt mega veel gebruikt.

2 likes

Wij zijn twee jaar achter elkaar naar Zuid-Frankrijk gereden, ongeveer 14 uur rijden beide keren. Eerste keer was ie 1,5 en tweede keer 2,5. Toen ie nog twee dutjes deed was met 1 overnachting rijden goed te doen, maar afgelopen zomer zijn we met twee overnachtingen gereden. Dat beviel eigenlijk heel goed. We hoefden maar 5-6 uur per dag te rijden en we waren op tijd bij de accommodatie zodat kind daar ook nog kon spelen en uitrazen zodat ie moe weer naar bed ging

1 like

Ik vind zelf rond 20.00 gaan rijden heel fijn. Mimiekt meest normale bedtijd en dan valt ze al snel in slaap. Ik rijd dan het eerste stuk en mijn vriend slaapt dan ook het eerste stuk en neemt mij dan over.

Ik zou ook even kijken of je bij aankomst toegang hebt tot je kamer. Niets erger dan daar aankomen met een moe kind en je mag niet inchecken.

6 likes

Wij gaan naar spanje met de auto en wat bij ons altijd weer een hit is:

2 likes

Hier is het op die leeftijd vooral een soort on going entertainment animatie team show haha. Ze hebben dan veelal nog net niet de concentratie om langere filmpjes te kijken, dus dat is leuk voor een uurtje misschien maar dan ook weer klaar.
Dus veel liedjes zingen, gek doen, dansen, opdrachten tekenen (als in; ik reken op een lcd bord alles wat me opgedragen wordt haha). Veel eten (rozijntjes enz). Veel dingen zoeken (vrachtwagens hijskranen busjes…).

Wij rijden eigenlijk vrij we altijd in 1x naar zuid Frankrijk of Italiƫ - met caravan, dus gerust 16-18u. En gaan bewust rond 20u rijden. Dan slapen ze het langst. Terug gaat dat moeilijker en nemen we wel een stop.

Wij gaan ook naar kroatie (Krk). Maar mijn kinderen zijn dan 4,5 en bijna 7. Eerste keer dat we lang gaan rijden. Ook van plan rond deze tijd te gaan rijden en een stop in oostenrijk. Ben ook benieuwd :grimacing:

Die kubus heb ik opgeslagen @Fredje

3 likes

Ik denk dat ie voor de leeftijd van jouw kinderen niet meer zo leuk is, hoor. Niet voor lange tijd iig. Maar andere fidgetachtig speelgoed werkt bij ons sowieso goed in de auto, ook bij mijn oudste (6 jaar). Of zo’n puzzeltje als dit: https://www.educratief.nl/product/cilinderpuzzel/ alles zonder losse onderdelen vind ik iig fijn in de auto, haha.

Wij zijn van plan om te stoppen in villach. Dan hebben we er zo’n 9 uur (zonder stoppen) opzitten. En kunnen we de Volgende ochtend meteen de file in voor de karawankentunnel. Dit is me geadviseerd omdat hoe later je aankomt hoe erger die file is. We hoeven dan nog maar 4-5 uur tot kroatie :crossed_fingers:t3:

Iedereen mega bedankt voor alle tips. Ik ga alles opslaan en zeker dingen gebruiken! :heart:

1 like

Als je twijfelt of je kind om 3/4 uur snachts weer in slaap valt, zou ik wel ff heroverwegen of je dan wegrijdt. Vrienden van ons hebben dit nu twee keer geprobeerd met hun dreumes / peuter en dat kind bleef wakker en de hele reisdag was echt terror.

Zelf denk ik ook dat ons kind wakker zou blijven dus wij kiezen liever ervoor om ā€˜s ochtends zo lang mogelijk te slapen en dan te vertrekken. Dan is iedd tenminste uitgerust en kan je allemaal veel meer hebben.

Maar we zien de reisdag ook altijd gewoon al als vakantie, en als we lang weggaan vinden we het niet erg om dus een reisdag extra te hebben als het tegenvalt hoeveel km’s we kunnen maken op dag 1 ofzo.

6 likes

Wij zijn al 3x rond 2u30-3u vertrokken voor een verre autoreis en voor ons kind is het perfect, ze slaapt niet meteen terug in maar zit stil voor zich uit te staren haha en valt dan uiteindelijk weer in slaap tot een uur of 7 of 8 (afhankelijk van het licht ook) en dan zijn we al een flink eind opgeschoten. Ze was toen 11 maanden, bijna 2 en bijna 2,5 (Voor mezelf vind ik het vreselijk, ik kan echt niet tegen gebroken nachten en ik slaap slecht in de auto :joy:)

1 like

Dit is bij ons ook ja, dus dat maakt het ideaal! De kinderen vinden het superinteressant om alle lichtjes te bekijken en na het ontbijt (eerste stop) sliepen ze dan weer in toen ze nog wat jonger waren. Nu zijn ze drie en vier en doen ze gewoon gedurende de dag een of zelfs twee dutjes.

Hier exact zo. Zit een beetje als een zombie voor zich uit te staren en valt uiteindelijk wel weer in slaap. Maar omdat hij dus zo chill is, kan je die eerste uren wel doorkarren. Wij vertrekken daarom vaak middenin de nacht en rijden in 1x door. En de eerste avond op de plaats van bestemming gewoon lekker vroeg naar bed.

We gaan dit jaar voor het eerst met twee kleintjes, ben benieuwd. Onze dochter is dan bijna 11 maanden.

1 like

Wij gaan binnenkort vliegen (12u) met baby en kleuter. Die eerste kan hopelijk nog in het wiegje voor aan de stoel (aanvraag is al goedgekeurd door klm). Voor m’n dochter wil ik misschien zoiets bestellen. wie heeft hier ervaring mee en is het een aanrader?

Ja ik heb zo’n ding, mijn kinderen (toen bijna 4 en 2) vonden het fijn tijdens het slapen. Er werden soms wel vragen over gesteld door het personeel maar mochten het gebruiken op voorwaarde dat er niet iemand langs moest die die beentuimte nodig had (dus dat kussen bij de middelste stoel in een rij van 3 met 1 uitgang was niet oke). Ik had niet het idee dat dat officieel beleid is :smile:

1 like