Vakantie met kids

Wij mochten dit op de heenweg (airfrance) niet gebruiken en bij KLM terug wel… dus even goed checken, is een beetje 50/50 welke maatschappijen het wel/niet goedkeuren

Heeft er iemand tips voor een huisje/appartement (camping kan ook, maar heeft niet meteen de voorkeur) in de buurt van Volterra, Italië?

• zwembad veilig afgesloten voor een 2 jarige
  • op loopafstand van dorpje
  • twee slaapkamers

Ik vind het zoooo moeilijk

Is fijn! Maar als je op de rij zit met het bassinet voor je, dan klemt dat ding niet en kan het kussen wegschuiven. Dat gebeurde bij mijn zoontje van 2 toen een paar keer. Maar hij sliep super en ik was tamelijk jaloers!

1 like

Wij zijn met onze toen (bijna) 1,5 jarige naar Zweden gereden. Hebben toen bewust niet gekozen om s’nachts te rijden. Dat was toen maar goed ook want hij heeft amper geslapen in de auto :joy:

Vooral heel veel snacks. En als je denkt “is dit te veel?” NEEEEEE!!! Het is nooit te veel :crazy_face:

3 likes

Deze met poot kan wel op de eerste rij

2 likes

Wij willen in mei naar italie, liefst naar een van de meren met 2 kindjes. Een is 3 jaar en de ander dan 10 maanden.

Ik zie bijna alleen maar accomodaties met max 2 slaapkamers. We willen graag een appartement/chalet oid. Maar ik vind de kinderen nog te jong om op een kamer te slapen want denk dat ze elkaar dan wakker gaan houden. En een vakantie waarbij niet goed geslapen wordt, is geen vakantie :sweat_smile: En vaak zijn de ouder slaapkamers ook super krap waardoor een extra bedje op onze kamer ook lastig lijkt.

Hoe doen anderen dit? Als het om een weekend ging durfde ik de gok wel te maken op een kamer maar kut slapen voor 2,5 week zien we echt niet zitten

1 like

Hoe doen anderen wat? Ik snap je vraag niet zo goed, wil je een accomodatie met drie slaapkamers of wil je jongste kind mee bij jullie op de kamer en de oudste op zijn eigen kamer? Ik heb vaak wel dat ik een bed nog tussen het bed en de muur krijg of soms aan de voeten van het bed.
Ik zou de eigenaars van een chalet/appartement vragen of je er een extra bed bij krijgt.

Met chalet, bedoel je dan een stacaravan? Want die zijn er toch wel genoeg met 3 slaapkamers?

Doen jullie jonge kids op een kamer, of zoeken jullie specifiek naar iets met 3 slaapkamers? Nou ja wil eigenlijk gewoon het liefst iets met 3 slaapkamers zodat we wat comfort en zekerheid hebben.

@Nova oja? Ik vind ze vooralsnog niet. Moet ook wel zeggen dat we picky zijn qua faciliteiten en niet te dicht op elkaar etc. Misschien maakt dat het extra lastig

2 likes

Wij doen ze samen op een kamer maar dat doen we thuis ook, al sinds de jongste acht of negen maanden was. Het gaat prima en mijn oudste sliep altijd gewoon door als de jongste huilde.

Ik zou echt niet honderden euro’s extra betalen voor een extra kamer in ieder geval. En als het niet werkt om ze samen te laten slapen dan is er vast wel een andere oplossing.

Ik kan zelf ook wel erg ‘wat als’ zijn maar mijn man staat er relaxter in en eigenlijk gaat het altijd goed. Desnoods slaapt er eentje in de badkamer of in de andere slaapkamer tot je gaat slapen en dan doe je ze in de woonkamer.

3 likes

Wij hebben een caravan dus slapen met z’n allen in 1 “ruimte”, en dat is eigenlijk nooit een probleem.

Edit: ik denk dat emuurtjes van zo’n stacaravan ook niet super dik zijn dus als ze wakker worden van elkaars gehuil worden ze dat sws wel denk ik haha

2 likes

Misschien komt dit doemdenken ook door een vorige vakantie waarin ons kind (toen 1,5) zoooo slecht sliep dat we overwogen om naar huis te gaan :joy: maar goed dat kan natuurlijk altijd gebeuren, hoeveel slaapkamers je ook hebt. Ik verwacht niet perse dat de oudste wakker wordt van de jongste want hoe hard er hier thuis ook gehuild wordt, de oudste wordt nooit wakker.

En wat is dan jullie ervaring met 2 kinderbedjes aanvragen? Of kan je dan beter 1 aanvragen en 1 zelf meenemen?

Zoveel vragen :exploding_head:

1 like

Slaap je kind thuis in een kinder- of reisbed? Als hij het gewoon is om in een groter bed te slapen dan zou ik het als een stap terug vinden om hem daar in dat kleiner bed te doen slapen. Ik heb thuis een reisbed en is makkelijk mee te nemen dus neem altijd het mijne mee omdat ik niet wil afhankelijk zijn van het aanbod van de accomodatie.
Maar ik was ook gek genoeg om de autostoel met isofix base ook mee te nemen want je weet nooit wat je op vakantie krijgt.

1 like

Wij doen dan gewoon een extra kamer omdat we graag zo goed mogelijk slapen allemaal. Wij deden dit jaar baby in kinderbed van daar/van onszelf en 3-jarige in 1 persoonsbed, evt het matras op de grond als het niet veilig ingebouwd kan worden.

1 like

Wij hebben de eerste zomervakantie met twee kinderen (11 maanden en 2,5 jaar) ze op een kamer gedaan. Ging prima en ondanks gehuil werden ze niet wakker van elkaar. Sindsdien doen we het iedere vakantie zo. Ook vragen we altijd twee kinderbedjes aan en dat kon tot nu toe overal.

3 likes

Mijn 2 slapen thuis ook op 1 kamer en de oudste wordt inderdaad nooit wakker als de jongste huilt. Maar ze zijn het ook wel gewend om dus samen te slapen. Ik hoor wel eens om me heen dat eenmalig op vakantie in dezelfde kamer slapen niet altijd succesvol is, omdat ze er niet aan gewend zijn. Maar denk ook dat het deels je instelling is om te accepteren dat het waarschijnlijk iets anders loopt dan als ze apart slapen. Iets meer chaos wellicht

1 like

Herkenbaar! Ik vind echt amper iets met 3 slaapkamers dus wij gaan kijken voor 2 slaapkamers. De kindjes dan bij elkaar of de kleinste nog bij ons. Ik overweeg een bedhekje voor de oudste (dan bijna 3). Best lastig he, omdat je niet weet wat wel of niet gaat werken.

2 likes

Jaa dat is zo, maar er zit nogal een verschil tussen een beetje chaos en totale chaos :joy:

@Indigo dit is dus het ideaal. Gewoon 3 slaapkamers en de beste kans op een goede nachtrust. Onze peuter slaapt nog in zijn ledikant dus op vakantie in een normaal bed (of evt matras op de grond), durven we ook niet aan. Veranderingen werken hier meestal niet top en al helemaal niet in een andere omgeving.

Veel is ook al volgeboekt zeg, ik krijg er echt stress van haha

1 like

Je zou ook twee slaapkamers kunnen doen, het proberen en als het niet lukt opsplitsen? Hebben wij ook wel eens gedaan, allebei bij een kind slapen. Ja niet zo gezellig misschien maar boeiend als er dan geslapen wordt toch? En met drie jaar zou ik een gewoon bed of matras op de grond wel aandurven hoor, evt met een bedhekje.

11 likes

Onze baby slaapt vaak in de badkamer op vakantie :grimacing:🫣

2 likes