Vakantie met kids

Als het niet gaat, kan je ook altijd ouder + kind in de ene en de andere slaapkamer doen?

Jaa @hierboven dit is onze conclusie ook. We gaan het proberen en anders gaan we gewoon beiden met een kind op de kamer liggen. Moet alleen denken aan de vorige keer (toen had de oudste last van nachtmerries en vond het spannend in een andere omgeving). Hoorde ik hem in de nacht schreeuwen: papa niet doeeeeeen! Dus ik de volgende ochtend vragen wat er was :joy: snurkte mijn man ons kind de hele tijd wakker hahaha

1 like

Wij gaan voor het eerst in jaren, en dus ook voor het eerst met kinderen, kamperen. In eigen tent. Heeft iemand tips hoe we het zo comfortabel mogelijk kunnen maken🙈 Ook twijfel ik zo over hoe de kinderen moeten slapen haha. Onze jongste is rond de 8 maanden als we gaan (campingbed of deryan tentje?!) En oudste bijna 4 jaar (is zo’n peuter deryan tentje fijn of gewoon matje? En snachts is het tegen die tijd rond de 10 graden denk ik, hoe houd je ze warm

1 like

Leuk!! Ramble family op insta/youtube heeft fijne tips! Wij deden vanaf babyleeftijd gewoon een matje en dan tussen ons in en ipv een slaapzak een soort dik skipak met wol eronder. Alsnog bij 5 graden 's nachts wel de hele camping wakker gebruld omdat ze het te koud had :sweat_smile:

2 likes

Wat voor tent heb je? In die van mij zou een campingbed alleen in het ‘leefgedeelte’ passen en dat is 's nachts veel te koud. Het slaapgedeelte zijn een soort cabines van stof dus bij lagere temperaturen moet je daar wel echt in liggen en dus een deryan mee. Verder is de temperatuur hier nooit een heel groot probleem geweest terwijl het ook echt koud werd (kamperen in het voorjaar in nederland). Wollen romper met lange mouwen, wollen boxpakje of legging + shirt, sokken aan. Zeker een deryan houdt ook nog wel wat warmte vast en een vierjarige kan zelf lekker in een slaapzak kruipen. Als ik komend voorjaar zou gaan zou ik de wollen onderlegger van het peuterbed ook meenemen voor op haar luchtbed.

Ik heb tot 2.5 een Deryan gebruikt en daarna wilde de daar absoluut niet meer in. De kampeervakantie bij 2.5 lag ze dus op het matje uit de Deryan met wel nog een slaapzak aan en een dekentje eroverheen. Voor volgend jaar kopen we een luchtbed voor haar met kinderslaapzak. Mijn kinderen zijn dan 3.5 jaar en 4 maanden, baby gaat in een deryan.

1 like

Bijna kleuter gewoon op een luchtbed, wij hadden er eentje met een verhoogde rand wat ze fijn vond, soort veilig nestje. Baby zou ik (als het in de tent past) gewoon in zo’n opvouwbaar meeneemledikant doen, van de grond af slapen scheelt ook flink qua kou! Verder warme pyjama’s mee en wat laagjes dekens, wij leggen ook een (wol of fleece) deken ónder het luchtbed als de grond nog koud is. En bij kinderbedtijd is het warmer dus als we er zelf erin gaan dan leggen we vaak nog een extra deken over ons kind.

Verder merken en horen wij vaak dat kindjes even nodig hebben om te wennen aan het slapen in de tent en dat we op de camping een ander ritme krijgen. Dus niet meteen in een depressie storten als de eerste twee nachten klote gaan haha, kan heel goed dat het daarna beter gaat. Vaak blijft één van ons erbij bij inslapen in de tent, dat werk voor ons het beste.

En heb je de camping al geboekt? Camping met comfort doet ook veel voor ons, haha. Ruime douches, speelplekken die echt passen bij de leeftijd, slechtweerrruimte met een speelplekje en wij hebben liefst ook een plekje om koffie/wat eten te halen of een keuken voor algemeen gebruik oid zodat je niet voor Ă©lk dingetje je tent in hoeft te kruipen maar soms ook even “normaal” aan je eten kan komen.

Voor iedereen laarzen mee, is fijn bij regen of dauw in de ochtend en snel aan/uit. Kinderkleren die vies mogen worden uiteraard. Kleedje en zak met speelgoed mee. Een teil of opblaasbadje voor spetterplezier. Voor jezelf lekkere stoeltjes waar je chill in zit. Dan kom je al een heel eind!

5 likes

Ik zou als je voor een Deryan tentje gaat, die van tevoren wel uitproberen. Ons kind, die echt een hele makkelijke slaper is verder, wilde daar écht niet in :sweat_smile:

1 like

Campingbedje + zo’n deryan cover die je over het campingbedje kan doen als je kind graag in het donker slaapt. Kind van 4 op een luchtbed of matras, die peutertent is echt klein dan is mijn ervaring. En neem een dekbed mee, pyjama, onesie (is ook fijn voor koude ochtenden en het douchen) en een extra fleecedekentje dat je evt over ze heen kunt leggen.

En algemeen: genoeg kleding, touwtje voor een waslijn, laarzen en/of iets makkelijks waar je in stapt

1 like

Bedankt voor alle tips! :hugs: Onze tent is bij de slaapcabine circa 160 cm hoog dus campingbedje moet wel passen. Denk dat we dan toch dat doen, scheelt ook weer tentje kopen. Luchtbed met verhoogde rand is een goed idee!
@itakepictures ik dacht voor de oudste aan een slaapzak, zou je eerder een dekbed aanraden?
Touwtje voor waslijn, slim haha. Dat zijn dingen waar ik niet eens over nagedacht hebt😅

1 like

Oh slaapzak zal ook prima zijn! Iig iets wat warm is. Afgelopen zomer hebben mijn kinderen ook elke avond onder een dekbed geslapen in de tent.

3 likes

Wij willen een vliegvakantie gaan boeken en dan ook een transfer van het vliegveld naar het hotel boeken, weet iemand of dat goed te doen is met een baby? Kan online weinig vinden over autostoeltjes, heb dat ook nog nooit gezien in zo’n touringbus. Kunnen ook privetransfer boeken, denk dat dat sowieso voorkeur heeft, maar ook daar geen optie tot een autostoel. Zit dat er automatisch in als ze zien dat de boeking incl baby is? Sta al 40 min in de wachtrij bij de Tui klantenservice dus dat schiet ook niet echt op đŸ« 

Ik had afgelopen najaar een prive transfer via TUI en de chauffeur op zowel heen- als terugreis had een autostoeltje. Maar TUI geeft zelf aan op de website dacht ik dat ze het niet kunnen garanderen. Ik vond een prive transfer wel erg fijn, dan ga je direct van/naar de luchthaven en hotel ipv tussenstop op allerlei andere plekken. Als jouw stop dan de laatste is, kan 't echt een lange rit zijn.

2 likes

Ik heb nog nooit met mn kind als baby gevlogen maar wel toen ik nog geen kind had én toen hij 2 jaar en 3 jaar was. Mijn tip: prive transfer of taxi.

Toen ik nog zwanger was hebben we al een paar keer zo lang moeten wachten omdat anderen vertraging hadden en dat lijkt me echt kut met kind. Plus de rit duurt vaak 2 a 3 keer zo lang. In Spanje/Mallorca kun je iig heel betaalbaar legit taxi’s boeken van te voren en ook aangeven wat voor zitje je nodig hebt.

3 likes

Wij boeken er een privé transfer apart bij. Via bv suntransfers of ziptransfers. Dat is nog goedkoper soms dan via iets als tui zelf. De kinderzitjes daar zijn vanaf 9 kilo. Mijn kind was dat toen bijna dus wel gedaan en ging prima. Maar met bv 6 kilo zou ik kijken naar een alternatief want dan kan dat niet. Hoe zwaar is jouw kindje?

In NL hadden we een korte transfer vanaf hotel naar Schiphol. Toen had ik haar even in de draagzak, maar dat zal ik voor langere ritten persoonlijk echt niet doen.

1 like

Ik heb zojuist voor onze vliegreis ook een prive transfer geboekt. De vlucht vind ik al genoeg, dus ik wil hup snel naar het resort

We hebben aangegeven dat we met een kind van <2 reizen, maar eerlijk gezegd verwacht ik geen kinderstoel. Dat vind ik lastig, twijfel nog of we iets meenemen, of het gewoon voor 1x laten het is een rit van 20 minuten.

1 like

Ja privé heeft ook wel de voorkeur, hotel ligt op het midden van de route maar staat dat het 85min duurt, ja daar heb ik zonder baby al geen zin in dus laat staan met. :joy:

@kleinmeisje ja rond de 10kg dus dat is geen probleem!

@wompie hm ja, wij willen naar de Canarische eilanden, ben daar vaker geweest en daar rijden ze soms echt als gekken dus wil m’n kind niet los in de auto.

Ben al volop via Maps en sites aan het kijken, maar persoonlijke tips zijn vaak toch de beste: wie kan een fijne camping aanraden in Noord-Italië? Liefst niet groot (max 200 plekken) maar wel kindvriendelijk (peuterbad, (klein) speeltuintje), combinatie van kampeerplaatsen & huisjes en een restaurant. Zie dat de meeste zich concentreren rond de bekende meren, maar die zien er zo hutje-mutje uit.

Camping Tenuta Squaneto

1 like

Camping isolino aan lago maggiore

2 likes

Zou evt ook kijken voor huurauto, dat doen wij meestal. Vaak net zo duur als (prive)transfer en dan kun je er ook nog op uit.