Vakantie met kids

Kinderen (<12jr) worden (bij mijn weten) altijd bij een volwassene uit jouw Booking geplaatst.
Dus kan wel dat jij met kind 1 12 rijen verderop zit dan je partner met kind 2.

Edit; hier staat het ook bij KLM

• Tijdens het inchecken* wijzen we stoelen kosteloos toe. We doen ons uiterste best om uw gezin bij elkaar te plaatsen! Mocht dat niet lukken, dan zoeken we de dichtstbijzijnde beschikbare stoelen. Kinderen jonger dan 12** jaar zitten altijd naast een volwassene in dezelfde boeking.*
      https://www.klm.nl/information/kids
8 likes

Niet bij KLM maar laatst wel meegemaakt dat ons 2jarig kind niet bij een meereizende volwassene zat (wij zaten ook niet samen maar dat is natuurlijk minder van belang). Ondanks vroeg inchecken / online inchecken. Meteen aan het personeel aangegeven bij instappen en hebben toen wel goed gereageerd en geholpen.

Ja wij vliegen toevallig morgen en onze 2 jarige dochter zit ook op een rij alleen (Transavia). Heel gek, dacht ook dat dat niet mocht. Ik had overigens geen stoelen gereserveerd maar dacht we komen toch wel bij elkaar, nou niet dus.

4 likes

Omg? Een 2 jarige kan nog niet alleen zitten.
Moet een random volwassenen dan op je 2 jarige letten? :smiling_face_with_tear:

1 like

Aaah top! Dan hou ik die €100 lekker in m’n zak.
(Had ik natuurlijk ook zelf kunnen googlen, sorry 🫣)

Dan heb je zelf wel een chille vlucht :joy:

Nee grapje, zou geen seconde rust hebben als m’n kind ergens anders zit

3 likes

Heb dit ook eens gehad, budgetmaatschappij. We moesten het onderling oplossen in het vliegtuig met passagiers.

Doet me dan denken aan van die filmpjes dat mensen die dan wel veel geld hebben betaald voor een fijne plek/plek naar keuze dan alsnog ā€˜moeten’ ruilen want ā€˜je laat een kind toch niet alleen zitten’.

Ik vind het dan persoonlijk best egoistisch om geen stoelen te reserveren, als dit van te voren bekend is dan.

Maargoed ik wil nooit alleen zitten dus reserveer altijd stoelen en nu met kind helemaaaal. Ze zit nog bij ons op schoot maar hoe fijn op dat samen te doen.

7 likes

Ja eens hoor. Ik had toen gelezen dat kinderen nooit alleen zitten maar dat bleek dus anders te zijn.

1 like

Ja ik vind het ook zo gek als dan (9/10 keer) de moeder met een kind ergens zit en vaders zit 10 rijen naar achter te chillen

2 likes

Ja dit staat ook op de website van Transavia, dat een kind onder de 12 altijd naast een volwassene wordt geplaatst. Dus dacht prima dan zitten we sowieso 2 aan 2 en waar we in het vliegtuig precies zitten maakt mij niet uit.

Het staat op de website maar in praktijk doen ze het niet dan?

1 like

En bij Ryanair is het ook geen garantie, je moet bijbetalen ook al is je kind -12. Testaankoop heeft daarvoor klacht ingediend

1 like

Ja blijkbaar. Ik snap het ook niet. Denk dat het gewoon door de computer wordt ingedeeld als je niet vooraf reserveert en dat er geen rekening wordt gehouden met jonge kinderen. Lijkt me ook erg onhandig voor de maatschappij zelf want dit zal dan veel vaker voorkomen?

1 like

Heeft er iemand de gouden zomervakantie-tip voor een kindvriendelijke camping / vakantiepark / accommodatie op een van de Waddeneilanden (liefst Texel)? Jongste is nog baby en de oudste net 3, dus het hoeft niet heel spectaculair te zijn qua zwembad oid.

1 like

Grappig, hier kinderen met precies dezelfde leeftijd. Wij gaan zelf al een aantal jaar naar sluftervallei net na de schoolvakanties, vooral omdat we de nieuwe huisjes heel fijn vinden (nog steeds duur maar ja). Het park ligt helemaal bovenin het eiland wat niet handig is als je overal heen zou willen fietsen, maar wij vinden het strand dichtbij fijn en doen alles met de auto omdat de kleine sowieso nog dutjes doet overdag en eerst ook niet zolang mee kon op de fiets. Verder is het zwembad koud maar prima, je kan ook gaan zwemmen op de Krim ernaast maar dat voegt voor die kleintjes zelf niet veel toe denk ik. Je kan zelf ook lekker op het terras bij Landal zitten en dat je kids dan in de speeltuin spelen.

Ben wel benieuwd of er anderen aanraders hebben meer centraal op het eiland, want I love Texel maar heel centraal is dit park niet en als we meer op de fiets kunnen doen zou ik hier denk ik niet meer heen gaan in in ieder geval de zomer…

Oh we zijn trouwens ook eens op een Roompot park bij de vuurtoren van Ameland geweest, die vond ik ook leuk!

Ik ben dol op kogerstrand. Geen zwembad maar… rechtstreeks aan strand. Duin over en je bent er. Dat vind ik zelf echt fantastisch met (kleine) kinderen

Edit: ingerichte tenten hebben ze a daar en is dus centraal Texel

1 like

Ik ga vaak naar Kustpark Texel. Was eerst van Roompot en nu van Landal, zwemmen is dan bij Calluna in tijdvakken.
Lees altijd intens slechte reviews over hun chalets maar heb altijd comfort huisje met bad en infrarood sauna en altijd erg tevreden. Huisje 637 heeft zelfs trampoline :wink:

Vind deze qua ligging fijn omdat je heel centraal op het eiland zit. Voor ik een kind had vond ik de Sluftervallei ook heel fijn.

Waarom niet met een kind? Ik was naar deze aan het kijken voor baby + peuter.

1 like

Sluftervallei is prima hoor met kind. Ik ben geweest toen zoon 1,5 was en echt een fantastisch weekend gehad. Er is een leuk zwembad, waterspeeltuin, sowieso veel speeltuintjes op het park en een restaurant met leuke speeltuin.

Ik vind het wel aa te raden om een (bak)fiets te huren of om een parkeervignet te kopen voor Texel (best prijzig) omdat het inderdaad niet centraal op Texel is. Er is wel strand en een vuurtoren in de buurt, maar een supermarkt en de gezellige dorpjes zijn een stukje fietsen.

1 like