Vakantie met kids

Omdat ik iets meer centraal wilde zitten. Hiervoor vond ik het ideaal om elke dag enorme stukken te lopen en niemand tegen te komen. En als ik nu ga is het steeds in de voorjaarsvakantie en heel koud :wink:

Park was verder gewoon prima altijd, gewoon niet inspelend de huidige behoefte. Mijn zoontje is al wat ouder, dus iets andere zwembad eisen haha

2 likes

Heeft iemand een gouden tip voor een appartement/huisje/agriturismo in Italië met voorkeur Toscane?

Hebben eigenlijk maar 2 ‘eisen’:

• Centrum/horeca op loopafstand
  • Afgeschermd terras/tuin/zwembad (dat hij in ieder geval niet zomaar het zwembad in kan vallen, is pas 2 jaar)

Noordelijk of zuidelijk Toscane?

1 like

Maakt niet uit! Voorkeur heeft Toscane maar als we ergens anders een mooi pareltje vinden staan we daar ook voor open. Het mag zelfs ook hoger in Italië (minder ver rijden). Als er in september maar mooi weer is. Alleen Gardameer is uitgesloten haha!

Heb twee tips voor Toscane, wat centraal en zuidelijker maar ze zijn niet op loopafstand van centrum. Eerder een 5 a 10 minuten durende autorit. Beide bevonden zich wat hoger in de Toscaanse heuvels en zijn alleen bereikbaar met de auto.
Fattoria Poggerino in Radda in Chianti en Palazzo Bandino in Chianciano Terme, dicht bij Montepulciano. Palazzo Bandino heeft super leuke appartementen met privéterras en zicht op de wijngaarden en je kan daar ook avondeten in het restaurant als je wil.

Noordelijker heb ik Piemonte ook gedaan maar ook niet op wandelafstand van Alba. Prachtige streek ook trouwens.

4 likes

Thanks!!

3 likes

Wel een Ameland tip: Landal Boomhiemke. Heb daar zelf in een chslet gezeten met baby, was echt prima! Wel even goed naar de ligging kijken, die van ons lag aan een watertje met een vlonder, maar anderen hadden dat njdt. Huisjes zagen er ook mooi uit. Op loopafstand van dorp en strand en heeft een zwembad

1 like

Niet op loopafstand van een dorpje, maar met een restaurantje op het terrein is Tenuta Quadrifoglio. San Gimignano is 15 min rijden, en je hebt prachtig over de Toscaanse heuvels richting Volterra vanaf de balkons van de appartementen op de eerste verdieping. Zwembad ligt niet direct bij de appartementen of horeca. Meerdere leuke plaatsjes in de buurt met restaurants.

4 likes

Is er iemand die naar Portugal is geweest met kind(eren)? En specifiek tips heeft voor midden Portugal? We gaan 3 weken en sowieso naar Noord en de Algarve maar ik zoek nog accommodaties/bezienswaardigheden in het midden die leuk zijn met een jarige. We landen op Lissabon dus we doen sowieso een paar nachten daar. Mijn man wil dan naar Porto en daarna een paar nachten richting het nationaal park maar dat lijkt me een beetje veel? Maar ik kan niet zo goed inschatten hoe groot het noorden is en hoeveel er te zien is.

Hoe oud zijn je kinderen? Wij hebben vorig jaar een rondreis van drie weken gedaan in verschillende kindvriendelijke accommodaties (waaronder een boomhut). Was echt top, ik vond het noorden ook erg mooi. Wij gingen van Porto, via de wijnstreek (Amarante), naar Vimeiro, Lissabon en tot slot naar Luz en Faro. Vond de veelzijdigheid van Portugal super leuk. Wij vonden het midden wel een aanrader, maar eerlijk gezegd vond ik alle plekken leuk. Mocht je interesse hebben in onze accommodaties, dan kan ik ze je toesturen.

3 likes

Ja graag! Ben heel benieuwd. Een boomhut klinkt heel leuk! Ik heb een zoontje, die tegen die tijd 4 is.

Ik heb je een pb gestuurd!

1 like

Luxeprobleem maar door omstandigheden ben ik zes weken veel alleen thuis in de zomervakantie met een 8/9-jarige. Hartstikke gezellig, maar de verveling slaat regelmatig toe. Gouden tips? Er is wel wat budget, maar niet oneindig.

1 like

Museumkaart aanschaffen?

5 likes

Je kind opgeven voor een zomerkamp. Mijn dochter had echt een superleuke (halve) week gehad. En is er een huttenbouw/houtdorp achtige activiteit in de buurt waarvoor je je kind kunt opgeven? En je kind krijgt misschien een vakantiepaspoort van school waar heel veel activiteiten in staan? Anders even uitzoeken wat er lokaal georganiseerd word, ik kom er elk jaar weer achter dat dat heel veel is. Verder lekker veel naar een lokale zwemplas/zwembad, en even informeren wat de vakanties van zijn/haar vrienden zijn zodat je weet wie er thuis is om af te spreken.
Goed moment ook om even wat knutselepul/puzzels/lego of ander nieuw (tweedehands) speelgoed in te slaan.

7 likes

Kinderen zijn 39€. :open_mouth:

2 likes

Elke cent waard hier.

3 likes

Je kind kan gratis met de trein als je Kidsvrij besteld bij de ns, dat in combi met museumkaart en dan kun je veel uitjes doen.

Ik heb met de kinderen in coronatijd een wereldreis thuis gedaan: 1x per week kozen we een land en dan kookte ik die dag gerechten uit dat land, luisterden we muziek uit dat land en keken we iets op tv daarvandaan etc.

16 likes

Ik had dit ook getypt maar je moet wel nog je eigen treinkaartje betalen. Je kunt wel een kortingskaart nemen, die heb je er snel uit.

2 likes

Hele fijne tips: dankjulliewel! Treinkaarten hebben we inderdaad, maar museumkaarten is wel een top idee, dan kunnen we veel op pad.

4 likes