Vakantie met kids

Wij vonden het dino park daar echt heel tof!! Moet je wel van dinos houden natuurlijk :wink:. Het was zo goed verzorgd en mooi in de natuur. (Www.Dinoparque.pt)

Wij zijn zelf verbleven op ohair resorts nazare, en ook daar waren we echt tevreden over. Dat ligt echt middenin portugal, aan de kust. Het is er buiten het hoogseizoen niet zo druk, maar je hebt er alles en de accommodatie was heel comfortabel.

En prachtige plek om te lunchen/borrelen cabana da Lou. Wij waren trouwens met 2 jongens van 4 en 6!

En je kan ook op verschillende plekken mooie grotten onder de grond bezoeken. Vonden wij ook zeker de moeite waard.

Bij het dorpje obidos kan je hoog over de stadsmuur wandelen. Heel mooi uitzicht, maar wel wat soannend want er is geen hek of muur aan de ene kant. Ik was zelf zwanger dus dat was niet zo,n goede combi.

Leuke tips, dank je wel!! Dinopark gaan we zeker bezoeken, dat zal mijn zoontje fantastisch vinden :grin:

1 like

Heeft iemand dé tip voor leuk, compact speelgoed voor onderweg voor een 3- tot 4-jarige? Ze heeft al kleine magnetische tegels, een magnetisch tekenbord en kleuren met water.

Misschien zo’n leuk boekje waar je in kunt stickeren? Mijn dochter vond op die leeftijd van die top model boekjes leuk waar je dieren in afbeeldingen kunt plakken of meisjes kleding kunt aantrekken.

2 likes

Als het geluid mag maken: tiptoi.
Dat werd hier laatst getipt en dat is echt een mega hit hier thuis, daar wordt echt altijd mee gespeeld. We nemen het ook standaard mee in de auto; moet je wel tegen kunnen want je hoort soms 10 keer hetzelfde achter elkaar.

2 likes

Ik heb door het forum tiptoi gekocht op de vrijmarkt vorig jaar maar hier helaas geen hit. Ze pakt het soms maar is er vrij snel klaar mee. Welke boekjes zijn bij jouw kinderen favoriet?

2 likes

Vooral het liedjesboek voor onderweg, die kreeg ze voor Sinterklaas en ze is nu net een week 4.

Ze vindt eerste getallen ook heel leuk.

2 likes

Als je kind dol is op boeken, van die mini uitgaven van bekende prentenboekjes (vaak wel te vinden in de kringloop). Voor onze vliegreis had ik een stapel mini boeken gescoord en deze zijn zowel in het vliegtuig als gedurende onze vakantie heel vaak gelezen.
En mijn dochter vind zo’n boek met allemaal knopen en ritsen ook leuk om in de auto te doen. Zoiets: https://speelgoedfamilie.nl/knutselen/mode-en-fashion/kleding-leren-knopen-set-239216?gad_source=1&gad_campaignid=18499498773&gbraid=0AAAAAD7xKobxsxmdLbGy-_wXRJSTuQ76O

3 likes

Wil je dat ze het zelf kan spelen of doet er een volwassene mee? Hier is torentje bouwen echt een hit. Wel met een platter plaatje erbij. Ook haba paardrijden, maar dat is wel een groter doosje.

Voor zelfstandig spel vindt ze van die fotocamera’s leuk waar al foto’s in zitten. We hebben er 1 van Elsa en 1 van dinosauriërs.
Verder heb ik enorm veel maar is er maar weinig waar ze echt goed mee speelt. Ja waterkleuren, maar dat heb je al.

1 like

Van Playmobil hebben ze “carry cases”, kleine koffertjes met wat poppetjes ed erin. Ik heb laatst bij de prijsmepper voor 7€ ofzo zo’n koffertje met panda’s, een boom en een verzorger gekocht, dat viel hier wel in de smaak voor onderweg.
En zo’n “montessori” activiteitenboek doet het hier ook goed (heb je ook voor wat grotere kinderen, onze heeft een tekenstuk, puzzel, vormen en kleuren, knopen etc).

3 likes

Ik had vanaf 4 jaar ook bingo voor onderweg. Gemaakt van een pillendoosje, op elk vakje een afbeelding getekend (er zijn ook stickervellen van): een tractor, een rode auto, een tunnel, etc. Daar deed ik dan wat kleins in (rozijntjes, stukje koek, een sticker, etc), en ik gaf dan af en toe één zo’n rij vakjes. Dan was ze weer even zoet en ik verdeelde de rijtjes over de hele rit (elke anderhalf uur eentje oid), zodat ze steeds wat te doen had.

Zoiets dus:

16 likes

Oh wat een goeie! Ga ik ook maken. Heb nog wel een pillendoos liggen.
Had je printjes erop geplakt ofzo?

1 like

Ik had van die kleine etiketstickertjes. Beetje lastig met schoonmaken, maar het redde het hier wel voor een vakantie.

1 like

En dan had je t er zelf op getekend?

3 likes

Ja.

1 like

Hoe zouden jullie het doen met opstijgen/landen en een baby? Wij hebben binnenkort een vlucht van iets meer dan 2 uur, op een tijd dat ons kind normaal gesproken geen fles meer krijgt. Zouden jullie dan toch met opstijgen en landen een flesje geven? Hij drinkt een 180ml normaal in zo’n 10 minuten leeg, dus een halve fles of minder heeft misschien amper effect met opstijgen/landen omdat die al leeg is voor we überhaupt van de grond af zijn. Zou hem een soepstengel ofzo geven ook werken?

1 like

Wij hebben inmiddels al 9x gevlogen met onze baby van 10 maanden. In het begin gaf ik altijd borstvoeding, maar de laatste keren heeft eigenlijk vaak niks meer gegeten of gedronken tijdens het opstijgen of landen. Zij lijkt er echt 0 last van te hebben. We hebben ook vaker water gegeven of iets anders om te eten inderdaad, zodat ze wel haar kaken op en neer doet en slikt. Werkte bij ons ook prima.

1 like

Ik zou een fles achter de hand houden.

Dus kijken hoe het gaat, merk je nou dat hij heel erg last heeft van stijgen, dan kan je een fles geven. Misschien ook iets verdunnen, dus wel een hele fles maar minder poeder. Want een kleine fles is zo leeg.

Ik heb toen hij klein was altijd borstvoeding aangeboden bij stijgen en landen. Maar dat is makkelijker dan de fles.

Later toen hij ouder was heb ik ook een keer een heel pak kant en klaar meegenomen. Die heb je voor alle leeftijden, ook jonger dan 1. Dan zit je niet te kutten met poeder. Maar dan moet hij melk wel ‘koud’ drinken. Dat vond die van ons geen probleem.

IMG_5549

2 likes

Onze babies hadden er eigenlijk geen last van. Laatste keer had ik gewoon een knijpfruitje als back up bij de hand.

1 like

Ik had ook knijpfruitjes mee maar die zijn wel binnen 7 seconden op haha