Echt pas geven als je bijna opstijgt, knijpfruit werkt ook of de speen
Oooh als de speen ook gewoon werkt dan doen we die, net zo makkelijk!
Ik heb binnenkort een vlucht van 10 uur met m’n zoon van 4,5. Terug is een nachtvlucht dus zal hij veel slapen, maar heen is wel een dagvlucht. Iemand nog tips voor speelgoed oid voor in het vliegtuig? Tablet heb ik niet en wil ik ook nog niet. Ik dacht zelf aan:
- iets van smart games een reisversie
- kleurboek met potloden of uitwisbaar
- nieuw voorleesboekje
- (herbruikbare) stickers
En natuurlijk veel snacks!
Luisterboek op jouw telefoon downloaden?
Voor mijn dochter was een goede koptelefoon voldoende, die vermaakte zich met het schermpje in het vliegtuig. Maar ik weet niet of dat wel een optie voor je is. Ze heeft ook nog gekleurd op zo’n Kidywolf tekenbord. Dat was wel echt een hit ook, dan gingen we raden wat ze overgetrokken had. Verder hadden we wat pannenkoeken gebakken en die meegenomen, die at ze koud lekker op omdat ze van het vliegtuig eten alleen maar de snoepjes at.
Jaa! Hier kan ze echt zo lang naar luisterboeken luisteren. De online bibliotheek heeft er echt heel veel. Thomas de stoomlocomotief, pim en pom, de gruffalo, nijntje avonturen, zeg roodkapje en frozen staan wekelijks aan.
Tijdens het ontbijt mag ze ook altijd een verhaaltje luisteren.
Misschien PlusPlus? Met een klein grondplaatje erbij. Is wel klein, maar denk dat het in het vliegtuig wel kan (auto zou ik niet doen bijv.).
Spelletjes? Mijn kind vindt memorie leuk
Mijn zoontje is bijna 2 dus dat is meniet vergelijkbaar met 4,5 haha. Maar ik had hier een quiet book en travel buddy gekocht, daar heeft m’n zoontje zich uren lang mee vermaakt tijdens een lange vlucht. Misschien is er iets vergelijkbaars te vinden voor oudere kinderen?
En al het speelgoed dat ik mee had was nieuw of al heel lang niet meer gebruikt, waardoor het ook interessanter was.
Oja en naast mensen zitten die m’n kind leuk vonden was ook 10/10, maar daar heb je niks aan. ![]()
Wow ik was even nieuwsgierig naar de boekjes maar er staat voor mij dat het €90 kost voor 1 boekje? ![]()
Voor mij ook haha, ik had zelf ook niet zo’n grote maar een kleinere want idd duur. Maar voor iets wat met de hand is gemaakt vind ik het ook geen gekke prijs.
Specifieke vraag; wij gaan binnenkort op vakantie naar een land waar DEET sterk wordt aangeraden. Wij gaan met een dreumes en bij het geven van vaccinaties werd gezegd dat ze 30% deet mag. Als ik deze wil kopen staat er echter op de verpakking; vanaf 13 jaar.
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit aangepakt? Wel gewoon die 30%? Of bestaat er nog iets anders die specifiek voor jongere kinderen is?
Heeft iemand ervaring met opvouwbare potjes of opvouwbare brilverkleiners voor op reis?
Ik zie door de bomen het bos niet meer xD
Ik heb deze. Had eerst een inklapbaar potje maar vond dat alsnog wel groot, deze past makkelijk in een tas en doet het tot nu toe prima.
@PangurBan ik heb een soortgelijke en echt een topding! Hij neemt heel weinig plek in en ik had er ook een reiszakje bijgekregen zodat het wat hygiënischer is
Ah die had ik gezien. Ok cool ![]()
Ik heb m nog liggen. Als je PB stuurt kan ik m naar je opsturen. Was prima maar m’n dochter vindt het onzin.
Deze post is niet gerelateerd aan de voorgaande posts, maar we zijn op dit moment op een minivakantie in Tirol en verblijven een paar dagen op een boerderij.
Vind het zo leuk dat ik mijn driejarige peuter deze ervaring nu al mee kan geven. Het is een kleine boerderij met melkkoeien en we hebben geluk dat de koeien nu nog beneden op stal staan.
Hij mag elke dag meehelpen de koeien te voeren en ziet ook hoe ze gemolken worden. Vind het zo goed dat hij nu al veel bewuster leert waar ons eten en drinken vandaan komt. We willen dit in ieder geval vaker gaan doen, vooral omdat hij midden in de stad opgroeit.
Ikzelf kende als kind enkel een kinderboerderij. Ik was dertig toen ik voor het eerst in mijn leven een echte boerderij bezocht, wat eigenlijk best bizar is.
Oh wat lief maar ik had het gisterenavond erover met m’n schoonzus en zij had er ook een liggen die niet gebruikt wordt, die mocht ik hebben. Toch heel erg bedankt
Deze zomer willen we naar tirol. We zijn er al vaker geweest maar in een steil dal. Nu met een peuter en baby erbij willen we iets minder steile wandelingen maken. We zijn op zoek naar een leuk dorp met faciliteiten (supermarkt, restaurantje(s)) en bijv een speeltuin waarbij je wandelingen kan maken tussen de bomen (dus dorp wat niet al bijna bij de boomgrens ligt). Twee jaar geleden in serfaus geweest, maar dat lag achteraf gezien te hoog. Denken nu zelf aan westendorf maar wellicht hebben jullie nog andere leuke ideeën.