Vakantie met kids

Leuk om te lezen, wij hebben ook geen tablets maar hoor het niet vaak. Nog een tip: als je denkt dat je genoeg snacks hebt, doe het dan keer twee. Wat misschien ook een leuke tip is: je hebt verschillende boeken van de familie kat met heel veel vakjes om open te maken. Mijn dochter van 5 kan daar zo een uur zoet mee zijn.

2 likes

Thanks voor alle tips voor tijdens de vlucht :pray:t3:🩵

Ik heb toevallig net Seefeld geboekt met hond en dan 1,5 jaar oud kindje. Ben ook benieuwd naar eventuele tips in de omgeving. Of toch een andere plek wellicht?
Sorry dus geen tips, zoek ze zelf ook :laughing:

1 like

@Airy-fairy @o0Lin0o
In Oostenrijk kan bijna elke bestemming wel! Je kan met de kabelbaan de berg op, en daar een (korte) rondwandeling maken. Veel wintersportgebieden hebben in de zomer ook veel aanbod voor families, met speeltuinen boven op de berg, wandelingen met glijbanen etc. Sommige accomodaties bieden bij het verblijf gratis liftkaarten aan, of korting hiervoor.
Als je niet de berg op wil, en wel per se Tirol dan kan je kijken naar brede dalen zoals het Inntal (Innsbruck richting Kufstein), het Zillertal of in de buurt van st Johann en Fieberbrunn.

Wij zelf gaan dit jaar naar Vorarlberg (westelijk van Tirol) en naar het Salzburgerland.
In het Salzburgerland heb je ook veel brede dalen en dorpen / wandelgebieden onder de boomgrens. Zo is het dal bij Pinzgau (vanaf Wald t/m Mittersill) ook vrij breed en zeker een aanrader. Daar zijn ook veel dingen te doen in de regio. Bij Leogang zijn ook veel lage wandelingen mogelijk.

2 likes

Het is bijna weer kampeerseizoen :partying_face:

Welke slaapzak en matje hebben jullie voor in de tent vanaf peuterleeftijd? We kamperen tot nu alleen in Nederland dus ik hou rekening met koude nachten.

2 likes

Wij hebben net de decathlon slaapzak besteld, vorig jaar hadden we dr dekbed mee. Met de meivakantie voor t eerst gebruiken.
We hebben een gigantisch gevaarte waar een luchtbed in ligt, maar met bumpers. Ik zag dat stokke ook zoiets heeft maar dan compacter. Ik heb dr ook weleens op een matje laten slapen maar daar rolde ze dan vanaf en dan werd ze snachts wakker vanwege de koude ondergrond.

Dit is die van stokke, die van ons is 3 x zo groot maargoed we hebben toch ruimte zat in de tent.

1 like

Hi! Wij kunnen door omstandigheden geen vakantie lang van tevoren boeken. We willen wel in juni op vakantie gaan, mits de omstandigheden het toe laten. Alle parels zullen waarschijnlijk wel volgeboekt zijn. Daarom was ik benieuwd of jullie nog goede ideeën hebben voor 2 weken vakantie in de zon. Mag met de auto zijn of met het vliegtuig. We hebben een peuter van 3 en een baby. Ik hou erg van zon, strand & zwembad en leuke stadjes met marktjes etc. Mijn man is meer van cultuur & natuur. Ben benieuwd!

1 like

Denk dat juni prima te doen is hoor. Maar ik ben geen vroegboeker, ook niet in het hoogseizoen.

Ik zou of in een stacaravan gaan zitten aan de Franse middellandse zeekust. Of een leuk Grieks eiland met het vliegtuig of kust Toscane in een huisje of stacaravan.

Sicilië is ook heel leuk, maar met deze leeftijd niet handig denk ik. Ik heb geen concrete tips trouwens. Vind ik lastig, omdat je gevoelsmatig overal wel heen kan ergens in het zuiden met deze eisen.

3 likes

In juni is het nog
rustig qua toeristen en gezinnen vaak, vergeleken juli en augustus. Gardameer of Lago Maggiore? Vond Mergozzo meer ook heel fijn. Dit kan je allemaal aanrijden.

Een Grieks eiland is natuurlijk ook fijn!

1 like

Mocht je kiezen voor Gardameer: wij gingen 2 jaar geleden in juni erheen met een camper en het was overal vol! Paar dagen later vaak wel plek, dus dan zou ik wel een paar dagen van tevoren alsnog boeken.

1 like

Ik was eigenlijk zo klaar!

4 likes

Toen ze niet meer in een campingbedje paste zijn we op deze overgestapt, ideaal! Geeft haar een veilig/knus gevoel en idd niet eraf kunnen rollen is ook praktisch.

Ons kind is 5, bijna 6 en gaat nu over op een gewone mat. Gewoon groot formaat zodat ze daar lekker lang mee kan. Slaapzak hebben we gewoon een leuke van marktplaats, we nemen ook altijd een wollen deken mee die we erop leggen als wij erin gaan. En in de iets koudere maanden een fleecedeken onder het matje.

5 likes

Iemand tips voor een camping in/om Gelderland/Utrecht die echt dreumesproof is? Dus geen sloten, water op de camping maar wel speelgelegenheid. En ook leuk voor een 5 jarige.

Btw snap dat een dreumes alle kanten op rent. Maar in combinatie met water echt niet te doen.

Wij zijn in de kerstvakantie op camping Heihaas in Putten geweest met vrienden en hun kind van 1,5 en ons kind van 4. Geen water op de camping, wel een overdekt zwembad wat goed warm was. Verder een speeltuin, kidsclub, etc. En zijn vanuit daar naar dierenpark Amersfoort geweest.

Thnx! Ziet er heel leuk uit! Zoek wel echt een camping met alleen kampeerplaatsen.

1 like

De Jagerstee in Epe misschien? Heeft een leuke speeltuin, eetgelegenheid op het park, en je loopt vanaf de camping zo de natuur in. Ook in de omgeving veel leuke wandelroutes (ook met focus op kinderen), boscafés, etc.

Edit: oh nee die heeft ook wel huisjes op het park ipv alleen kampeerplekken

1 like

Sorry zie dat ze enkel huisjes hebben :joy: dacht dat er ook kampeerplaatsen waren.

Altijd zo verwarrend dat er tegenwoordig zelfs campings bestaan met 0 kampeer plekken :sweat_smile:?
Vooral in het buitenland

1 like