Vakantie met kids

Thanks! Klinkt goed. @Jackie en @Kusjessoldaat Twijfel nog of ik hiervoor ga en er dan op uit ga als we willen zwemmen of eten, of toch voor een wat massalere plek ga waar je op het terrein kunt zwemmen en eten (zoals die Jagerstee die hierboven is genoemd door @sofetch).

Zo’n kneuterige plek spreekt me veel meer aan, maar omdat ik alleen ben, vind ik alles dichtbij en een beetje aanspraak ook wel voordelen hebben.

2 likes

Oh dit snap ik ook wel! Is het voor de zomerperiode? Want dan hebben veel leuke campings ook huisjes enzo. Hoe oud is je kind?

1 like

Misschien dat ik echt met mn neus kijk hoor, maar ik wil bij KLM een wiegje reserveren voor een vlucht in september. Als ik via de site een verzoek in wil dienen krijg ik alleen maar de mogelijkheid een klacht in te dienen en verder zie ik geen mogelijkheid tot contact. Iemand die dit al eens gedaan heeft en mij op weg kan helpen?

Via klantenservice (ik had contact met ze via WhatsApp), die hebben t toen geregeld voor me. Duurde wel lang, als in; dagen erover heen voor je een bericht terug krijgt

1 like

Hoe ervaren jullie vakantie met kleine kinderen?

Ik zit nu in een all inclusive in Turkije (weliswaar een hele fijne met tuintje en eigen zwembad en opa en oma erbij), maar ik ben zo doodmoe!! Mijn kinderen zijn 2 en 3 en vermaken zichzelf niet. Ook ben ik de hele tijd bezig met niet in zwembad vallen, zon/verbranden. Gaat dit voor altijd zo zijn 🫠

6 likes

Ja, veel campings uit de openingspost hebben ook tenten en huisjes op het terrein staan! Op campings heerst ook vaak wel zo’n sfeertje van een beetje op elkaar(s kinderen) letten en via de kinderen leg je ook snel contact natuurlijk.

Wij zij vorig jaar op Nessst in Gelderland geweest en dat vind ik echt een tip voor in de lijst! @Chicago Lekker klein en knus maar wel goed uitgerust en ook mooie buitenspeelplekken. Mijn kleuter heeft het er geweldig gehad vorig jaar. Heeft ook kampeerplaatsen en ingerichte huisjes/tenten door elkaar staan.

2 likes

Nee, het gaat echt makkelijker worden. Ik vond de vakantie toen ons kind echt jong was ook pittig. Zij is ook enig kind dus kan ook niet met een broertje of zusje spelen. Maar nu ze 8 is, is het echt veel makkelijker. Nu leest ze bijvoorbeeld ook rustig een boekje, doen we een potje uno of puzzelen we in een puzzelboekje. Toen ze klein was hebben vriend en ik wel besloten om niet continue alles samen te willen doen zodat we ook rustig wat voor onszelf kunnen doen (bijv hij 30 min met kind in zwembad zodat ik 30 min niet hoefde op te letten en kon lezen en daarna wisselen).

6 likes

Ja dit, het word echt beter! Kleine kinderen zijn ook gewoon veel werk en dat is bijv bij water gewoon continue opletten. Een kind dat iets ouder is kan ook gewoon zelf een vriendje opzoeken/naar de speeltuin/de geitjes aaien en dan kun jij gewoon ff chillen :slight_smile:

4 likes

In een hotel met kleine kinderen ben je constant bezig met omkleden, wassen, zand afspoelen etc dus herken het wel :slight_smile: vanaf de basisschoolleeftijd wordt het makkelijker (vind ik)

1 like

Ben wel benieuwd welk hotel dit is! Zoek ook nog iets voor september. Moet zeggen dat een all inclusive met ons zoontje van 2 nog het meest als “vakantie” voelt omdat ik i.i.g. niet hoef te koken of boodschappen hoef te doen en het eten snel kan want restaurants zitten er voorlopig ook niet in

Het wordt echt elk jaar makkelijker is mijn ervaring! Vooral qua zorgen / hard werken.
Alleen zijn die van mij (4 en 7) vreselijk druk, zowel alss ze het leuk hebben als wanneer ze ruzie hebben. :smiling_face_with_tear: Dus we worden nog wel gek van de drukte…

Ik vind de reacties tot nu zo negatief maar ik vind vakantie zelf tot nu toe juist wel chill(er dan thuis soms zelfs). Heb ook al van alles gedaan afgelopen 3.5 jaar. Kamperen vanaf een paar maanden oud, all inclusive hotel (vond ik overigens het minst relaxt), vlucht van 12 uur toen ze 18 maanden was, vorig jaar naar het buitenland met de trein, huisjespark, etc. En zowel met vrienden, familie als met z’n drieën. Het enige dat we nog niet gedaan hebben is een autorit van langer dan 4 uur omdat we daar niemand een plezier mee doen.

Ik heb het idee dat onze oudste goed past bij wat wij op vakantie willen doen dus dat is natuurlijk geluk hebben. Het meest stressvolle/minst leuke vind ik het gedoe met naar bed brengen en haar stil of bezig houden als ze heel vroeg wakker wordt maar doe ook dat liever op een leuke vakantieplek dan thuis waar het net zo’n gedoe is.

17 likes

Ik ervaar het eigenlijk niet als zwaar (vorige vakantie waren ze 1 en 3 jaar,) Maar ik kies ook wel de plekken daarvoor uit. Geen zwembad bij het huisje en alleen een omheind zwembad bij het park. We gunnen elkaar even rustmomenten. Ruime tuin of zicht op speelveld. En vooral: niks hoeft.

Ik baal dan ook dat we waarschijnlijk dit jaar niet op vakantie kunnen door medische redenen. Ik ontspan thuis niet zoals op vakantie.

1 like

Klinkt wel bekend die stress, al vind ik vakanties tot nu toe wel leuk (zeker achteraf), alleen de eerste paar dagen moet ik altijd wennen (hoe lang zit jij er al?). Mijn partner en ik ‘gunnen’ elkaar elke dag of om de dag wat tijd om iets leuks te doen voor onszelf. Dus bij een all inclusive vorig jaar ging ik bijvoorbeeld zelf naar de sportschool of hardlopen langs de boulevard, of al wat eerder naar het buffet om rustig met een boek erbij wat te eten ofzo. Mijn partner wilde juist zelf bij het zwembad liggen, en dan nam ik allebei de kinderen in het zwembad of mee om een ijsje te eten. Kun je niet zoiets regelen met de opa en oma?
O, en ik neem ook altijd de eerste werkdag na de vakantie vrij om te chillen als de kinderen en mijn partner weer naar opvang/school/werk zijn.

1 like

Als net zoveel gedoe als thuis min de gemakken van je eigen huis/spullen/systeem. Kortom heel veel meer gedoe. En met kamperen ben je ook voor mijn gevoel nooit klaar met opruimen, afwassen, brood halen, watrr halen, kinderen douchen in zo’n wc hok, plasemmers legen etcccc. Wel leuk hoor, maar hard werken :grimacing:

Mijn kinderen zijn 4,5 & 2,5 en ervaar vakanties juist ook als chiller dan thuis. Meer omdat ik zelf meer dingen los kan laten en er meestal genoeg vermaak is. We zijn een of beide kids meestal naar hotels geweest in vrij kindvriendelijke plekken geweest (Mallorca/Tenerife/Zakynthos/Turkije) en hebben telkens wel hotels gekozen waar een goed peuterbad bij zit.

Ook uit eten op vakantie ervaar ik als veel chiller - ik heb altijd het gevoel (don’t judge please) dat in NL iedereen al met de ogen draait als je met je jong kind een restaurant in komt, terwijl in de vakantielanden er meestal meer nagedacht wordt over de aanwezigheid van kinderen.

Deze zomer gaan we voor het eerst met de auto op reis, ben benieuwd want ik vind langer autorijden met jonge kinds niet heel relax Na de zomer gaan we een (2e hands) vouwwagen aanschaffen omdat we straks écht aan de schoolvakanties gebonden zijn er dan meer willen kamperen!

Ik vind vakanties ook relaxter dan thuis. Thuis moet ik ze veel meer entertainen en op vakantie hebben we de tijd, doen we veel leuke uitstapjes en hoef je minder huishoudelijke taken te doen.

Mijn kinderen zijn nu 3 en 5 en sinds ze baby zijn rijden we naar Italië of Zuid Frankrijk met de auto. Vind dat echt prima te doen als je in twee dagen rijdt en tussendoor in een hotel overnacht. Gewoon samen op avontuur en ja wel lang in de auto zitten maar met de nodige stops en entertainment (luisterboeken en tiptoi) prima vol te houden. We hebben ook een paar keer gevlogen en als je een fijne overdag vlucht hebt ook goed te doen. Zou bijv niet met kinderen om 4 uur ‘s nachts op Schiphol willen zijn dus betalen dan iets meer voor fijnere vluchttijden. Wij huren dan een huurauto en een airbnb en dan kan je alle kanten op. Huisje op een camping vind ik ook een succes met kinderen, dan kan de een ze meenemen naar het zwembad en de ander even zelf chillen.

Wil ook nog een keer met ze gaan kamperen maar dat lijkt me wel harder werken als je steeds naar het sanitair gebouw moet voor elk plasje en je hele tent moet opbouwen + alle spullen die je moet meeslepen. Dus respect voor de kampeerders.

1 like

Ja maar dit is ook wel een beetje terugschakelen ofzo. Moet altijd twee dagen even wennen aan al die taakjes en daarna laat ik het maar wat meer los. Wat wel heel fijn is aan kamperen is dat kinderen de hele dag lekker buiten spelen met andere kinderen, dus wat dat betreft is het ook juist fijn en lees ik dan in een week opeens een boek uit, wat me thuis nooit lukt.

3 likes

Ik vind het ook echt genieten maar ook hard werken. Met alleen onze oudste was de eerste vakantie even schakelen toen hij baby was. Hard werken. Vakantie met 1, 2 en 3 jaar alleen maar genieten. Maar ook wel redelijk makkelijke slaper op locatie en wij maakten ook ook niet zo druk als dingen anders liepen. Vorig jaar samen met de baby erbij. Dat was ook leuk maar ook weer even pittig. Nu heel veel zin in! Denk wel dat deze vakantie nog pittig is met de jongste als dreumes maar hopelijk vooral ook heel erg genieten.

Toen mijn dochter klein was had ik er soms ook moeite mee. Je blijft ook daar verzorger en opvoeder en een nieuwe omgeving kan juist de eerste dagen onrust brengen. De tips om af en toe even af te wisselen kan ik je ook aanraden, even een uurtje zelf bij het zwembad lezen als ze slapen of opa/oma op ze letten.
Mijn dochter is inmiddels bijna 9 en zowel thuis als op een vakantiepark is ze bijna alleen maar gevlogen :sweat_smile: echt minder intensief op deze leeftijd.