Heeft er iemand toevallig nog tips voor een leuke accommodatie in noord Frankrijk?
Wij willen begin juni nog snel 2 weken op vakantie voordat de zomervakantie start.
Heeft er iemand toevallig nog tips voor een leuke accommodatie in noord Frankrijk?
Wij willen begin juni nog snel 2 weken op vakantie voordat de zomervakantie start.
Camping Le Brevedent in Normandie.
Ik weet niet of het je aanspreekt maar je zou naar Huttopia kunnen kijken. Buiten de schoolvakanties zijn de voorzieningen (zoals restaurant) wel vrij basic.
Ik zie vaak, bij Amerikaanse influencers weliswaar, dat zij hun kind in een autostoel in het vliegtuig installeren. Ik ga ervan uit dat zijn een ticket kopen voor het kind, hier is zoiets toch niet mogelijk als ze jonger zijn dan 2? Bij zowel Ryanair als Brussels airlines moet je kind aan het raam zitten want dat zijn vaak de enige plekken met twee zuurstofmaskers boven je.
Zou wel handig zijn mocht het wel kunnen, hoe ouder je kind wordt hoe moeilijker het is om ze op een plek te houden op je schoot.
Boekte je het tussenstop-hotel altijd van tevoren of keek je op de dag zelf? Ik twijfel wat handig is met een kind van bijna 1. Hebben ze bij de meeste hotels gewoon een campingbedje of is het handig om bijvoorbeeld zoān tentje mee te nemen?
Kan wel, maar om een stoel voor een baby te boeken moet je bij de meeste maatschappijen contact opnemen met de klantenservice. Via de website gaat dat niet.
Oja ik zat ook eens op een vlucht waar de ouders de autostoel meegenomen hadden tot de gate en daar vroegen of er stoelen vrij waren, dat was toen zo dus kregen ze een stoel voor hun baby en autostoel, ik denk gratis? Maar niet zeker.
Ik heb dit ook eens gedaan toen mijn kinderen 1 jaar waren. Dan moet je wel een stoel bij kopen inderdaad. Ik vond het toen wel waard, want anders zaten mijn partner en ik allebei met een kind op schoot de hele vlucht. Daar had ik geen zin in ![]()
En niet alle autostoelen mag je gebruiken in het vliegtuig, of passen in de stoel. Dus dat is ook nog wel een ding om goed uit te zoeken.
Ik boek van tevoren een hotel op iets meer over de helft van de rit, dan hoef je de tweede dag minder lang te rijden. Boek wel het liefste met kosteloos annuleren, want als we het dan niet redden konden we altijd annuleren en een ander hotel boeken zonder stress.
Mijn ervaring is dat de meeste hotels wel campingbedjes tot hun beschikking hebben. Zou dat bij de boeking aangeven. Nam dan een eigen hoeslaken en slaapzak mee, vond ik wel zo fris.
Ik vind een autovakantie met kinderen echt ideaal. Wij zijn nu een paar keer naar helemaal het zuiden van Spanje gereden met 3 jonge kinderen. Wij doen dit met 1 overnachting, ook gedaan met een kindje van 1 jaar en dat was denk ik de meest relaxte autovakantie haha. Kleedje achterin en lekker veel stoppen.
O ja vooral na dat eerste stoeltje was dat echt onmogelijk. Uiteindelijk iets op Marktplaats gevonden na lang zoeken.
Ik zou alleen een autostoel doen voor echt lange vluchten, niet voor de Ryanair vluchten zeg maar.
Ik was benieuwd naar de mogelijkheden in Europa. Denk dat we vanaf volgend jaar terug gaan op autovakanties. Het is zoān 22uur (zonder tussenstop) rijden naar familie en als we het combineren met andere regioās is het op zich wel te doen.
Wil je het dan vooral als autostoeltje op locatie gebruiken? Of voor in het vliegtuig? Want in het eerste geval zou ik eerder meenemen als handbagage.
Ik neem aan dat het wel kan, ook binnen Europa, maar zodra je uit de echte babystoel bent moet je heel goed opletten welk autostoeltje je kiest want niet alle stoelen mogen mee en sommige maatschappijen hebben weer andere eisen.
Je moet dan inderdaad het stoeltje aan het raam zetten of in het middenpad, het mag geen obstructie zijn voor jezelf of andere passagiers natuurlijk.
Deze zomer neem ik de stoel +75 cm mee en laat die inchecken als bagage en het is om net zoals vorig jaar op locatie te gebruiken. We huren er een auto en wil niet afhankelijk zijn van het aanbod van autoverhuurmaatschappijen. Ging vorig jaar ook vlot en dat was toen nog de stoel met isofix-base en met ryanair. Ik verwacht dat het nu even vlot of zelfs vlotter gaat dan toen.
Volgens mij praten we langs elkaar heen haha, ik dacht dat je hem als stoel in het vliegtuig wilde gebruiken maar dat is dus niet zo.
Vraagje voor degene die lange vluchten met hun baby gemaakt hebbenā¦
Wij gaan in september vliegen met onze baby van dan bijna 1 en het is een vlucht van 8 uur. Nu heb ik een wiegje aangevraagd en toegewezen gekregen, wat ik niet wist is dat je dan ook een stoel aangewezen kreeg. Ik dacht zolang er een wand voor de stoel is, kan er een wiegje hangen, dus hebben wij zelf economy comfort stoelen gereserveerd bij een wand. Nu ben ik alleen met kind op een andere rij (reguliere economy zeg maar) gezet vanwege het wiegje en mijn man op de oorspronkelijke stoel gebleven. En hij kan niet bij ons zitten, want die stoelen zijn allemaal al vol.
Nu moeten we dus kiezen, of bij elkaar zitten met economy comfort (dus wel ietsjes meer ruimte) of apart zitten en dan een wiegje. Ons kind is niet bepaald rustig en ook geen ster in overdag slapen.
Wat zouden jullie doen?
Ik vind een vlucht met een beweeglijke baby best hard werken, mijn voorkeur is naast elkaar zitten zodat je de zorg deelt⦠maar er zijn ook ouders die zeggen we kunnen liever apart en bijv per half uur - uur ff wisselen van ouder en dan is apart zitten niet erg denk ik?
Heb je geen rij stoelen voor je in economy comfort? Dan zou ik voor die optie gaan. Neem je een kleedje mee kan ze lekker op de grond voor je spelen. Zeker als ze geen goeie slaper is
Bij de stoelen die we gereserveerd hebben, hebben we geen rij voor ons. Ik had al zitten kijken naar zoān airtraveller van Deryan of iets anders wat daar op lijkt.
Wij hebben gevlogen toen onze dochter 11 maanden was. En die had zich denk ik niet meer in een bedje laten leggen. Zij wilde vooral lekker op schoot, spelen met de waterfles, en tegen mama aan slapen. Maar eigenlijk nog veel liever niet slapenš