Vakantie met kids

Ik zou met een baby van bijna 1 geen wiegje doen.
Wij hebben 2 nachtvluchten gehad (13u totaal) op de heen weg was hij bijna 1 en op de terugweg 1.
Maar zo’n wiegje is echt wel een baby wiegje. En ik denk dat die van ons continue rechtop was gaan zitten en er uit proberen te klimmen etc.

Wij “mochten” ook geen wiegje want hij was te groot (max 65cm en max 10kg).

4 likes

Economy comfort 100%. Ik vond de plekken met wiegje echt heel arelaxt en mijn kind kon/wilde er toch niet in.

5 likes

Voor acht uur en geen nachtvlucht zou ik geen wiegje doen, dan liever een dutje op schoot. Ik vond het wiegje ook niet fantastisch want bij turbulentie moet je de baby er weer uithalen.

3 likes

Die wiegjes zijn alleen geschikt voor echt kleine kinderen, max. 65cm lang en 10kg. Als ze langer zijn dan 65cm dan kunnen ze er amper in liggen, maar dan kun je het wel gebruiken om het kindje in te zetten zodat het kan spelen.

Mijn man en ik hebben vorige week 9u gevlogen met kind (1,5jr) op schoot en toen kregen we aan boord de vraag of we een wiegje wilden, niet om ons kind in te leggen, maar omdat je kind dan op de grond mag slapen. Dat mag blijkbaar alleen als er een wiegje boven hangt, zodat er niemand per ongeluk overheen kan lopen.

Ik zou overigens altijd kiezen voor samen zitten in Economy Comfort, dat wiegje heeft echt minder voordelen dat de zorg kunnen verdelen.

3 likes

Misschien is er nog een optie die je niet hebt overwogen. Met die stoel met wiegje krijg je vaak de middelste plek. Wellicht wil iemand die daarnaast zit wel ruilen met je man (want betere stoel) en zitten jullie alsnog op jullie rij naast elkaar. Dit was bij ons tijdens meerdere vluchten wel het geval. Ik vond het wiegje wel heel fijn overdag voor een dutje want als ze dan plat liggen dan zien ze wat minder, wij stonden er dan even naast tijdens het in slaap vallen. Dan heb je hopelijk tijdens het dutje even lekker je handen en je schoot vrij.

1 like

Thanks voor alle reacties! We hebben gekozen voor bij elkaar zitten in economy comfort en het wiegje te laten. Liever wat meer ruimte en makkelijk de zorg delen dan dat we een wiegje hebben hangen waar ze niet meer in past (ze is nu al te groot daarvoor) en we ook nog eens niet bij elkaar zitten.

Terug hebben we wel een nachtvlucht, dus hopelijk wil die druktemaker dan wel op een van ons slapen en anders hou ik me er maar aan vast dat terug toch een uur korter is, haha.

Nog wel nagedacht om iemand te vragen te ruilen @Jip, maar het zijn toch ook plekken waar mensen vaak extra voor betalen, dus dan wil ik het eigenlijk al niet eens vragen, want ik snap heel goed dat je dan niet wil ruilen, maar je misschien dan wel opgelaten voelt omdat je nee zegt.

1 like

Tip voor onderweg en op bestemming: een draagbare tekentas. Ik heb 'm van Action maar Ikea heeft ook zoiets. Nu zit dit er nog in van een restaurantbezoekje maar voor vakantie doe ik er normaalgesproken een pak fatsoenlijke potloden in en nog een groot kleurboek, schetsboek met wit papier, schaar en lijmstift bij. De kleine kleurboekjes zijn van opvangtraktaties.

Of zoiets van Action/Zeeman, alles in een en klein formaat voor in de luiertas/handtas.

Al het speelgoed voor onderweg uitgezocht, nemen ook altijd een koptelefoon mee. Favoriet is hier het djeco huis met herbruikbare stickers. Lijkt me voor kleinere kindjes maar ze speelt er hele verhalen mee. Je moet wel regelmatig de stickers afnemen zodat ze goed plakken.

Wat is bij jullie echt een hit in de auto/trein/vliegtuig?

6 likes

Ik ben op zoek naar een leuke camping in Oostenrijk en een in Noord-Italie voor onze vakantie in de tweede helft van augustus. Kinderen zijn 3 en 4. We houden van kleine/middel campings. We gaan met de vouwwagen het dus moeten ruime plekken zijn (hutje mutje bij het Gardameer is niet ons ding). In Italie zou een agriturismo waar je ook kan kamperen helemaal geweldig zijn. Heeft iemand nog leuke tips?

1 like

Smartgames, ook leuk voor de iets oudere kinderen.
Polly pocket
Ouderwets extra dik zomer editie Donald Duck, heb er een paar van kringloop alvast gekocht.

1 like

Ik heb achterin de auto tussen de kids zo’n grote organizer-bak staan met allerlei speelgoed voor onderweg. Allerlei doeboeken, zoek de verschillen, kleuren op nummer, verbind de punten. Maar ook van die ‘gameboys’ van de action, pollypocket, magnetische puzzel, raamstickers, etc. Verrekijker en een koptelefoon voor luisterboeken erbij, en we horen ze niet tot we op bestemming zijn!

3 likes

Slim! Ik heb zo’n ding voor mijn kind hangen omdat de baby nog nergens bij hoeft te kunnen:

Ik denk dat polly pocket echt iets is voor mijn dochter, maar voor nu nog wel te priegelig. Vanaf welke leeftijd was dat bij jullie leuk @Roggebrood @SuperMario ?

2 likes

Ja ook handig, we hebben er zo twee die dan ook zo’n uitklaptafeltje hebben. Al vinden ze die tekenmap op schoot net zo fijn.

Ik denk dat mijn dochter jaar of 3/4 was? Maar dan wel een variant met niet heel veel mini-items.

1 like

Maar kan jouw kind hierbij vanuit de autostoel? Dat lukt toch niet met de riempjes aan?

1 like

Ja hoor, bovenste vak kan ze bij en midden ook als daar grotere spullen inzitten. Ik gebruik het ook om andere kinderspullen voor in de auto in te doen dus prima dat ze niet bij het onderste vak kan. Maar ze is ook al bijna 110cm dus ze zit in een vervolgstoel met gordel, niet vastgesnoerd in een kuipje.

Hebben ook geen enorme auto en omdat wij lang zijn staat de bestuurdersstoel verder naar achteren dan als je klein bent. Dus denk zeker niet voor elke peuter en in elke auto geschikt :blush:

1 like

Vraag. We verblijven in september anderhalve week op Ile de Re in een ingerichte tent op een Huttopia camping. Waarschijnlijk zal de terugreis via de A10/Parijs/A1 gaan. Heeft iemand nog een tip voor een mooie plek om nog 4 nachten te blijven op de terugweg? We zijn op vakantie met onze dochter van 1 jaar. We zoeken naar mooie natuur en leuke kleine stadjes/dorpjes in de buurt. Het liefst in een huisje of glamping tent.

3 likes

Misschien nog wel een leuke tip:
Ik heb chatgpt kleurplaten laten maken van wat een beetje globaal onze vakantieplanning is.

5 likes

Deze zomer gaan we als gezin niet op vakantie, maar het lijkt me wel leuk om een weekendje weg te gaan met m’n oudste alleen. Heeft iemand een leuke tip? Mag echt alles zijn binnen NL, maar we zijn geen tentkampeerders haha. Het is een jongen die beweging nodig heeft en korte spanningsboog, dus als het een plek is met goede (buiten)speelmogelijkheden helemaal top!

Heel veel campings uit de openingspost verhuren ook accomodaties die op het terrein staan tussen de tenten, minihuisjes of ingerichte tenten. Heb je wel lekker dat vele buitenzijn en buitenspelen, zonder dat je zelf een hele kampeeruitzet hoeft te regelen. Bijvoorbeeld Het Bos Roept, Leijland, Nessst, Bij Ons, De Kleine Wereld, De Blauwe Haan. Dit zijn allemaal campings die helemaal op kinderen ingericht zijn, dus genoeg te spelen.

3 likes

Is een opgezette/ingerichte tent een optie? Ik ben onlangs alleen met mijn twee kinderen naar speelboederij de Steenuil geweest (Brabant) in een bell-tent met bedden er al in, was echt een hit! Ik heb voor een volgende keer de campings die @sashiko noemt ook allemaal op mijn lijstje, en bovenaan staat ook nog Landrijk de Reesprong.

2 likes

Ik kan Farmcamps aanraden! Ingerichte safaritenten (gewoon op een echt bed slapen dus) en zo veel te doen.

1 like