Vakantie met kids

Er zijn een aantal Capfun campings in Normandië, waarvan eentje sowieso vlak bij zee! Wij zaten op de camping van Sandaya, ook kids dingen te doen maar wel minder dan capfun.

1 like

Ziet er superleuk uit! Ook leuke omgeving en wat te doen? Wij vertrekken morgen op roadtrip met baby van 10 weken en houden niet van Yellow Village etc campings (Huttopia wel)

Ik weet het niet precies meer want het is 8 jaar geleden, maar we zijn wel naar Honfleur en/of Deauville geweest en een dierenpark in de buurt. En volgens mij het oorlogsmuseum in Caen

2 likes

Ik zoek een camping in de buurt van Utrecht (20 km ofzo) waar je een tent kan huren (niet per se glamping) maar niet zo’n massale camping met animatie enzo is, maar ook wel weer leuk voor kinderen met een speeltuin bijvoorbeeld. Iemand tips?

Mijn oudste wil heel graag een keer kamperen en wij zijn totaal geen kampeerders, en we kennen ook niemand van wie we de spullen kunnen lenen, dus willen we het zo een keer uitproberen. Maar het moet ook weer niet te luxe, haha. Of als iemand een goede website weet met een overzicht is dat ook heel fijn.

1 like
2 likes

Misschien camping de Vliert in Bunnik?

3 likes

Wij gaan hier vandaag heen rijden nav de tip, ben benieuwd! Zin in

1 like

Leuk! Veel plezier. Als ze nog de salted caramel potjes verkopen in het winkeltje kan ik die zeeeeeeer aanbevelen. Ik heb daer elke ochtend mn croissants mee belegd en ik denk dat 50% van ons vakantiebudget aan salted caramel is uitgegeven :drooling_face::drooling_face:

3 likes

Oh ik ben benieuwd, zal zeker kijken. Thanks!

4 likes

Heeft iemand wel eens een fietsvakantie met kinderen gedaan? Wij willen van noord naar zuid Nederland fietsen met onze kinderen van 1,5 en 4. Zij zouden dan in een fietskar gaan en we willen ivm bepakking via trekkershutten. Maar ben benieuwd naar ervaringen en tips!

2 likes

Als je nog op Facebook zit is de groep fietsvakantie met kinderen echt geweldig voor dit soort vragen!

4 likes

Oh goeie! Ik zit alleen inderdaad niet meer op facebook :frowning:

1 like

Ja, dat is echt een fijne groep met heel veel tips en adviezen, @Indigo.

Wij zijn een paar keer op fietsvakantie geweest met één kind. Die zat dan afwisselend achterop en in de fietskar.
Afgelopen meivakantie zijn we voor het eerst met twee kinderen geweest. De oudste fietste zelf en de jongste achterop.

Wat voor ons het best werkte en ik zeker vaker zo zal doen: elke dag fietsen, maar geen lange dagen. Afstanden van 25-40 km hadden wij en op een dag dat de oudste best vermoeid was, hadden we zeker elke 8 km een stop: koffiepotje en brandertje mee en bij een picknicktafel koffie drinken, speeltuin, kinderboerderij, blote voeten pad, ijsje. Door tussendoor wat andere dingen te doen, had ze genoeg afleiding om daarna weer door te gaan. En doordat je de hele dag onderweg bent, gaat het lekker snel en heb je steeds wat te doen. We hebben ook wel eens een korte dag gedaan en waren dan vroeg om bestemming, maar dat werkte voor ons echt niet. Je hebt weinig (speelgoed) mee en bij ons gingen ze dan echt lopen klieren op bestemming. Dus wij waren liever (langzaam) onderweg, dan was iedereen relaxed.

3 likes

Wat zijn de allerleukste wandelroutes voor/met kinderen binnen Nederland? Bijvoorbeeld met een speeltuin of kindvriendelijk restaurant langs de route, of een ‘speels’ wandelpad.

In/rondom Den Haag vind ik leuk:

• Rondje Haagse Bos, net voor de speeltuin beginnen zodat je in de speeltuin kan eindigen. De wandelpaden in het stuk tussen Boslaan - Laan van NOI geven (als je lat niet te hoog ligt) een bosgevoel. Dan picknicken aan de bosvijver en teruglopen naar de speeltuin om af te sluiten.
  • Meijendel, de kortste wandelroute (denk 3km) is met een picknickpauze precies goed voor mijn peuter van 3.5. Lekker afwisselende route en daarna afsluiten in het apenbos, speeltuin of bij de pannenkoekenboerderij
  • Landgoed Clingendael, dat is wel een parkwandeling maar ook hier is de kortste route net goed voor mijn peuter en ongeveer halverwege is een leuke speeltuin.

Haagse Bos en Clingendael zou ik niet speciaal voor naar Den Haag komen overigens maar zijn wel leuke en laagdrempelige wandelroutes als je hier bent of woont.

3 likes

Het panbos in Katwijk is ook leuk!
Bij Landal Reeuwijk zit een avonturenpad en kom je ook langs de recreatieplas.
Landgoed de Maashorst in Schaijk, daar zit ook een leuk avonturenpad en een leuk boscafe.
In Orvelte heb je ook een leuk avonturenpad, het houten pad van Theodoor. Leuk te combineren met het museumdorp zelf.
Nationaal park Kennemerland is ook erg leuk met kids. Bij het bezoekerscentrum kun je wandelingen lenen, is een speeltuin en een cafeetje. Lijkt een beetje op meijendel maar hier kom je ook langs een leuk watertje.

1 like

Leuke vraag! Ik heb zelf geen suggesties nog maar lees graag mee. Edit: wij gaan altijd maar gewoon een beetje het bos in, je kunt bv bij Hollandsche Rading heel goed in een lange lus vanaf het station door het bos weer terug naar het station lopen. Vlakbij het station, in de buurt van Café Moeke, zat ook een pannenkoekenrestaurant met speeltuintje maar dat zie ik niet op de kaart

2 likes

Heeft iemand leuke tips voor deze zomer in de buurt van Harderwijk? Mijn zoontje is dan 1.5 jaar dus misschien leuke speeltuinen of kinderboerderij?
Zag al een leuk zwembad voorbij komen, zandsculpturen en allerlei marktjes maar iets voor hem om lekker te spelen (leuk terras erbij is helemaal een win)

Hans & grietje

Bospad Putten of de Sypel als je lekker buitenbad wil

Rietmeen, in Harderwijk, is heel erg leuk

Bij Putten heb je speelboerderij de Roozendaal (oid)

Veluwe aan zee, Keywest beachhouse

Buitenplaats het Loo in Ermelo

Zou verder effe kijken op Instagram bij “mijn eerste stapjes”- die deelt allemaal tips rondom Harderwijk op de Veluwe haha

2 likes

Wij vliegen volgende week dinsdag naar Curaçao, maar man en ik zitten niet helemaal op één lijn als het gaat om het reisplan. We wonen in het Noorden van het land en zijn ruim twee uur onderweg naar Schiphol. We vliegen om 13:30 en zouden dan om 8:00 moeten vertrekken. Voor onszelf niet persé vervelend, maar we hebben twee jonge kinderen (2 en 4 jaar), en voor hen duurt de reis dan natuurlijk nóg langer. Ik had daarom voorgesteld om een dag eerder te vertrekken en dan in de buurt van Schiphol te overnachten, zodat we dan dinsdagochtend niet meer zo ver hoeven te rijden en wat relaxter op het vliegveld aankomen. Mijn man vindt dat juist extra gedoe en zegt: met twee kinderen op een hotelkamer is niet handig want dan slapen ze misschien slecht + dan moeten we voor die ene overnachting toch alleen maar extra inpakken/uitpakken + de reisdag is toch al lang, dus die twee uur in de auto maakt dan ook niet zoveel meer uit.

Wat zouden jullie doen? Of iemand eventueel tips?

• Een dag eerder vertrekken en in de buurt van Schiphol verblijven
  • Op de dag zelf naar Schiphol rijden

0 stemmers

1 like

Ik zou dit alleen doen als ik een hele vroege vlucht had. Ik weet niet hoe laat je kinderen normaal wakker worden, maar waarschijnlijk op een vergelijkbare tijd als je om 8 uur zou vertrekken. Dan moet je ze ook de hele ochtend in de buurt van Schiphol entertainen. Denk niet de moeite en het geld waard. Ik zou ze wel wat tijd/ruimte geven om te bewegen op Schiphol tussen de rit en de vlucht. Bijvoorbeeld dat een van jullie in de rij staat voor de bagage en de ander een stukje met ze loopt etc. Je hebt ook een speelplaats op Schiphol, maar je moet even kijken of dat bij jullie gate in de buurt zit.

8 likes