Vakantie met kids

Zandenplas Nunspeet

Di Verso ijscafe Nunspeet (met binnenspeelplek)

Droomcafe in Epe

Koperen Ezel in Epe

2 likes

Op de dag zelf rijden en ter plekke gewoon zien hoe het loopt :slight_smile: ik ben destijds met mijn kinderen van 3 en 2 naar Thailand gevlogen en dat ging gewoon prima op de reisdag met auto/in de rij staan/wachten/vliegtuig/overstap/in de rij staan/wachten etc. Er is zo veel te zien, ze vermaken zich wel. En anders helpt een snoepje of een telefoon ook altijd wel goed.

4 likes

Ik zou denk ik zelf kiezen om gewoon thuis te slapen, zodat de kinderen gewoon lekker in hun eigen bed (hopelijk) een goede nacht maken ipv in een andere omgeving met het risico dat ze wat onrustiger slapen en ze dan misschien moe aan zo een lange reisdag beginnen. En die 2 uur op toch een lange dag gaan, denk ik, ook het verschil niet maken.

2 likes

Ik zou alleen overnachten als je s nachts weg zou moeten. 8u s morgens is toch een prima tijd, dan zou ik een overnachting alleen maar extra gedoe en jammer van het geld vinden.

Afgelopen mei zijn wij met ons zoontje van 16 maand om 5u s morgens vertrokken en dat ging ook prima

2 likes

Ik had wel een keer eerder een hotel geboekt dichtbij Schiphol maar zou dat niet nog een keer doen.

Vond het uiteindelijk veel stressvoller dan gedacht. Kwamen al wat hongerig aan, eten in het hotel restaurant duurde heel lang voordat het aankwam, kind (en dus ik) sliepen niet goed.

Dan moet je ook nog naar Schiphol met pendelbus of erheen rijden wat toch ook nog even duurt.

Was al moe en de reis moest nog starten.

2 likes

Yes ben geslaagd voor de salted caramel potjes, heeerlijk en superleuke camping. Echt genoten!

Heeft iemand een tip voor een camping aan de Normandische / Opaalkust? We zitten nu bij Trouville sur Mer, enorm mooi uitzicht vanuit de camping maar wel basic camping. Zoiets als le Brevedent - maar dan aan de kust - zou top zijn.

2 likes

Ik ben geen kampeerder, maar wij zaten vorig jaar op het Dormio park in Berck sur mer en zijn een aantal keer bij een leuk restaurantje/beach club geweest (Les Sablons). Daarnaast zit een camping, Camping Belle Dune, maar geen idee hoe die is en of het is wat je zoekt. Wel heel mooi strand daar en sowieso leuke omgeving vond ik :heart_eyes:

1 like

Ik zit te kijken naar kamperen in zo’n grote tent voor volgend jaar. Maar ik vind het best spannend dat het niet op slot kan (‘s nachts of als wij overdag weg zouden zijn). Ik slaap daar dan alleen met m’n dochter.

Voor de wat meer ervaren kampeerders. Is dat ook spannend? Of gebeurd er eigenlijk nooit iets? :sweat_smile:

Nee, heb ik nooit als spannend ervaren haha. Bij mij nooit iets gebeurd. Het is vaak heel gemoedelijk op de camping. Ik vond het eerlijk gezegd spannender of mijn kinderen snachts de tent uit zouden gaan😅

3 likes

Tja ik zou niet je portemonnee vol in het zicht midden in de tent leggen als je er niet bent. Waardevolle spullen zoveel mogelijk meenemen als je op pad gaat, maar ja dat doe je in een hotel ook neem ik aan.
Er zullen altijd verhalen zijn dat iemand iets heeft meegemaakt, maar die verhalen heb je ook over hotels of andere plekken. Ik kampeer al mijn hele leven en echt op veel verschillende plekken gestaan, en heb me nog nooit onveilig gevoeld. Eerst dacht ik ook omg dadelijk gaat iemand onze tent in als we er niet zijn. Maar wat willen ze dan meenemen? Onze skottelbraai? Veel plezier ermee hahaha.
Ik vind ook dat op campings altijd veel sociale controle is dus ik zou lekker gaan!

5 likes

Ik vind juist een camping zo veilig voelen, echt een verademing vind ik altijd dat ik daar niet zo alert ben. Is me in al die jaren nog nooit wat naars overkomen of iets gestolen.

7 likes

Iemand nog tips voor speelgoed wat handig mee kan op reis voor een twee jarige? We hebben al magnatiles reiseditie en kleurboek op water.

Onderweg of tijdens de vakantie? En auto of vliegtuig? Ik neem zelf het ‘gewone’ speelgoed van de kinderen mee in de auto

1 like

Auto! Maar voor zowel onderweg als op de camping! Haar pop en poppenwagen vaan ook mee aangezien dat haar nummer 1 speelgoed is op het moment.

1 like

Van die hele grote tenten hebben wel een slotje voor als je weg bent. Trouwens mijn vrienden doen ook op festivals hun tent op slot - ik heb heel veel gekampeerd op festivals en op campings in Nederland en Frankrijk en nog nooit wat meegemaakt. 1x wel zelf slecht geslapen omdat ik die dag teveel slechts nieuws / ellende had zitten lezen, dus neem luchtig leesmateriaal mee.

1 like

Op locatie gewoon het eigen speelgoed, ik neem zelf de bak magnatiles mee, wat playmobil en de knutselspullen (en de usuals zoals een bal en schep en de nintendo voor de tieners). Vind het niet nodig om aparte dingen te kopen. Denk dat je voor onderweg ook niet veel meer nodig hebt dan wat je nu hebt. Evt stickers om te plakken als ze dat leuk vind en verder meer dan genoeg snacks inpakken.

Edit: en knuffels gaan altijd op de achterbank. Daar hebben ze ook veel lol mee.

2 likes

Sticker boeken en papier. Lekker veel plakken.
Wij hebben ook die mini magneten maar toch is dat niet zo’n hit als de normale.
Ik heb vandaag plusplus op vinted gekocht. Dat heb je ook in het groot voor kleinere kinderen.
Poppen reiswieg en dekentje etc gaat hier altijd mee en een doktersetje, want de pop is altijd ziek.

We denken erover om begin november een weekje naar de zon te gaan, samen met zoon van dan 1,5 jaar. Hebben jullie tips voor een fijne accommodatie die niet te extreem duur is? Vind het belangrijk dat het eten goed is. Zie veel hotels/resorts voor 3000+

Uiteindelijk zijn we bij Bos Park in Bilthoven geweest, was wel oké maar ik vond het nog te massaal.

Nu dus een tentje gekocht om af en toe in de buurt te gaan kamperen, ik heb al wat leuke campings gezien! Dan gaan we op de bakfiets (mijn man wil niet mee), ik ben benieuwd. Eerst oefenen bij mijn ouders in de tuin :grimacing:

6 likes

Wat leuk!

Is Cothen op een duur een optie, of te ver? Dan is dit misschien leuk om eens te proberen? https://bossewaard.nl/
Heb er nooit gekampeerd, maar de speelweide is hier erg geliefd bij de kinderen.

1 like