Dat is wintersporttijd, dus gaan jullie wintersporten?
Zijn er ook betaalbare familie hotels in Oostenrijk? Moet zeggen dat ik best wel geinfluenced ben door Danique Bossers (Most wanted). En dat zoān hotel er heerlijk uitziet maar heb een rondje gegoogled (wel de bovenste suggesties) en het is zo duur zeg!
Ik zit nu in een betaalbaar appartement-hotel! Maar ik ken die Danique niet dus weet niet wat je er allemaal bij wilt hebben. Wij hebben een heel groot appartement met speeltuin erbij en wellness. Geen zwembad.
Haha daar was ik al bang voor. Maar goed om te horen dat het ook leuk is voor kinderen zonder zoān fancy hotel. Ik merk dat mijn kind wel goed gaat op veel ruimte, om te rennen, klimmen en spelen en ook graag buiten is.
Als je aanraders hebt en zou willen delen qua accomodaties, graag!
@Nivealover ja dat is bijna te mooi om waar te zijn. Met soort Monkey town binnen, zwembaden, buiten speeltuinen, kinderboerderij etc. Echt alles in ƩƩn. Maar dus echt onbetaalbaar.
Wij zitten in de regio Serfaus Fiss Ladis en dat is ook enorm kindvriendelijk. Juist leuk om elke dag de berg op te gaan en een ander speeltuintje uit te kiezen, dan dat je bij je eigen hotel blijft steeds. Er is qua accommodaties hier ook heel veel mogelijk.
Wat ook goed is om rekening mee te houden is of de liften/gondels gratis zijn of dat je met een āgastenkaartā korting krijgt op de liften. Anders pak je die toch een stuk minder makkelijk. Die prijzen kunnen best oplopen.
Wij gaan net als @Nivealover naar Serfaus-fiss-Ladis en daar heb je dat wel. Er is daar echt heel veel te doen en spelen voor de kinderen en er zijn ook meerdere leuke gezins-vriendelijke wandelingen en ook zoān knikkerbaan. Brixen schijnt ook leuk te zijn!
Ik vraag me af of ik te moeilijk denk of niet, maar ik probeer dus een vakantie te boeken voor mij en mān zoontje en alle vliegtijden zijn echt verschrikkelijk? Om 5 of 6 uur ās ochtends vliegen⦠ik vind dat al vreselijk voor mezelf, maar ik heb geen idee hoe mān zoontje hierop reageert. Hij is bijna 4 als we gaan vliegen en wordt echt al heeeel grumpy als hij in de auto in slaap valt en ik moet hem wakker maken als we thuis zijn hoe doen andere ouders dit?
Volgens mij doen best veel ouders dit wel gewoon, maar wij hebben altijd gezocht naar toch een manier om overdag (of begin vd avond) te vliegen, om diezelfde reden. Dus bijv toch zoeken via andere luchthavens (bijv Duitsland) of op andere data?
Wij gaan dit jaar voor het eerst met de auto naar Kroatië, maar onze kinderen zijn echt zo slecht in lange autoritten. In eerste instantie wilden we 1 overnachting doen tussendoor, maar ik zit nu toch te overwegen of 2 overnachtingen niet beter te behappen is voor de kinderen, dan rijden we ongeveer drie dagen 5 uur per dag. Aan de andere kant wordt de reis dan wel weer heel lang⦠Hoe doen jullie dit?
Wat wij doen: gewoon gaan, genoeg eten mee en tijdens het reizen onbeperkt iPad introduceren en gewoon zien hoe het gaat. Kind vond het hier overigens prachtig, midden in de nacht uit bed - wow kijk de buren slapen en juf Ans slaapt ook zeker en de lantaarnpalen zijn aan wooow.
Gewoon gaan en niet te veel over nadenken. Voor lief nemen dat de reis niet leuk is, maar je daarna wel een leuke vakantie hebt.
@Tokio Wij deden Zuid-Frankrijk met 1 overnachting. Wel 2 lange dagen in de auto wat niet echt leuk is, maar dat overleef je ook wel weer. Wat afleiding en genoeg snacks mee in de auto. Weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar mijn basisschool kind begrijpt wel dat het reizen stomme dagen zijn. Maar dat daarna een leuke vakantie komt.
Wij vlogen inderdaad vanaf een andere luchthaven zodat we betere vliegtijden hadden. Hangt er denk ik ook net vanaf hoelang je op vakantie gaat (en dus tijd hebt om bij te komen). Voor een weekje wilden wij de meest fijne vliegtijden en als je langer gaat zou ik daar minder aan vasthouden. Maar tis ook een beetje inschatten met je kind (kids). Wij hebben er eentje die heel boos wordt als we em in de nacht wakker maken en ook niet meer gaat slapen. Dat is niet fijn haha.
@Tokio eigenlijk hetzelfde verhaal. Proberen in te schatten wat voor jou kinderen beter zal werken. Wij gingen vorig jaar met de auto naar de Dordogne met een tussenstop. We vertrokken om 2 uur in de nacht, in de hoop dat onze dreumes nog ging slapen (niet dus). De nacht was drama op die tussenstop (kind weer wakker om 2 uur en overstuur, leek wel alsof we zijn biologische klok hadden verpest). Toen zijn we in de nacht alsnog doorgereden (ook om onze mede hotelgasten niet wakker te maken haha).
Het acclimatiseren op onze uiteindelijke bestemming duurde naar ons idee daardoor veel langer. Ik zou nooit weer middenin de nacht gaan rijden maar ieder kind is anders, dus het blijft uitproberen.
Thanks voor alle reacties! Ik boek een pakketreis dus dan zit je wel echt aan die vluchttijden vast⦠ga ook maar een weekje. Ik heb geen idee hoe hij reageert maar goed misschien maak ik me wel heel druk en valt het allemaal mee. Zal vast niet de enige zijn haha!
Ga je alleen met je kindje? Ik zou dan ook wel andere keuzes maken als wanneer er nog iemand mee gaat die mee kan zorgen als het een drama blijkt.
Dat soort hotels zijn vaak wat goedkoper in de bergen in ItaliĆ«, en het scheelt echt enorm als je vroeg boekt. Blijft duur maar qua totale kosten is het dan uiteindelijk redelijk vergelijkbaar met een appartement/vakantiehuisje huren. Want bij dit soort hotels zit meestal al je eten en drinken erbij + een liftpas. Wij kwamen in ieder geval redelijk gelijk uit qua kosten. Moet wel zeggen dat we altijd veel buiten de deur eten op vakantie, dus dat tikt sowieso erg aan en elke dag op en neer met zoān lift kost ook klauwen met geld.
Ps ik zou wel alleen gaan als je kinderen hebt die makkelijk naar een kidsclub gaan, daar betaal je namelijk ook vooral voor! Sommige kinderen vinden dat niks en dan is het wel echt zonde van je geld.
Dank allemaal voor de tips! Onze kinderen zijn 4 en 2, de oudste kan ik het dus inderdaad goed uitleggen, maar de jongste niet (en zij is al erg ongeduldig en driftig, dus helpt niet mee).
@Alium, goed dat je het zegt, die wegwerkzaamheden, daar hebben we helemaal geen weet van. Denk toch maar overwegen om inderdaad 2 overnachtingen te doen, dat is voor iedereen beter behapbaar.
Alle andere tips in Istriƫ (met kleine kinderen) ook van harte welkom, of tips voor onderweg bij een lange autoreis. Zie er een beetje tegenop eerlijk gezegd
Wij hebben onze bestemming afgestemd op vliegtijden overdag Was vooral voor mezelf (chronisch ziek en als ik ās nachts naar mān vakantie-adres moet reizen blijft er niks van me over) maar met kind uiteindelijk ook wel lekker.
@Tokio tip voor onderweg: stickerboek. Mijn kleuter is beide vluchten compleet zoet geweest met zoān dress-me-up stickerboekje. Kan in de auto ook natuurlijk. En luisterboeken vind ik zelf voor onderweg fijner dan schermtijd. Op spotify staan er een aantal, veel van Kolletje en Boer Boris bijvoorbeeld.
Ik was met Hemelvaart naar Morgenrood (Oisterwijk) met mān kind en de rest van de familie. Het was ideaal, de kinderen (3, 3 & 5) speelden de hele dag in de speeltuin en wij zaten bij de campingplek of op het terrasje (geen horeca terras) en als er wat was kwamen ze naar ons toe. We hadden loopfietsen mee en daar sjeesden ze op rond. Ik denk dat ze vanaf 3 wel zelf naar die speeltuin kunnen en er zijn best wat plekken waarbij je het gewoon hoort als het jouw kind is die huilt. Alleen de natuurplekkken zijn dan weer net te ver van de speeltuin. Verder midden op de kampina, je loopt vanaf de camping zo de natuur in. En in dezelfde straat zijn 3 horeca gelegenheden met grote speeltuin. Ook is er een pannenkoekenrestaurant (de ontdekking volgens mij) met grote buitenspeeltuin en kleine binnenspeelplek.
Dit weekend was ik naar camping 't Kopske (naast Oosterhout) . Wij hadden helaas geen plek op het kinderveld maar dat veld was zo groot opgezet dat je daar prima kon zitten. Hebben wij dus de hele dag gedaan. Er hadden ook mensen een zwembadje mee dus daar heeft mān dochter in gespeeld en ze heeft dr eerste campingvriendin gemaakt, het was zo zoet š„¹. Ik vond het een prima camping voor een weekend, ook niet heel duur.
Ernaast zit een pannenkoekenhuis maar die speeltuin zit op een verlaagd plateau, dus je kan niet vanaf het terras naar je kind kijken, moet je steeds trapje af. Ik vond dat met 3 jaar nog net te spannend.
Verder echt aardige gasten, prima sfeer, koelkast, vriezer en binnenruimte voor publiek gebruik, schoon sanitair. Ik zou er niet een hele week heen gaan maar wel nog een x voor een weekend.
Ja ik heb gekeken maar dan moet ik echt zo absurd veel bijbetalen⦠heb nu iets geboekt waar we terug wel echt om 07:00 moeten vliegen maar ja het is niet anders. Zal vast niet de enige zijn
Al gekeken via Rotterdam? Dat scheelt (bij TUI) heel erg in de tijden. Volgens mij gaan ze daar zelfs pas vanaf 7 uur ofzo vliegen. (Zie nu pas heel beperkte bestemmingen. Toevallig laatste 3 bestemmingen waar ik keek wel)
Wij zijn de afgelopen tijd op een aantal campings geweest met onze 2- en 0-jarigen, hierbij de recensies:
- Noorderloo (Groningen): heel leuk, plekje op een veld met zicht op speeltuin met trampoline, zandbak, klimrek, glijbaan en schommels. Ruime woonkamer vol speelvermaak bij regen en prachrige natuurvijver om bij te spelen, self service bar voor wat drinken, snacks en ijsjes geen horeca verder.
- Buitenland (Drenthe): mooie camping maar niet voor ons nu, op het veldje was niets te spelen dus we moesten constant naar de schommel lopen met ons kind. Wel een babybadje.Toffe accomodaties ook en wat horeca, maar geen programmering buiten het hoogseizoen dus eigenlijk best wel saai
- Lemeler Esch (Overijssel): fantastisch, hier zijn we nog langer naar teruggegaan. We stonden naast een zandbak en schommel met zicht vanaf ons plekje, er waren veel kinderen voor langere tijd dus veel vermaak en sociale contacten. Speelwater met waterpomp en kikkertjes Goed sanitair met kinderdouches en badjes. Horeca en winkel en zwembad. Ligt ook in prachtige natuur wat vanaf de camping met heel kort wandelingetje al te zien is. Grote aanrader
- de Kemphaan (Flevoland) - viel iets tegen na voorgaande. Opzich prima camping, maar alles wat net een beetje vies, oud en kapot. Ook veel stamgasten die er langdurig waren en geen contact zochten maar de hele dag voor hun caravan zaten te roken. Top was wel de zicht op speeltuin vanaf de plekjes en in de omgeving was er ook van alles wtte doen (jungle park en stichting aap om de hoek, een restaurant, en we hadden gekuk met het buitenlol-festival met allemaal activiteiten voor kinderen).
- De Klashorst (Overijssel): prima natuurcamping. Mooi gelegen in het bos, heel goede plekken met een paar met zicht op de zandbak en schommel. Net sanitair, niet speciaal voor kinderen. Een cafe. Zwemmeertje op loop/fietsafstand