Ik ga ook binnenkort naar oostenrijk met de kinderen… ik las dat teken veel voorkomen in de bergen/natuur, en ben al aan het voorbereiden met wat ik mee kan nemen zoals lange broeken enz. Heb je er iets van gemerkt of maak ik me teveel zorgen?
Nog heel erg bedankt voor je tip! Hoe beviel het?
Jaa Noorderloo was leuk! In het hoogseizoen hebben ze wel meer horeca dan alleen de zelfservicebar, en broodjesservice. Vond die zelfservicebar wel chill (als je het juiste ijsje pakt )
De Berenkuil in Grolloo (Drenthe) is ook een aanrader met kinderen!
Het huisje in de Ardeche was echt mega toptoptop.
Dus de glamping was een beetje een downgrade (want je sanitair en zwembad delen😜) maaaar we hebben het heel goed gehad! Echt chill dat je gewoon een lekker bed hebt, aparte kamers zodat de dreumes goed kon slapen (ook ‘s middags niet te warm) en je kan gewoon rechtop blijven staan om dingen te pakken (dat vind ik in een (warme) tent wel echt irritant).
Sommige tenten zijn wel met sanitair alleen op deze camping niet.
Camping zelf was mooi groen en kindvriendelijk. Was een familiebadkamer :). En niet al te ver rijden! Zwembad vond ik minder omdat het met glas wat overdekt was en dat vind ik minder leuk. En geen lekker grasveldje oid erbij.
Oja achter onze tent lag een riviertje. Dus heel rustgevend en leuk vermaak voor ons kind! Lekker steentjes pakken en in het water gooien. Beetje spetteren. Oudere kindjes kwamen dammen bouwen.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Klinkt goed. Sanitair en zwembad delen vind ik niet heeeel erg, maar toch is het ook wel lekker als je het wel hebt.
Als je wil, zou je me het huisje willen dm’en?
Hm, ik merk er niet zoveel van, maar wij zijn voornamelijk in de speeltuinen, op de wandelpaden voor buggy’s of bij meertjes. Kan me voorstellen dat als je echt door de bossen wandelt, er wel teken zijn. Of als je veel in het gras zit. Ik merk dat bij de meertjes wel meer muggen ed zijn.
Een andere tip waar je niet om hebt gevraagd; neem waterschoenen mee! Om de meertjes heen zijn er kiezels en mijn kind vindt zichzelf heel zielig als ie met blote voeten daar overheen moet lopen haha.
Wij zijn sinds vanmiddag weer terug van onze vakantie op camping in de Ardèche in een stacaravan met onze kids van 4 en 1. Laatste keer in het voorseizoen geen idee ook of we volgend jaar überhaupt wel gaan ivm prijzen in hoogseizoen. Vond het wel echt een mooie streek en omgeving! En lijkt me super leuk als kids wat ouder zijn om te kanoën.
We hebben echt genoten!
Ben nu echt beetje weemoedig, alsof als je thuis bent je meteen weer terug moet schakelen naar de gewone gang van zaken. En daar was het gewoon lekker vrij, go with the flow etc. Het is ook weer goed en lekker om thuis te zijn, maar ben toch beetje emo ervan ofzo. (Weinig slaap ivm deels ‘s nachts rijden zal er ook niet bij helpen)
Ah bedankt voor de tip, ik had niet gedacht aan de muggen dus zal daar zeker wat voor meenemen en ook de waterschoentjes!
Enige tijd terug postte iemand hier op het forum dat ze met haar kind een weekendje weg was geweest in zo’n groot vakantiehuis waar je dan een kamer huurt. Daar kunnen dan ook andere gezinnen een kamer huren en dan kunnen de kinderen lekker buiten spelen met elkaar. Daar kwamen toen allerlei reacties op van forummers die daar als kind ook waren geweest en er goeie herinneringen aan hadden. Ze hebben huizen door heel Nederland.
Weet iemand wat ik bedoel? Ik dacht dat ik er een bladwijzer van had gemaakt, maar kan het helaas niet terug vinden.
Een Nivon huis? Was dat niet over een huis bij de zee?
Ik heb net onthouden want ik vind het zelf ook intrigerend
Ja een nivonhuis! Ik ga best vaak met m’n dochter samen. Ze hebben 2 huizen bij zee maar ook veel in 't bos.
Ja dat was het! Bedankt! Lijkt me leuk voor mijn dochter en mij.
Iemand ervaring met reizen met een peuter door Oman? Kwaliteit van eten, hotels etc en voldoende uitstapjes die ook voor peuter interessant zijn? Lees ook over heel uitdagende wandelingen door wadi’s die bloedmooi zijn, ben ook benieuwd of er toch genoeg mogelijk is met klein kind. Anders moeten we maar een paar jaar wachten Wil ook wel echt de natuur in
Wel ervaring met Oman, maar dat was pre-kinderen.
Mijn ervaring is dat soms de ‘uitdagende wandelingen’ schromelijk overdreven worden. Niet alleen in Oman maar ook op andere bestemmingen. Ik stel me dan voor dat hun referentiekader een Amerikaanse tourist is, die in het dagelijks leven enkel van het huis naar de auto loopt en vice versa.
Maar ja, verschilt per peuter hoever je ermee kunt wandelen. Als ze klein genoeg zijn voor een rugdrager en je bent zelf voldoende getraind, dan zou het moeten kunnen toch?
Haha ja dat zou ook kunnen! Zal nog extra foto’s van de routes bekijken. En Oman zelf dus wel een aanrader?
Ik ook alleen ervaring met Oman pre-kids, maar ik zou het zelf wel iets te pittig vinden denk ik en miss ook een beetje saai voor het kind?
De wandelingen vind ik moeilijk inschatten. Wij hebben wel ook rondgereisd met de bus enzo, dus miss ook niet de beste referentie voor een kindervakantie😅
Vraagje: wij willen in februari graag een zonvakantie met een kind van bijna 2, niet te ver vliegen, all-in. Nu hebben we Egypte op het oog. Is dat te doen? Vind het ergens spannend met Israel. Tenerife vind ik de kans op dr goed weer een te groot risico, en anders is het al snel ver vliegen, wat we zonde vinden want het is max. een week.
Ik ben ooit naar Tunesië geweest en vond het echt een vreselijk land (in ieder geval het toeristische gedeelte). Egypte lijkt me hetzelfde. Zou zelf eerder voor Griekenland kiezen als je all-in wilt. Voor mijn gevoel ook ander slag volk daar (no offence ).
De mensen daar zijn super lief, ook voor jonge kindjes!
Griekenland is in februari echt nog te koud. Ik zou Egypte op dit moment ook niet aandurven trouwens, vind het te onrustig allemaal.
Misschien Mallorca? Of is dat ook nog te koud in februari? Anders kom je uit bij Curacao oid maar ja duur en ver vliegen
@Chicago Griekenland is idd veel te koud in februari. Mallorca ook helaas.
Curacao zou fijn zijn, maar idd duur en ver vliegen, zeker voor een weekje. En dan zou ik liever daar rondrijden met de auto etc, ipv all-in.
Egypte is eigenlijk echt perfect voor wat we zoeken(even los van dat we snappen dat all-in echt niet super geweldig is hoor), behalve de onrust idd. Ergens denk ik ook dat een TUI ook geen risico loopt en bij het minste risico ook de boel annuleert.