Vakantie met kids

Kaapverdië misschien? Waren daar eind Jan (wel zonder kind) maar weer was goed, 20/22 gr! En all in bij Riu was ook prima.

1 like

Ik vind het wel mooi dat Nefertiti dit een duimpje geeft.

3 likes

Over februari heen gekeken haha. Dan heb ik niks gezegd :joy:

2 likes

Ik zou Egypte wel aandurven. Ben er zelf twee keer geweest (pre-kids) en houd normaal gesproken niet zo van all-in, maar als je je erop instelt dan is het heerlijk voor een weekje. Het weer is goed en je kunt er fantastisch snorkelen/duiken, al is dat met een kleine erbij lastig. Ik zou wel echt 5-sterren boeken voor de kwaliteit van eten.

Ik kan je el gouna echt aanraden, daar zitten mooie hotels en is een veilig toeristendorpje, klinkt stom maar iedereen moet zich identificeren die het dorp in wil en het is voornamelijk op toeristen gericht. Je kunt ook bij andere hotels gratis uit eten zodat je het idee hebt dat je niet steeds op dezelfde plek bent. Twee jaar geleden was ik er voor het laatst en er waren redelijk wat mensen met kleine kinderen.

1 like

Wij zijn een weekje op camping de Paal. Het is het type camping waar we normaliter nooit heen zouden gaan maar het is ook zo fijn!
Het is een kindercamping met een binnenzwembad, met vooral een groot deel speelbad is met allemaal waterspelletjes, een buitenzwembad van 40 cm en dan 1 dieper bad van 150 cm. Buiten zijn er 6 glijbanen en binnen is 1 grote glijbaan en 2 kleine glijbanen. Van de 9 glijbanen zijn er 5 waar ik samen met m’n driejarige vanaf kan. De andere zijn vanaf een bepaalde lengte.
Op het begin van het park is een immense buitenspeeltuin met 3 grote speeltoestellen, een plein met waterfonteinen en een kinderboerderij (waarbij de dieren ook in de schaduw kunnen staan).
Ook is er een grote zandvlakte met allemaal speeltoestellen maar gezien het gebrek aan schaduw zijn we daar nog niet geweest.
Er is ook animatie zoals knutselen, vossenjacht, shows en verhaaltje voorlezen. Ze draaien nu een mild programma omdat het natuurlijk nog geen vakantie is. Maar de camping was dan ook nu een stuk goedkoper dan in het hoogseizoen (400€ ipv 800€ voor 8 nachten).
De toiletgebouwen zitten wel op een stuk lopen, maar ze hebben babybadjes en zelfs ligbaden en de douches zijn zo fijn. Verder is er een restaurant, snackbar en een Spar waar we sochtends verse broodjes halen. M’n dochter heeft d’r loopfiets mee en crosst over de camping.
Er is ook een binnenspeeltuin, zoals monkey town, maar daar zijn we nog niet geweest. Schijnt wel lekker koel te zijn daar dus misschien dat we er nog wel heen gaan.
Verder heeft bijna ieder veldje een speelgelegenheid voor de kinderen. Wij staan op een veldje met 7 plekken en in het midden is een zandbak, glijbaan, wipkip en schommel (inclusief babyzitje). Bij de plek hebben we stroom en een waterkraan. Het is natuurlijk een camping met veel caravans, had ik ook wel verwacht. Maar gister ging ik een rondje lopen en er zijn toch ook nog best wat tenten! Ik denk 20% ofzo. Verder hebben we geluk want we hebben een plek volledig in de schaduw, dus onze tent warmt niet zo heel erg op.
Ik denk dat tot een jaar of 7 dit echt perfect is voor kinderen. Daarna is alles wel wat te kinderachtig. En ja m’n kind vermaakt zich ook supergoed op een camping zonder dit allemaal, maar goed ik vind het nu wel heel chill, ook voor mezelf om makkelijker rust te nemen.

23 likes

Tip voor een opvouwbare hoge stoel voor aan tafel: Obelink Compact Red kinderstoel

Hij heeft een veiligheidsriem om je kind vast te zetten als je dat wilt en je kan 'm met haringen aan de grond bevestigen zodat hij niet om kan vallen. De Ikea plastic stoel wordt hier echtttt niet meer gewaardeerd dus dit is een goed alternatief.

3 likes

Wij zijn afgelopen winter met een kleuter van 4 geweest. We hebben een aantal hotels gedaan en een 4x4 met daktent gehuurd voor een week.

Prachtig land, mensen zijn dol op kinderen, heel modern qua voorzieningen en heel mooie afwisselende natuur.

Qua bezienswaardigheden hebben we het of ‘leuk’ gemaakt voor hem of het was gewoon leuk. En doseren. Met zijn tweeën zouden we andere wandelingen gedaan hebben dan met hem, maar hij hield sommige wandelingen verrassend goed vol. En ook niet anderhalf uur uittrekken voor een moskee met een park maar de helft. En in de natuur heeft hij het meestal naar zijn zin, dus wadi’s, bergen, strand en woestijn helemaal prima. Kamperen met de auto ook een avontuur. En als er een hotel met een zwembad is is het het al gauw goed.

Het is geen geijkte kinderbestemming, maar wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Het is ook wat je zelf belangrijk en leuk vindt en gewend bent. Ik zou het mijn vriendin die altijd naar een super-de-luxe camping in zuid Frankrijk gaat met de kinderen niet aanraden. Mijn neef met twee kinderen die een camper heeft en altijd natuurcampings afgaat wel bijvoorbeeld.

Mocht je specifiekere zaken willen weten hoor ik het wel.

Hieronder wat inspiratie :grin:

7 likes

Wij gaan naar het zuiden van Italië met het vliegtuig. Mijn dochter is dan net vier maanden en heb al een inpaklijst gemaakt voor haar. Maar vroeg me af wat handig is op reis voor mijn dochter? Dingen die ik zeker niet mag vergeten, …? Ik neem sowieso haar poedermelk mee omdat je die niet in het buitenland kan krijgen.

We reizen met Ryanair, zijn de reisbuggys van deryan handig? In de onze zal ze nog te jong zijn op rechtop te zitten en die kan niet volledig plat. We huurden een auto en nemen onze autostoel mee, wil daar niet voor verrassingen komen te staan.

1 like

Ik vond de draagzak heel handig op het vliegveld, de buggy hadden we zelfs bij het inchecken al ingeleverd.

En neem genoeg reservekleren mee onderweg (ook voor jezelf) want mijn baby was doorgelekt en daardoor was ook m’n man nat :sweat_smile:.

2 likes

Ja de draagzak gaat altijd mee. Ik vind die hier handig wanneer ze wil slapen en we buiten zijn.

4 likes

Mocht je aan een bepaald type luier gehecht zijn, neem daar voorraad van mee in kleinere supermarkten is niet altijd hetzelfde te krijgen als hier. Zelfde geldt voor babydoekjes.

Verder zetpillen en billenzalf.

Voldoende kleding in het vliegtuig en ook luiers dus.

Een fles voorbereiden zodat je die kan geven bij stijgen en landen. Dan wordt baby rustig en ook minder last van de oortjes.

Mocht je een hotel hebben oid met babybedje dan zou ik kijken of je een alternatief hebt. Kan ook bij jullie in bed als je dat durft, maar ik bedoel meer wees op de situatie voorbereid. De kwaliteit van die dingen is soms vrij ruk, echt een houten plankje met een laken weleens meegemaakt en dus baby maar in bed genomen. Later hadden we een deryan, maar ik weet niet vanaf welke leeftijd dat mag. Volgens mij lag die van ons er met een maand of 5 wel in.

Verder hebben ze niet veel nodig op die leeftijd, ja veel grote irritante dingen als kinderzitjes, luiers en kinderwagens. Dat is altijd gesleep, maar verder hebben ze weinig nodig behalve eten en een schone luier.

1 like

Ik nam altijd thermometer/zetpil/druppels voor doorkomende tandjes etc. mee. Misschien nog iets tegen muggen? Iets van een klamboe, of een verzachtende creme na een muggenbeet… een Dooky (zonnescherm voor de kinderwagen/buggy) en ik had voor de buggy een Aeromoov gekocht (soort inlegger), volgens mij hebben ze er ook zo een voor de maxicosi.

1 like

Ik gebruik Pampers luiers en doekjes (water wipes voor buiten en liniment met wattenschijfjes voor thuis). Had al opgezocht of het water dat ik graag drink voor flessenvoeding geschikt is.

Medicatie staat op de lijst en heb ook het adres van een pediater opgezocht.
We slapen bij familie, had al gelezen dat voorzieningen in hotels wat summier zijn. Familie liet al weten dat ik niets moet meebrengen en zij alles hebben. Ik heb dus ingezet op reizen met een deftige buggy en autostoel. En als het bed niet oké is, slaapt ze wel tussen ons in.

Merci voor de tips @Jeezlouiz, ja die muggen in Italië zijn van een ander kaliber. Heb daar altijd een allergische reactie van, ga kijken of er een product bestaat dat geschikt is voor baby

3 likes

Ik gebruik deze in de kamer van mijn dochter tegen muggen en dat lijkt goed te helpen: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/squitos-lemon-eucalyptus-citronella-stickers-60044744?utm_source=google&utm_campaign=22100994418&utm_medium=ad&utm_content=&utm_term=&gad_source=1&gad_campaignid=22097261729&gbraid=0AAAAADt3xqB9KEpjpyZPxdfYTrU-Er2av&gclid=Cj0KCQjw64jDBhDXARIsABkk8J4kpEN2hrCX5BEWLsLdicYsISg-bIRZHJo0rc4f2stPtpNHBXA2EA4aApgGEALw_wcB

Ik plak ze op een plek in de buurt van haar bedje waar ze zelf niet bij kan.

Als je wasbare zwemluiers hebt of thuis wasbare luiers gebruikt: zo’n zwemluiertje of overbroekje over de wegwerpluier heen doen in het vliegtuig. Dat voorkomt spuitluiers. Je moet de wegwerpluier goed instoppen zodat alle randjes onder het broekje vallen.

En wat luierzakjes in de verschoontas + verschoonmatje. Dan kan je eigenlijk altijd wel verschonen en ben je niet afhankelijk van een verschoonplek of hoe snel je een prullenbak vindt.

Een grote hydrofiel vind ik ook handig als kleed om op te liggen, handdoek, schaduwdoek, etc.

4 likes

Waah bedankt voor deze review. Heel leuk ter inspiratie!! Thanks.

1 like

Ik neem zelf wel altijd eigen beddengoed mee voor het ledikantje. Ik heb eens gelezen dat het de vertrouwde geur van thuis heeft heeft dus wellicht beter slaapt :sweat_smile:. Verder genoeg grote hydrofiele doeken. Om op te spelen, af te drogen of om om te slaan.

Toen ik een paar weken geleden op vakantie was zag ik veel mensen met zo’n mini ventilator die je op de wagen/buggy kan monteren. Lijkt mij ook wel fijn

1 like

Ik vond het altijd handig om een kamer temperatuurmetertje mee te nemen. Kon ik beter inschatten hoe ik de baby moest aankleden in bed en of de temperatuur erg fluctueerde gedurende de nacht.

1 like

Nou ik was het deze vakantie niet per se van plan. Hebben bewust deze geboekt zodat we uitjes op de camping kunnen doen en ik makkelijk tussendoor kan afhaken. De mensen naast ons staan 3 weken op deze camping, dan zou ik er zelf wel afgaan. Maar ik zou hier ook geen 3 weken willen zitten met een peuter.
De omgeving rondom de camping is wel heel mooi en groen dus het zou wel kunnen.

2 likes

@Pheline Campertips! Mijn dochter is bijna 3.

• een koptelefoon en een oude telefoon met offline luisterboeken hielp ons erg met slapen tijdens het rijden
  • een grote mand met speelgoed die zo gepakt is (staat bij ons overdag op haar bed/buiten op het vloerkleed) waar van alles inzit
  • een antislipmatje voor speeltjes/snacks/flesje water op de tafel voor tijdens het rijden
  • wij hebben een klein ledkaarsje bij haar bed als lampje omdat de rollo’s wel erg verduisteren
  • ik heb een hangzakje met vakken aan haar bed voor boekjes, speen, knuffel als makkelijke opbergplek
  • droge wegwerpwashandjes gebruikten wij veel in de camper badkamer 's ochtends en dan 's avonds wassen bij het sanitair
  • crocs/laarsjes om snel aan te doen en no-shoes policy in de camper om een indoor zandbak te voorkomen
  • als je geen kapstokhaakjes hebt een over-de-deur-kapstok of vakkenzak of s-haakjes aan een deur hangen voor rondslingerende, gedragen maar nog schone kleren en jassen want een camper loopt snel vol
  • een afgesloten kastje of vak bestemmen voor schoenen want die slingeren zo snel rond
  • een extra doek, kleed, tarp of eventueel gordijn (wij hebben een kleine vitrage van de kringloop) om schaduw mee te maken rondom je luifel
  • een schoudertasje van sneldrogend materiaal voor alle douchespullen en een handdoekponcho om kind daarin bloot mee en terug te nemen naar de douche
  • wasmiddel mee om te wassen op een camping
  • meest gebruikte speelgoed: emmer, schepje, ijsvormpjes, lettermagneetjes voor op buitenkant camper, een schuimrubberen waterspuiter, voor onderweg een waterkleurboek, autootjes, koptelefoon dus
  • step totaal niet gebruikt, nam onnodige ruimte mee in onse badkamer
  • fiets op de fietsendrager wel, omdat je op veel autoluwe campings de camper moet laten staan kun je zo toch boodschappen etc doen
  • veel voorraad snacks voor tijdens het rijden en lunchstops on the road: knijpfruitjes, reepjes, noodles, soep e.d.
  • babyfoon hebben wij nooit gebruikt, we hadden altijd eenraamphe open en zaten naast de camper

Ik vergeet de belangrijkste:

• white noise, ook al gebruik je het thuis niet meer, zodat je 's avonds nog snacks kunt pakken uit de camper als je buiten zit
  • aan het begin van de avond vast alles klaarleggen in een mandje wat je 's avonds wilt gebruiken, eten of drinken, zodat je niet telkens naar binnen hoeft als je kind licht slaapt
8 likes
  • grote/XL hydrofiele doeken
  • badcape
  • beddengoed/hoeslaken van thuis
  • mocht ze al hapjes tzt krijgen is het fijn om je eigen baby lepeltjes mee te nemen
  • babykleding/voeding verdelen over bagage van jou en je partner voor als er een koffer kwijt raakt
  • draagzak
  • hoedje/petje
  • flessenwarmer (als je die hebt)
  • flessenborstel (ben ik al 2 keer vergeten)
1 like