Vakantie met kids

Wie heeft er nog aanraders voor accomodaties op terschelling/ameland/schiermonnikoog? Mag een huisje zijn, chalet, een huisje/chalet/safaritent iets op een camping. Als het maar geschikt is voor kinderen (en leuk is voor de ouders haha). Eetgelegenheden in de buurt zou fijn zijn!

Ameland: klein vaarwater!
Hele leuke camping, er zijn ook huisjes / safari / glamping achtige tenten te huur, weet niet of je die nu nog kan boeken trouwens, het is wel een vrij populair oord.

1 like

Kan deze ook aanraden, alles in de buurt en een leuke speeltuin en gratis toegang tot zwembad en (mini) binnenspeeltuin.

3 likes

Wij gaan deze zomer richting Canada/amerika met de schoonfamilie. Iemand tips hoe we de vliegreis een beetje door komen met 2 kinderen. Leeftijd 6 en net 1 jaar.

Hoe kan ik die van 1 laten slapen. Ze moet op schoot.
Het is 10 uur vliegen dus een hele onderneming.

Er is een Vakantie met kids topic, zou de vraag daar stellen want er zijn er meerdere die hier ervaring mee hebben.

Edit - ah hij is verplaatst @Maison Mijn kind was iets ouder (1.5) bij een langere vlucht. Op de terugweg hadden we de stoelen met wieg, waar ze niet meer in mocht maar als die hangt dan mag je er wel een bedje onder maken van wat extra dekens en kussens. Wilde die van mij niet overigens dus ze heeft op schoot geslapen. Wij hebben haar in de draagzak in slaap gekregen in het gangpad en daarna weer gaan zitten en de draagzak iets losser gemaakt. Fijne is ook dat ze dan aan je vast zit dus niet zomaar valt bij turbulentie of als je zelf in slaap valt.

Mijn dochter is echt zeeeeeeer zelden op mij in slaap gevallen dus had het niet verwacht maar ze heeft echt goed geslapen zo! En sowieso is een lange vlucht gewoon uitzitten en ook accepteren dat het even anders loopt.

1 like

Vooral niet te veel op de klok kijken, dan duurt het alleen maar langer. Wij hebben nooit echt problemen gehad eigenlijk, maar misschien omdat we bepaalde dingen niet als problemen zien. Ja kinderen huilen en jengelen en zullen in een vliegtuig minder goed slapen, maar die ene poepexplosie vond ik nog het ergste van alles. Maar dat gebeurt ook thuis wel eens, alleen is zo’n klein hokje wat onhandig om te verschonen.

Bij ons was het veel knuffelen, proberen te wiegen voor zover dat kon, en zo’n borstvoedingsdoek hielp ook. Uiteindelijk zijn ze zo moe dat ze wel in slaap vallen. Ik zie ook veel mensen door het gangpad lopen zoals @Feather

En schermtijd laten we los, wij gebruiken verder geen iPad maar nemen die wel mee in het vliegtuig bij langere vluchten, maar mijn destijds bijna 3-jarige heeft op de heen en terugvlucht de zes afleveringen van Bluey die op het schermpje van het vliegtuig zonder geluid wel twintig keer gekeken haha.

5 likes

Wij zijn geweest met 11 maanden (heen en net 1 terug), 4 en net 6. 16u vliegen. We hadden wel bewust heen en terug een nachtvlucht en overdag gewoon kdv&school waardoor ze best wel in hun gewone ritme zaten. En tegen 23u (toen waren we 2u in de lucht na de overstap) vielen ze in slaap. De spanning van het opstijgen was er af, ze konden liggen (met van die opblaasbare kussens waardoor je de stoel verlengd).

Verder laten wij op reis de scherm tijd los. We rijden bijv ook 16u op 24u naar zuid Frankrijk. Tja dan zitten ze van die 16u soms wel 5-6u op een iPad die oudsten. De rest van de vakantie echter meerdere dagen helemaal niet want zon zee strand zwembad samen & zo. Dus prima gecompenseerd :crazy_face:

En op schoot slapen hebben wij deels gedaan, maar we hadden dus 2 stoelen voor de oudsten en hebben de midden steunen opgeklapt en toen pasten ze liggend met z’n drietjes op 2 stoelen :sweat_smile:

3 likes

Wij gaan deze zomer ~ 2,5 uur vliegen naar Menorca met onder andere een kind van nog net 1 jaar. Er mag dan een buggy mee, we hebben een Yoyo babyzen van al paar jaar oud. Raden jullie aan om een reistas ervoor te kopen? Vind het aan de ene kant ook beetje zonder van het geld en hij ziet er zeker niet meer nieuw uit.

1 like

Gaat die buggy in het ruim of kan hij mee in de cabine? In het laatste geval zou ik geen tas kopen ervoor

1 like

Je kunt ze via marktplaats bijv ook vaak huren eventueel

Las het goed is mee de cabine in, maar nu twijfel ik even of hij tot de gate mee mag en dan het ruim in gaat. Ga ik even uitzoeken!

Thanks het komt ook vast goed. Ze is altijd wel erg makkelijk.

Nu nog opzoek naar ook een geschikte buggy om veel mee te wandelen. Wat een prijzen allemaal.

Hij mag mee tot aan de gate en gaat dan het ruim in, is mijn ervaring. Op schiphol zijn ze daar best ‘streng’ in. Vorig jaar en dit jaar heb ik de buggy op de terugweg wel mee de cabine in gekregen.

Ik zou inderdaad ook wel kijken om een reistas te huren. Ik stond naar een stel te wachten op de buggy en zij kregen een hele verbogen buggy terug (zonder tas).

3 likes

Iemand ook nog tips voor fijne buggy’s ?
Ik wou er een huren maar dat kost ook zo 100 euro.
Lees veel over de joolz maar pff wat een geld.

We hebben nu een buggy van de Kruidvat maar ze hangt daar zo in

Ik heb een dubatti smart en super tevreden over. Heb getwijfeld tussen de dubatti en joolz maar uiteindelijk voor de dubatti gegaan omdat je bij joolz alles los er nog bij moest kopen. Voor de rest zijn ze volgens mij nagenoeg hetzelfde, ook qua rijden. Heb ook vaak met de joolz aer gereden en vind ze allebei even wendbaar en lekker rijden.

2 likes

Ben zelf ook op zoek naar een goede reisbuggy, tot nu toe scoren de volgende buggy’s het beste in de prijscategorie 100 - 200 euro:

• Ergobaby metro+
  • Bebeconfort sunlight
  • Maxicosi lara2
  • Joie tourist

Ik heb zelf een joolz maar mijn baby is te jong om overschakelen naar de gewone zit. Dus ik zoek iets dat makkelijk te plooien is, wendbaar en waar ze goed in zit (volledig plat). Hadden we dicht bij elkaar gewoond, dan mocht je mijn buggy lenen.

1 like

De Yoyo babyzen mag de cabine in, dus je hebt zeker geen reistas nodig. De yoyo is internationaal ook erg bekend, dus als je zegt dat het een yoyo is doen ze ook totaal niet moeilijk.

3 likes

Heb je niet een oude grote tas? Bijvoorbeeld zo’n cover voor om een backpack? Daar hadden wij onze buggy in gedaan met eromheen slaapzakken en handdoeken (scheelt ook weer enorm in de koffer). Aangetrokken met een spanband en zo het ruim in. Ging perfect.

Wij hebben de cybex beezy, vond die toen het beste rijden van alle buggy’s bij de babypark. Rijdt heel soepel en kan volledig in ligstand. En deze is lekker hoog dus mijn partner loopt er ook goed achter. Ooit gekocht voor 299 maar zie m nu bij bol voor 234 euro.
https://www.bol.com/nl/nl/p/cybex-buggy-beezy-blk-stormy-blue-light-blue/9300000178781899/

1 like

Wij mochten voor ons kind gratis een kinderwagen inchecken, dus hebben gewoon onze joolz meegenomen in t ruim. Daar sliep ie ook goed in. In zo’n reistas meegenomen