Vakantie met kids

Wel 2 jaar geleden dit maar toen via Eindhoven gevlogen en toen mocht onze Yoyo mee de cabine in. Hadden geen reistas mee

Ja wij kunnen onze grote kinderwagen niet mee nemen. We gaan met onze schoonfamilie. En er gaan al zo veel koffers mee dat grote wagens geen optie zijnpast niet in de auto :laughing:

1 like

Maar wanneer gebruik je zo ding verder ? Wij pakken altijd de kinderwagen.

1 like

Heb het even gevraagd, we hebben geboekt via Tui en vliegen met Transavia vanaf Schiphol. Ze geven aan dat hij mee mag tot de gate maar dat we hem dan op de bagageband op de vakantiebestemming weer terug krijgen, dus waarschijnlijk wordt het toch in het ruim dan. Ga wel even kijken of ik van iemand nog een tas kan lenen misschien.

1 like

Wij hebben dit jaar 2x gevlogen met transavia (eindhoven) en ryan air (amst) en beide keren mocht de buggy mee tot de gate en daarna in ruim idd.

We gingen ook naar mallorca en dat was - geen grap - een half uur lopen naar de bagage :sweat_smile: draagzak mee dus! Onze peuter wil daar absoluut niet meer in dus mn vriend heeft flink lopen zeulen haha (moe dus wilde ook niet lopen).

Maar maakt zo’n tas verschil dan? Qua minder snel kapot gaan? Of is het eentje met hele dikke stof ofzo? We reisden zonder en niks verbogen oid

@HoningDrop

Ja Mallorca is echt verschrikkelijk ver lopen. Mijn dochter was in slaap gevallen en mn man heeft zich een ongeluk getild

2 likes

Ik heb al heel veel tips verzameld maar ik ben toch wel benieuwd naar jullie tips voor lange vluchten met een kind van bijna 3 en bijna 5. Qua speelgoed en andere random tips en hacks.

Ja zo’n reistas beschermd je kinderwagen best wel heel erg goed (is mijn ervaring althans). We hebben 6x gevlogen afgelopen 7 jr (naja 2 bestemmingen maar ding is 6x op de bagageband beland zegmaar want heen en terug :rofl:) & kinderwagen is er goed uitgekomen alle keren en mocht gratis ingecheckt worden.

2 likes

Been there… dochter wilde niet meelopen, maar ook absoluut niet gedragen worden. Pff wat een hel. Wij zijn ook nog verkeerd gelopen, op het laatst moet je links en dat hadden wij even gemist :hot_face: Letterlijk iedereen was al weg bij de bagageband, zo blij dat onze bagage er nog wel lag. Daarna meteen besloten om volgend jaar niet weer naar Mallorca (sowieso met het vliegtuig) te gaan haha.

Oh nee wat een Mallorca verhalen :sweat_smile: wij gaan naar Menorca, iemand toevallig daar ervaring qua vliegveld / bagageband? Dan kan ik mij mentaal voorbereiden :smile: draagzak hebben we niet meer want daar wil hij absoluut niet meer in. Op de nek zitten gaat wel aardig goed nu.

1 like

Wij vlogen vorig jaar via Keulen en vond ik ook drama.
We hadden de kinderwagen meegenomen tot aan het vliegtuig. En vanaf daar kon hij dan in zo kinderwagen zak en dan onderin het vliegtuig. Ideaal denk je…

Maar je moest allemaal smalle trappen af. Ding is loodzwaar en dan nog opletten dat je kind van 6 niet van de trap valt en de baby in de draagzak :laughing:

Volgende x check ik hem denk ik toch al meteen in.

Jaaa vreselijk, vooral na een lange reis. Iedereen is op en dan moet je nog even 5 km (:joy:) lopen. En zo benauwd daar binnen! Ik was toen 30 weken zwanger, echt niet te doen.

Wij ook eventjes niet meer met het vliegtuig. Vind het toch altijd zo’n lange reis worden uiteindelijk voordat je op bestemming bent. En je sleurt zoveel mee. De aankomende jaren lekker met de auto volgepakt de hort op

1 like

Ik wil deze zomer een weekendje weg met kinderen (9,8 en 3) Heb naar centerparcs gekeken maar 1000 euro voor 1 weekend vind ik echt te veel (Heijderbos, dus wel met veel te doen). Het moet een huisje of hotel zijn (geen camping) en met maximaal zwemplezier. Heeft iemand een tip?

2 likes

Capfun is een stuk betaalbaarder

1 like

Nachtvlucht of ik vlieg niet :ninja:

Marveld misschien? Daar kun je zowel hotelkamer als huisjes

Of Duinrell een duingalow? Al denk ik dat dat ook al wel richting centerparcs prijzen gaat…

2 likes

Wij hebben gister een caravan gekocht! :raised_hands:t2:

Iemand tips voor dingen die handig zijn om te hebben voor in een caravan/op de camping voor kinderen van 3,5 en 3 maanden? Ik heb als kind altijd gekampeerd maar als ik daaraan terug denk dan denk ik vanuit het kindspectief en dan vergeet ik vast wel belangrijke dingen.

3 likes

Hier is de loopfiets mee ideaal! Beter dan een step, omdat de banden breder zijn en beter dan een fiets met trappers omdat door het gras trappen best zwaar is. En altijd zandbakspeelgoed mee. Wij hebben ook altijd een parasol mee (gewoon van de kruidvat). Vaak zitten er wel zandbakken op het veld maar staan die midden in de zon, daar zetten we dan de parasol op.

1 like

Oh dus nachtvlucht vind je juist chill? Waarom?
Ik denk dat wij er eentje gaan boeken en ben zo benieuwd hoe dat gaat met peuter. Hoop echt dat hij niet gaat rellen uit vermoeidheid en gewoon lekker gaat slapen. Je bent zelf sowieso al kapot na zo’n vlucht (ik dan)

2 likes

Omdat ze dan na 2-3 uurtjes meestal toch wel lekker gaat slapen en doorslaapt. Het wordt donker, stil en er lopen minder mensen langs dus kun je logischer zeggen dat we allemaal lekker gaan slapen.

3 likes