Vegetarisch eten

Oh ja ik heb dat heel soms maar ik vind dat eigk niet zo erg. Maar ik snap het wel als je dat vervelend vindt. Bij ons ging de ketchup altijd heel snel en ik stickerde die van mij helemaal onder en dan toch was die na een maand leeg terwijl ik het niet gegeten had, vond ik heel storend!

Gebruiken vind ik ook niet zo erg, maar wel als ze eerst smeerworst of iets soortgelijks eten en dan met hetzelfde mes in de humus

Oh ja gadver. Ben ik het mee eens. Bij ons hebben ze dan dus echt geen beleg dus dan gebruiken ze alleen mijn beleg en dus ook alleen maar 1 mes.

1 like

Ik zag deze vandaag bij de AH liggen

Nog niet geproefd overigens dus geen idee of het wat is

10 likes

Update: Ze zijn best lekker! Niet echt zoals knakworsten maar door de marinade wel een rokerige smaak

9 likes

Dubbel delen, haha.

oh, bacon klinkt goed. Zit daar niet zo’n rare nasmaak aan? Ik heb een paar jaar geleden iets met zeewier gegeten, en dat leek eerst hartstikke lekker, maar ik vond de nasmaak zó vies dat ik nooit meer zeewierproducten heb durven proberen.

Het smaakt niet echt naar bacon, gewoon naar zout, knapperig spul met een zeewiertintje. Weet niet precies welke nasmaak je bedoelt, maar als je nori lekker vindt ga je dit ook waarderen, denk ik!

Haha, ja dat weet ik dus ook niet meer, ik kan me vooral herinneren dat ik het heel vies vond. Maar nori vind ik ook niet lekker, dus ik denk dat ik deze maar gewoon aan me voorbij laat gaan.

1 like

O nee dan is het idd denk ik niets voor jou.

Moest me vandaag weer verdedigen waarom ik geen vlees eet. De soepballetjes zaten immers al in mijn glas, dus ik kon ze net zo goed opeten…

1 like

Ik ben op vakantie in Frankrijk en het valt zo tegen hier qua uit eten met vegetarische opties. Had me er wel op ingesteld, en vaak maakt het me niet uit en vind ik altijd wel wat op de kaart. Maar op vakantie is het ook wel leuk om echt lekker te eten, maar ze hebben bijna nergens opties! Gister uiteindelijk wel super toevallig een tentje gevonden in een mini dorpje met drie vega opties die ook als zodanig stonden aangegeven, super random maar daarom wel leuk haha. Denk dat we daar dan nog maar een paar keer heengaan. Ik wist al dat Italië mn favo land was maar nu weet ik het echt zeker haha, vega eten is daar zo makkelijk en lekker haha.

1 like

Ah ja ik ga naar Italië en was beetje bang dat er weinig vega opties zijn, maar dat valt dus wel mee?

Ik heb dit weekend een festival overleefd zonder vlees, we kwamen na een tijdje pas achter dat er een heel food truck stukje was met allemaal lekkere vega opties :heart_eyes: Hadden al bijna ingesteld op vlees eten, maar gelukkig niet nodig.

1 like

Ja zeker, overal genoeg vega pasta’s en pizza’s en salades!

1 like

Hopelijk haalt de AH hier dit ook binnen :crossed_fingers:
Ik had onlangs zin in zuurkool en dit past er wel goed bij… Klinkt bovendien niet ongezond, dus win-win!

Vorig jaar hadden ze ook vega rookworsten van Valess, die waren ook echt super lekker. Maar die gingen toen ook uit het assortiment bij mijn AH. Ook wel minder gezond dan dit denk ik haha

Echt uit het assortiment? Volgens mij heeft Valess ze gewoon alleen in de ‘stamppottentijd’. Valess is wel lekker, maar het nadeel vind ik dat het op basis van zuivel is. Ik eet niet per se vegan, maar ik wil ook zeker niet altijd mijn vlees vervangen door zuivel. De rookworsten at ik idd wel eens, maar voor de rest kies ik liever voor bijvoorbeeld vivera of dvs. Ben ook erg benieuwd naar de rookworst van dvs.

Ja misschien komen ze met de wintertijd wel weer terug inderdaad… ik merk wel dat ik sommige dingen hier nooit in het schap zie liggen totdat het ineens ergens in een bak met zo’n 35% sticker ligt haha…
Die rookworst van dvs vond ik persoonlijk meer een soort frikandel. En van AH huismerk hadden ze ook rookworsten geloof ik, maar die smaakten naar plastic

Heb je de rookworst van dvs al gegeten?