Vegetarisch eten

Zijn hier misschien ook mensen die ook veel koolhydraatarm eten? Ik eet zeker wel koolhydraten maar probeer soms bij het avondeten geen of weinig koolhydraten te eten. Nu vind ik dat heel moeilijk als ik vega eet. Dus ik eet dan vaak een vleesvervanger. Hebben mensen hier goede recepten of tips voor blogs ofzo? Ik vind het toch lastig dat je al gauw veel kaas eet of ei, en met name dat laatste wil ik niet te veel eten.

Ik vind vega gehakt van AH huismerk heel lekker en relatief goedkoop!

2 likes

Ik ben niet meer geweest trouwens. Ik was al vrij laat klaar, en ik wilde vooral graag naar huis.

1 like

Die vegetarische kipcorn is ook heel lekker.

Ik vond trouwens bij de Aldi gisteren champignon-kaasburgers, leek net zoiets als die van de AH en die vond ik heerlijk, dus ik heb ze meegenomen. Moet nog proeven, iemand die al gehad? Volgens mij zijn ze nieuw.

Oordeel:

Ik wil hier meer van!

1 like

Vega shoppen in Duitsland, kent iemand deze cordon bleu’s of de ham? Ben benieuwd!

1 like

Ja! Beiden lekker!

1 like

Ik eet elke middag brood, en ik wil echt graag minderen met vlees. Voor mijn avondmaal is het niet zo’n probleem om genoeg alternatieven te vinden. Maar voor mijn lunch met brood vind ik het wat moeilijker… Is zo’n vegetarisch beleg lekker? Of wat doen jullie meestal tussen jullie brood? :blush:

1 like

Hummus van de lidl is allerbeste hummus (kan dit niet vaak genoeg zeggen).
De vegetarische kipfilet plakken zijn vaak ook wel lekker voor op brood, vegetarische ham minder. De plakken van quorn schijnen ook erg lekker te zijn. Ik vind de pate van kips en de vega slager ook erg lekker. Het meeste zoet beleg is ook vega, en ik ben echt een zoetekauw dus ik eet ook veel jam (met of zonder pindakaas, ja ik ben zo), chocoladepasta, speculoos, etc.

Baba ganoush is trouwens ook erg lekker, en maza heeft heel veel lekkere spreads

1 like

Ik ben een slechte broodeter, altijd geweest, maar nu eet ik regelmatig hummus met enkele plakjes komkommer op brood.

Deze is mijn favoriet.

En pesto spreadachtige meuk en dan een tomaat in plakjes vind ik ook lekker voor op brood.

1 like

@Kurisu @anon42392789 @Dombo Bedankt voor de tips! Dit is toch al wat uitgebreider dan wat ik in gedachten had :sweat_smile:

2 likes

Ja nou, ik dacht enkel aan vegetarisch beleg :woman_shrugging: Verder dan dat dacht ik niet, maar er zijn heel wat mogelijkheden zie ik nu :grinning:

@Tobvit ik vind sandwich spread van Heinz ook lekker, wel vet.

1 like

Als je van kokos houdt, kokosbrood! Zijn plakken die je heel makkelijk op je brood kan pleuren, je hebt ze ook nog in verschillende smaken zoals chocolade, bosvruchten etc.

2 likes

Ik had het meer over plakjes “vlees” :sweat_smile:
image

De citroen kikkererwten spread van Mr Kitchen is ook mega lekker!

1 like

Haha ik denk niet dat ze het negatief bedoelt! Volgens mij dacht @Tobvit bij beleg meer aan de standaard dingen zoals worst/kaas/iets smeerbaars en heb jij haar laten zien dat je veel meer kan doen dan alleen typische beleg producten gebruiken.

7 likes

Ik wilde dit net gaan posten in dit topic.
Ik heb ze ook net voor het eerst op en ik vind ze nauwelijks van echt te onderscheiden. Super lekker! Ik ga ze nu bij mijn vriend voorschotelen, die zal ook wel verrast zijn.

Zijn ze heel draadjesvlees-achtig?