Vegetarisch eten

Die heb ik ook nog in de kast staan via Scoupy. Binnenkort een keer proberen.

Ik ben straks toevallig in de buurt, dus misschien ga ik even langs, ligt er een beetje aan hoe laat ik klaar ben of hoe vroeg ik er ben.

1 like

Ik ga morgen buffalo bloemkooltaco’s koken volgens dit recept; http://www.ohmyfoodness.nl/recipe/buffalo-bloemkooltacos. Ik ben heel erg benieuwd!

Ik had deze bij de shell vanmiddag. Pita met ‘kebab’ en gegrilde groente. Ik hoop dat het geen actie voor de week zonder vlees is en dat hij blijft. Ik eet niet zó vaak bij het tankstation, maar deze was erg lekker!

8 likes

Ik heb net de kroketten van mora x vegetarische slager gegeten en ik vind ze lekker! Lijken heel echt. Mag wel iets meer smaak aan maar sowieso helemaal broodje kroket vibes.

1 like

Oh die heb ik net gescoord bij de Coop, en ik wil ze eigenlijk nu proeven! (Maar ik heb net avondeten op)

ik heb een burrito bowl op vandaag, vond het idee wel leuk maar het gehakt niet zo lekker (ik had vivera kruimgehakt), heeft iemand een tip voor lekker vegetarisch gehakt?

Ik vervang gehakt eigenlijk altijd door groente, ik gebruik nooit vega gehakt. Ik ken alleen die van de jumbo, die vind ik wel lekker.

1 like

Grappig, ik heb deze ook net op als avondeten (lol). Vond ze ook mega lekker en oprecht lijken op een echte kroket (ik haat het altijd als mensen dat zeggen want 9 van de 10 keer vind ik dat niet, maar deze lijken echt!)

Sojabrokken geweekt in paddestoelenbouillon en/of sojasaus! (ik heb het net ontdekt en ben er weg van) de

1 like

Ik vervang gehakt in recepten meestal door rode linzen! Goed afwassen tot al het schuim weg is en dan verwarmen/bakken in de pan met de kruiden en een beetje water

1 like

Zijn hier misschien ook mensen die ook veel koolhydraatarm eten? Ik eet zeker wel koolhydraten maar probeer soms bij het avondeten geen of weinig koolhydraten te eten. Nu vind ik dat heel moeilijk als ik vega eet. Dus ik eet dan vaak een vleesvervanger. Hebben mensen hier goede recepten of tips voor blogs ofzo? Ik vind het toch lastig dat je al gauw veel kaas eet of ei, en met name dat laatste wil ik niet te veel eten.

Ik vind vega gehakt van AH huismerk heel lekker en relatief goedkoop!

2 likes

Ik ben niet meer geweest trouwens. Ik was al vrij laat klaar, en ik wilde vooral graag naar huis.

1 like

Die vegetarische kipcorn is ook heel lekker.

Ik vond trouwens bij de Aldi gisteren champignon-kaasburgers, leek net zoiets als die van de AH en die vond ik heerlijk, dus ik heb ze meegenomen. Moet nog proeven, iemand die al gehad? Volgens mij zijn ze nieuw.

Oordeel:

Ik wil hier meer van!

1 like

Vega shoppen in Duitsland, kent iemand deze cordon bleu’s of de ham? Ben benieuwd!

1 like

Ja! Beiden lekker!

1 like

Ik eet elke middag brood, en ik wil echt graag minderen met vlees. Voor mijn avondmaal is het niet zo’n probleem om genoeg alternatieven te vinden. Maar voor mijn lunch met brood vind ik het wat moeilijker… Is zo’n vegetarisch beleg lekker? Of wat doen jullie meestal tussen jullie brood? :blush:

1 like

Hummus van de lidl is allerbeste hummus (kan dit niet vaak genoeg zeggen).
De vegetarische kipfilet plakken zijn vaak ook wel lekker voor op brood, vegetarische ham minder. De plakken van quorn schijnen ook erg lekker te zijn. Ik vind de pate van kips en de vega slager ook erg lekker. Het meeste zoet beleg is ook vega, en ik ben echt een zoetekauw dus ik eet ook veel jam (met of zonder pindakaas, ja ik ben zo), chocoladepasta, speculoos, etc.

Baba ganoush is trouwens ook erg lekker, en maza heeft heel veel lekkere spreads

1 like