Vegetarisch eten

Filet heb ik nooit lekker gevonden, ook niet toen ik nog vlees at, dus ik kan er niet echt over oordelen, maar ik heb me laten vertellen dat die nieuwe van Kips griezelig echt lijkt.

1 like

Die van DVS vond ik inderdaad ook echt ranzig. Heb die niet eens opgemaakt omdat ik 'm zo raar en muf vond. Die van de Colruyt is lekker fris en de enige die ik lust!

Ben sowieso niet zo van de vleesvervangers voor op brood, vind het vaak allemaal maar een beetje vreemd smaken.

@Kerselaar ik las eerst dat het opgegeten was door je vleesetende plant :joy:

2 likes

De kipfiletplakjes van quorn lijken best goed, helemaal als je het combineert met bijv pesto.

1 like

Colruyt is een winkelketen, net als AH, Jumbo, …

Aoste heeft ook wat veggie kipfilet en spreads maar weet niet of ze dat in NL verkopen:


image

Ja een Belgische supermarkt haha. Mocht je ooit eentje passeren wanneer je in België bent, zeker binnengaan. :sunglasses:

1 like

Ik krijg mijn tofu nooit krokant, doe ik iets fout? Het blijft altijd een beetje slap

Goed droogdeppen met keukenpapier en in veel olie frituren. Dan wordt het wel knapperig.

Dus eerst uit laten lekken, dan marineren en dan nog droogdeppen?

Bij mijn AH hebben ze nu vega filet van smaekt en die vind ik echt niet van echt te onderscheiden. Lekker pittig ook, heel anders dan die zoete meuk van de vega slager.

1 like

Nee echt goed droogdeppen met keukenpapier zodat al het vocht eruit gaat en daarna marineren. Na het marineren hoef je het niet nogmaals droog te deppen.

1 like

Ik heb vandaag tempeh saté gemaakt en ik vond het voor het eerst goed gelukt! Ik heb een tip van ergens op dit forum gebruikt om de tempeh eerst in blokjes goudbruin te bakken, daarna te marineren (in sojasaus, bruine suiker, geperste knoflook, gemberpoeder en sambal dit keer), en dan een paar uur laten aan stokjes te rijgen en nog eens te bakken. Was echt lekker! Met zelfgemaakte pindasaus erbij.

7 likes

@Memoria ik bak tofu altijd in de oven (ben te onhandig voor frituur), daar wordt het ook wel knapperig van maar soms een beetje droog als het te veel is uitgelekt

1 like

Misschien is dit al eerder gevraagd of besproken maar letten jullie erop dat de kaas die jullie eten vegetarisch is? Ik werk op een kaasafdeling en mensen vragen vaak naar het verschil tussen kazen. En als ik dan zeg dat de een wel vegetarisch is en de ander niet krijg ik vaak als reactie: oh maar alle kaas is toch vegetarisch. Dat is dus niet zo. Vroeg me af of jullie dat belangrijk vinden of niet?

Ik wel, ik eet het liefst alleen vegetarische kaas en let er ook op als ik het zelf kook. Maar bij anderen thuis of in restaurants niet, dat valt ook lastig te controleren (maar bestel nooit wat met bijv pecorino of parmezaanse kaas)

1 like

Ik ben wel fan van de smeerworst en filet americain van garden gourmet!

En een vriendin van me had het laatst over groentespreads van de EkoPlaza, maar heb ik zelf nog niet geprobeerd (en is best duur volgens mij).

1 like

Hetzelfde eigenlijk. Ik let er wel op, maar buiten de deur valt het nou eenmaal moeilijk te controleren.

Ik vind de vegetarische smeerworst van Kips echt top

2 likes


Ik heb deze gekocht, ook wel lekker op brood/een cracker!
Ik kwam er pas laat achter dat smaeck (waarom moet dat toch zo lelijk :sob:) hier ook lag want het ligt in een schap met vleeswaren en gehaktballen waar ik nooit kijk. In plaats van bij de bestaande vegabeleg.

3 likes

Ik heb net het ‘week zonder vlees’ magazine ontvangen. Dit is van 11 tot 17 maart. Staan wel leuke tips en recepten in. Voor wie ook geïnteresseerd is hier de link: https://weekzondervlees.nl/?gclid=CjwKCAiA2fjjBRAjEiwAuewS_bv7lOS5Q40jSD7tMFlsP2hfz6r5kk1kDXAh0e99r0tCjxwqRafsrRoCex8QAvD_BwE

Het is gratis :hugs:

1 like

Ik ben niet thuis, dus ik weet niet of ik hem al ontvangen heb, maar ik heb hem ook aangevraagd ja. Vorig jaar ook, zag er goed uit :slight_smile:

1 like