Vegetarisch eten

Yesss ik heb de Mora/DVS frikandellen gescoord! Mij kennende ga ik er vanavond eentje snacken, ben heel benieuwd!

1 like

Eindelijk die vega frikandellen van Mora weten te bemachtigen maar ze vallen echt tegen. Smaken in de verste verte niet naar frikandellen. Maar ze zijn gelukkig niet vies en met veel saus en ui prima te doen. Ik hou het wel bij de vega bratwursten van de vegetarische schlager :upside_down_face:

Edit: haha oh @CaptainCheesecake hoop niet dat ik je eetlust heb bedorven :stuck_out_tongue:

Hahaha oh nee, ik was nog wel zo enthousiast! Ik zou ze sowieso met ui en saus eten dus hopelijk vind ik ze dan wel te doen. Jammer dat jij ze zo tegen vond vallen! Zo’n anticlimax

Wat raar. Ik vond juist dat vroeger veel vleesvervangers naar frikandel smaakten. Hoezo kunnen ze dat dan niet goed doen? :’)

Nouja ze kunnen 't dus blijkbaar wel, want ik vind de bratwursten van de vegetarische schlager wél heel erg naar frikandel smaken terwijl dat niet per se de bedoeling is volgens mij.

Maar ik ben ook wel kritisch denk ik hoor. Ik was al 3 weken naar deze krengen op zoek dus was mega blij dat ik ze eindelijk had gevonden. Dan komt de teleurstelling extra hard aan haha

Ik vind dan mini frikandelletjes in zo’n snackbox wel weer goed smaken? Die grote van Beckers heb ik toen met lange tanden gegeten :nauseated_face:

Ik wil trouwens die vleesvervangers van de Duitse Lidl in Nederland. Die met die windmolen op de verpakking. Die zijn zo lekker

1 like

Ik vind het sowieso jammer dat er weinig Duitse vleesvervangers hier te vinden zijn. De grens is voor mij wat te ver maar ik wil zo graag de dingen daar proberen. Ook die vega salami van Lidl, die was ook Duits en zooo lekker maar halen ze nooit meer terug :sob:

2 likes

Die salami mis ik ook ja! Ben ik over de grens overigens ook nog niet tegengekomen helaas.

Ik heb hetzelfde! Doe dan toch vaak ‘simpere’ dingen. Bv tortilla’s met allerlei vullingen &’toppings, soep met brood en dips.
Maar iets groters/chiquers vind ik ook vaak lastig.

Misschien zelf pasta maken/vullen? Met wat bijgerechtjes? Of een hele groente roosteren (bloemkool of knolselderij) als hoofding?

1 like

Ik maak vaak een blauwe kaas/spinazie/ricotta lasagne. Valt altijd heel erg in de smaak!

2 likes

Hmm klinkt erg goed! Heb je een recept?

Yes!
http://lasagnerecepten.nl/lasagne-met-spinazie/

Ik heb hem opgeslagen! De pesto bij de kruidenkaas en gorgonzola mengen lijkt me wat much, zou dat denk ik weglaten.

Heeft iemand een recept om de groenteschijven van Vivera/Jumbo na te maken? Zonder dat dit meer kost dan ze gewoon kopen?:see_no_evil:

Ah nee! Wat jammer… En ik zag op Twitter dat mensen vroegen waarom deze niet direct vegan was en toen was hun reactie dat ze het zoveel mogelijk op een echte frikandel wilde laten lijken. Dus mijn verwachtingen waren echt hoog :neutral_face:

Ik heb vandaag de nieuwe vega ovenkroket van de appie gegeten en hij was echt heel lekker! Op een zelfgemaakt briochebolletje met mosterd-mayo. Zeker een aanrader!
Ik vond hem lekker knapperig voor een ovenkroket en als je me had gezegd dat het een vleeskroket was had ik het ook geloofd.

19 likes

Ik heb ook de Mora frikandel gegeten vanmiddag, en vond hem inderdaad niet super lekker. De eerste paar hapjes wel (en had hem met curry, mayo en uitjes), maar ging me al snel tegen staan. Kan niet zo goed omschrijven waarom.

Ik had het gevoel dat hoe verder je kwam met eten hoe meer er een nasmaak ging heersen en je de originele frikandelsmaak er niet echt meer uit kon halen

2 likes

Ja precies dat inderdaad! Het eerste hapje dacht ik oh lekker, smaakt indd naar frikandel maar hoe meer ik at hoe minder dat werd ja

Ik vind mezelf soms vermoeiend :’’’) ik vind vega kroketten van de vega slager/mora heel lekker omdat die zo goed lijken, mis soms de vleessmaak zeg maar. Maar laatst at ik een burger die zo echt leek, ik werd echt helemaal onpasselijk en misselijk, ik schrok ergens gewoon van mijn lichamelijke reactie?? Terwijl bij zo’n kroket denk ik: jaaa yummie lekker, snap dan voor mezelf niet zo goed waar dat verschil zit haha