Vegetarisch eten

ooh carpaccio, als ze daar ooit een goede vega variant van maken…

Qua beleg ben ik op dit moment heel erg into de hüttenkäse. ‘Kale’ hummus ben ik ook niet kapot van, maar gecombineerd vind ik het wel lekker. Een geroosterde boterham met hummus en gebakken gekruide champignons, heerlijk!

1 like

:slight_smile: chill! Die flakes zijn ook echt een aanrader.

Oee dankjewel! Dan ga ik de volgende keer deze meenemen.

1 like

Joe! Eerste vega schnitzel is goed gekeurd hier! We proefde echt bijna geen verschil. Vriend is fan! En dat terwijl hik me 3 maanden geleden voor gek verklaarde dat ik, als we zouden gaan samenwonen, minder vlees wilde gaan eten.

14 likes

Ik ben elke keer zo blij als ik stamppot eet omdat vega spekjes en rookworsten nu zo goed verkrijgbaar en lekker zijn. Echt fijn dat het zo veranderd is

5 likes

Misschien past dit niet zo goed in het topic want het is gewoon 100% ik die heel tevreden is met zichzelf, maar ik ben nu bijna 2 jaar vegetarisch en mijn vriend eet savonds altijd vega met mij mee (behalve op dinsdag). Hij heeft er nooit moeilijk over gedaan maar de laatste tijd zegt hij echt heel vaak dat hij de vegetarische versie lekkerder vind dan de vlees versie. Vandaag zei hij dat hij de gnocchi met bloemkool saus en tofu liever had gegeten dan zijn kipburger, en ik ben echt zo trots op mezelf dat ik zo lekker vega kan koken dat het beter is dan zijn favo vlees maaltijd! Door mij vind mijn vleeseter nu tofu, kikkererwten, bloemkool, spruitjes en zo veel meer dingen lekker. 2 jaar terug moest ik 'm soms nog overtuigen, nu is hij jaloers dat ik bloemkool eet haha

22 likes

Oehh dit klinkt ook wel echt lekker idd, love bloemkool! Heb je een recept?

1 like

Ja! Wel zelfbedacht, maar het is heel lekker (vind ik). Als je me er morgen aan herinnert schrijf ik wel een recept uit, ik ben nu heel moe :sweat_smile:

3 likes

Heel blij met de jumbo :flushed:

20 likes

Woah! Jaloers

Ik ben ook wel geïnteresseerd in dit recept!
En jaloers op mensen die goed kunnen koken!

Soms denk ik was ik maar opgegroeid in een vegetarisch ( of zelf veganistisch) gezin. Dan weet je gewoon niet beter en dan heb je volledig onder de knie hoe je tofu en seitan moet bereiden ipv alles zelf uit te vogelen. Zeker voor iemand die niet zo graag kookt vind ik dat soms echt stom. Maar hoop dat mijn zoontje dus dan wel deze ervaring heeft. :smiling_face_with_three_hearts:
Dus @Saturnus zeer jaloers op jouw kids! En zeker met die kookkunsten van jou.

3 likes

Jumbo Stadhouderskade heeft in elk geval heel veel vegan!

Ik vond de selectie bij de Handelskade tegenvallen dus die kun je overslaan. Stadhouderskade is bomb idd (@Briseis) Oh en de westerstraat is ook niet zo goed.

2 likes

Waaauw dit is echt een droom. Al die samhoud dingen heb ik echt nog nooit gezien, ben benieuwd hoe die zijn! Het enige wat er nog mist (wat ik dus nog steeds raar vind) zijn die vega dingen van jumbo zelf. Ik heb die naast de bitterballen nog steeds nooit kunnen vinden :sweat_smile:

Ja vooral die frikandellen zijn echt lekker vind ik! Die nuggets zijn me te groenig :joy:

Oh die nuggets lijken me dan heel lekker want ik hou juist van alles wat groentig is en vooral niets weg heeft van vlees! Helaas is de jumbo wel echt ver van mij vandaan :frown:.

Oh als je gek bent op groentedingen, deze van de Aldi! Ik vind ze erg lekker.

9 likes

De AH had vroeger een kant en klare magnetronmaaltijd van &Samhoud; een vegetarische lasagne. Die was zo lekker!

En de groentenfrikandellen zijn ook lekker.

Stadhouderskade is echt de Jumbo from heaven

Deze zijn helaas tijdelijk, weet iemand iets vergelijkbaars wat meer in een standaard assortiment zit?:see_no_evil: