Ik ging door dit topic op zoek naar die filets als kip… staat dit erbij Heb nu alle pakjes gekocht dus beter zijn ze lekker maar als ze lekker zijn is het dus jammer want dan kan ik ze daarna niet meer kopen
Oh wat jammer! De gemarineerde filet van Veggie Chef van de jumbo vind ik ook erg lekker als 'kip’filet.
Aw wat kut! Hopelijk gaan ze alleen het recept verbeteren zoals met de vandaag vegetarisch kipstukjes? Ben wel blij dat ik zaterdag nog een pakje gekocht heb
Wel jammer, maar hoop stiekem ook dat dit betekent dat er weer iets nieuws komt🙈 zal natuurlijk zo voor de week zonder vlees niet raar zijn
Aaa ik zag vandaag een kaartje bij de ah van de vega frikandellen maar het schap was leeg
Weet niet of ze op waren of gewoon nog niet geleverd maar ze zijn er dus wel bijna
Bij onze coop zijn ze nog steeds niet, terwijl coop toch bij de eerste winkels hoort die hem zouden krijgen
Omg ze staan op de app en blijkbaar in mijn ap verkrijgbaar !? Later deze week proberen.
Ik heb ze vandaag gevonden!!
Ga ze morgen proberen, twijfel nog wel of ik ze in de oven doe of gewoon in de frituurpan ookal is dat officieel niet de bedoeling
Hebben jullie makkelijke vegetarische recepten voor als er bezoek komt en je een beetje fancy wilt koken? Voor mezelf vegetarisch koken vind ik ondertussen best simpel, maar als ik andere mensen iets uitgebreider wil voorschotelen, denk ik toch al gauw aan iets van vlees. Stom, want mijn bezoek zou het ook absoluut niet erg vinden om vega te eten.
Extra moeilijkheid is wel dat er een zwangere dame bij is, dus rauwe kazen enz. zijn geen optie
Een vega wellington doet het bij mij altijd goed! Ik doe er dan smashed potato’s en een salade bij.
Soep vooraf maken? Pompoen, courgette, chinese tomaat, oid. Evt met zelfgemaakte kaasstengels.
Ovenschotel met iets van salade erbij, heb je toch een prima maaltijd.
Ik vind ook een curry altijd chill (bijv de rode linzen curry van yellow lemon tree) omdat dat relatief makkelijk is maar je het uit kan breiden met lekkere toppings (geroosterde cashewnoten, verse koriander, bosui) en bijgerechtjes ((soja)yoghurt, chutney, groenten zoals sperziebonen ernaast, komkommer in zuur, naanbrood). Doe dat zelf graag als ik eters krijg.
Yesss ik heb de Mora/DVS frikandellen gescoord! Mij kennende ga ik er vanavond eentje snacken, ben heel benieuwd!
Eindelijk die vega frikandellen van Mora weten te bemachtigen maar ze vallen echt tegen. Smaken in de verste verte niet naar frikandellen. Maar ze zijn gelukkig niet vies en met veel saus en ui prima te doen. Ik hou het wel bij de vega bratwursten van de vegetarische schlager
Edit: haha oh @CaptainCheesecake hoop niet dat ik je eetlust heb bedorven
Hahaha oh nee, ik was nog wel zo enthousiast! Ik zou ze sowieso met ui en saus eten dus hopelijk vind ik ze dan wel te doen. Jammer dat jij ze zo tegen vond vallen! Zo’n anticlimax
Wat raar. Ik vond juist dat vroeger veel vleesvervangers naar frikandel smaakten. Hoezo kunnen ze dat dan niet goed doen? :’)
Nouja ze kunnen 't dus blijkbaar wel, want ik vind de bratwursten van de vegetarische schlager wél heel erg naar frikandel smaken terwijl dat niet per se de bedoeling is volgens mij.
Maar ik ben ook wel kritisch denk ik hoor. Ik was al 3 weken naar deze krengen op zoek dus was mega blij dat ik ze eindelijk had gevonden. Dan komt de teleurstelling extra hard aan haha
Ik vind dan mini frikandelletjes in zo’n snackbox wel weer goed smaken? Die grote van Beckers heb ik toen met lange tanden gegeten
Ik wil trouwens die vleesvervangers van de Duitse Lidl in Nederland. Die met die windmolen op de verpakking. Die zijn zo lekker
Ik vind het sowieso jammer dat er weinig Duitse vleesvervangers hier te vinden zijn. De grens is voor mij wat te ver maar ik wil zo graag de dingen daar proberen. Ook die vega salami van Lidl, die was ook Duits en zooo lekker maar halen ze nooit meer terug
Die salami mis ik ook ja! Ben ik over de grens overigens ook nog niet tegengekomen helaas.