Vegetarisch eten

Ik heb hetzelfde! Doe dan toch vaak ‘simpere’ dingen. Bv tortilla’s met allerlei vullingen &’toppings, soep met brood en dips.
Maar iets groters/chiquers vind ik ook vaak lastig.

Misschien zelf pasta maken/vullen? Met wat bijgerechtjes? Of een hele groente roosteren (bloemkool of knolselderij) als hoofding?

1 like

Ik maak vaak een blauwe kaas/spinazie/ricotta lasagne. Valt altijd heel erg in de smaak!

2 likes

Hmm klinkt erg goed! Heb je een recept?

Yes!
http://lasagnerecepten.nl/lasagne-met-spinazie/

Ik heb hem opgeslagen! De pesto bij de kruidenkaas en gorgonzola mengen lijkt me wat much, zou dat denk ik weglaten.

Heeft iemand een recept om de groenteschijven van Vivera/Jumbo na te maken? Zonder dat dit meer kost dan ze gewoon kopen?:see_no_evil:

Ah nee! Wat jammer… En ik zag op Twitter dat mensen vroegen waarom deze niet direct vegan was en toen was hun reactie dat ze het zoveel mogelijk op een echte frikandel wilde laten lijken. Dus mijn verwachtingen waren echt hoog :neutral_face:

Ik heb vandaag de nieuwe vega ovenkroket van de appie gegeten en hij was echt heel lekker! Op een zelfgemaakt briochebolletje met mosterd-mayo. Zeker een aanrader!
Ik vond hem lekker knapperig voor een ovenkroket en als je me had gezegd dat het een vleeskroket was had ik het ook geloofd.

19 likes

Ik heb ook de Mora frikandel gegeten vanmiddag, en vond hem inderdaad niet super lekker. De eerste paar hapjes wel (en had hem met curry, mayo en uitjes), maar ging me al snel tegen staan. Kan niet zo goed omschrijven waarom.

Ik had het gevoel dat hoe verder je kwam met eten hoe meer er een nasmaak ging heersen en je de originele frikandelsmaak er niet echt meer uit kon halen

2 likes

Ja precies dat inderdaad! Het eerste hapje dacht ik oh lekker, smaakt indd naar frikandel maar hoe meer ik at hoe minder dat werd ja

Ik vind mezelf soms vermoeiend :’’’) ik vind vega kroketten van de vega slager/mora heel lekker omdat die zo goed lijken, mis soms de vleessmaak zeg maar. Maar laatst at ik een burger die zo echt leek, ik werd echt helemaal onpasselijk en misselijk, ik schrok ergens gewoon van mijn lichamelijke reactie?? Terwijl bij zo’n kroket denk ik: jaaa yummie lekker, snap dan voor mezelf niet zo goed waar dat verschil zit haha

Ik denk vooral omdat een kroket echt niet op vlees lijkt, maar een biefstuck oid wel of een burger

ja maar die kroket vind ik juist zo lekker omdat het op echt draadjesvlees lijkt en ook zo smaakt. Maar het is inderdaad minder een homp ‘vlees’ in je face dan een hele burger

Ik had hetzelfde met vega vissticks, die smaken zooo realistisch werd er helemaal misselijk van. Maar het saucijzenbroodje van de vega slager smaakt ook vet realistisch en die schuif ik zo naar binnen

Beetje hetzelfde gevoel wat “vleeseters” denk ik toch ook wel hebben met: “nee als ik nog een kop en een staart zie dan lust ik het niet”

1 like

Wel alleen in Rotterdam dan weer

7 likes

Maar Rotterdam is zo ver weg :sob:
Wel een leuk iniatief! Kom nooit bij de kfc, ik wist niet eens dat die vegetarische opties hadden.

1 like

Had deze gekocht in Duitsland! Zou t zo handig vinden als dit ook in nl te koop was. Een vega lasagne met ‘gehakt’

5 likes

Is de lasagne van quorn niet te koop in Nederland? Want misschien dat je die dan kunt proberen.