Vegetarisch eten

Hoe kijken jullie aan tegen soja? Wat moet je geloven van alle “gevaren”? Ik gebruik veel vleesvervangers, vaak ook meer op een dag. Maar zou dat voor je opname aan vitamines, je vruchtbaarheid, je huid en kanker effect hebben?

Ik heb er al een paar keer gehaktballen, burgers en tacovulling mee gemaakt en dat beviel echt heel goed!

1 like

Je moet echt een hele plantage aan soja per dag willen eten wil je die effecten zien

4 likes

Ik at gisteren iets met soja en kreeg opeens de borsten van mijn dromen.

Ik kan zelf niet goed tegen soja, maar dat wil niet zeggen dat ik er tegen ben of nooit iets eet waar soja in zit. Maar normaliter doen zich pas problemen voor als je echt iedere dag een shitload aan soja eet. Maar dat zullen de meeste mensen niet doen en sowieso geldt voor iedereen, en dus ook vega(n) mensen, dat je moet afwisselen. Dus niet iedere dag een product va de vegetarische slager of vivera op je bord, maar dat ook gewoon afwisselen met het eten van meer groente/noten/whatever.

1 like

Dus stel je eet vier sojaburgers dan zit je nog niet aan de max?:see_no_evil:

Nee, zelfs niet als je dat elke dag doet en dan 4x per dag. Maar lijkt me wel echt saai om alleen maar soja burgers te eten

1 like

Dat snap ik, een gevarieerd voedingspatroon moete we allemaal naar streven. Maar ik weet niet zo goed wat ik moet geloven van de effecten en wanneer dit zou optreden…

Gewoon nooit het internet geloven, zit je altijd goed

1 like

Ik noemde een voorbeeld natuurlijk haha🙈

1 like

Als je wat wij schrijven en verder op internet van gerespecteerde bronnen in twijfel trekt. Prima, jouw keuze. Maar waarom zou je dan alsnog 4 sojaburgers eten?

Edit: ik zeg die borstvergroting maar af en ga weer aan de soja.

Ik snap sowieso niet waarom je aan bepaalde bronnen zou twijfelen. Je bent toch op de leeftijd gekomen dat je zelf goed kan natrekken of iemand broodjes sojapoep verkoopt of ergens wat van afweet.

1 like

Ik lees vooral veel tegenstrijdigheden en dacht misschien heeft iemand dit onderwerp al wat langer gevolgd😅

1 like

Ik dacht dat lobkefaassen er een blog over heeft geschreven! Zij is diëtist en schrijft ook met goede bronnen.

2 likes

Dankjewel!!:innocent:

Nieuw bij de lidl en goed koop ook😇

9 likes

Ziet er goed uit! Wanneer gaat deze in?

1 like

Vanaf 19 maart staat op de folder, maar wie weet eerder ingeruimd in de winkel🙈

1 like

Wat een leuke producten allemaal! Ik ben heel enthousiast :grin:

2 likes

Oh dit lijkt me ook lekker!

1 like

Laat weten of je de pompoen echt terugproeft, daar ben ik geen fan van🙈

1 like

Even bij een filiaal van de lidl in Hoogeveen geweest. Volgens hen gaat het om volledig nieuwe producten en liggen ze vanaf morgen of donderdag in de winkel.:innocent:

2 likes