Vegetarisch eten

Ik vind die van de jumbo lekker maar die vind ik qua vorm iets te groot. Die van de vegetarische slager vind ik goed qua grootte maar die zijn dan weer zo duur.

Hoe maken jullie de beste vega carbonara?

Vega spekjes van de lidl en vegetarische harde kaas van de jumbo. Verder alleen verse peterselie, een ei, knoflook en zwarte peper. En ik doe er slagroom door, ja sue me.

1 like

Wat is jullie favo vegetarische kookboek?

Ik heb uit World of veggies al een aantal heel lekkere recepten gemaakt!

1 like

In het kader van kookboeken: is VEG van Jamie Oliver een aanrader?

Ik vind van wel, heb het boek nog niet superlang maar tot nu toe is elk recept wat ik heb geprobeerd heel lekker geweest en makkelijk te maken!

1 like

Ik heb hem 2 weken geleden besteld en ik vind hem zeker een aanrader! Indeling is ook heel fijn.Sowieso love Jamie en heb meerdere boeken van hem.

1 like

Ik heb nog een pakje vegetarisch rulgehakt liggen. Maar ik houd dus niet van wraps of pasta. Heeft iemand een tip om dit toch tot burger oid te verwerken?:innocent:

Ik eet dat vaak bij gevulde courgette of paprika: mengen met wat andere groenten en dan in de oven. Of je er nog iets mee kan maken betwijfel ik, het is al ‘gaar’, toch?

1 like

Dat klopt ik wist ook wel dat het niet logisch/makkelijk was, maar dacht misschien heeft iemand dit wel eens geprobeerd🙈

Ik heb nog tempeh (dichte verpakking) in de koelkast liggen maar zag net dat die al een een week over de datum is. Normaal gesproken kijk ik daar niet echt naar en ben ik meer van de ruik- en smaaktest, maar ik heb dit nooit eerder klaargemaakt dus geen idee hoe het hoor te ruiken/smaken :sweat_smile: Hoe groot is de kans dat die tempeh nu nog steeds prima is? Best groot toch?

Oh en het is teveel om in 1x op te eten. Kan ik wat er overblijft beter voor of na het bakken invriezen?

Ik denk eigenlijk niet dat het nog te eten is. Het probleem met tempé is dat het van zichzelf al smerig ruikt en smaakt als het niet gemarineerd en klaargemaakt is, dus je kan geen smaak/reuk test uitvoeren. Misschien even googlen?

Je kan tempé trouwens prima rauw invriezen!

1 like

Ja google heeft het vooral over open verpakkingen, dat die niet heel lang bewaard kunnen worden omdat het snel zuur wordt. Maar 1 website heeft het alleen over ‘na aankoop’ (niet langer dan paar dagen bewaren). Dan neem ik toch maar het zekere voor het onzekere en gooi ik het weg. Wijze les om het volgende x gewoon meteen na aankoop klaar te maken.

Of na aankoop gelijk invriezen!

1 like

AHI_43545237303335373433_1_LowRes_JPG.jpeg
Weet iemand hoe deze smaakt?

@Bunnyslippers Jij had toch die wiener schnitzel van de veg slager? Is die lekker? Heb hem net gekocht met een pak willies want 2 voor 4 euro bij vomar :sunglasses:

1 like

Ik vond hem wel echt lekker! Heb ze wel een stukje langer gebakken. Ik weet niet of het echt schnitzel schnitzel is, meer soort grote krokante kipnugget. Hij werd iig wel goed krokant.

1 like

Ooooeh ik vond hem lekker! Met citroensap :yum: (en een beetje mayo)

1 like

Weet iemand hoe je een soortgelijke vulling krijgt als bij de saucijzenbroodjes van de vegetarische slager? Ik wil worstenbroodjes maken en vind de saucijzenbroodjes van de vegetarische slager mega lekker.