Zeker, ik koop ze zelfs ingevroren.
Edit: nu twijfel ik ineens of ik ze gekoeld of ingevroren koop maar ik heb ze in ieder geval altijd in de vriezer liggen, doe ze daar meteen in als ik ze koop (behalve die ik meteen de oven in schuif )
Zeker, ik koop ze zelfs ingevroren.
Edit: nu twijfel ik ineens of ik ze gekoeld of ingevroren koop maar ik heb ze in ieder geval altijd in de vriezer liggen, doe ze daar meteen in als ik ze koop (behalve die ik meteen de oven in schuif )
Geen idee of dat dezelfde zijn maar de vegan worstenbroodjes van Picnic zijn ook fantastisch. Zelfs de hondjes vinden ze lekkerder dan de vleesvariant
Ja, ik heb daar wel een receptje voor! Had het volgens mij van uit Paulineās keuken, maar weet niet of ik er zelf daarna nog dingen aan heb toegevoegd. Maar wat ik nu altijd doe is:
En dan in bladerdeeg en in de oven doen!
Haha!
@Jenn volgens mij zijn dat inderdaad dezelfde, op de pakjes staat brabantse worstenbroodjes met een ruitjesmotiefje
@quarterlife voor worstenbroodjes dan wit brooddeeg gebruiken in plaats van bladerdeeg
Ik heb dit vandaag geprobeerd en vond het lekker! Maar je hebt echt maar weinig olie nodig en moet het niet te lang bakken:
@grace ohhh die stukken hebben wij ook wel eens gehad (ben niet 100% vegan, soms heb ik vega vleesvervangers in huis) maar hmm die heb ik nu nietā¦
Vind het wel een goede tip maar beetje overbodig om ervoor naar de appie te gaan. Ik denk dat gewoon reguliere kiptstuckckjes in de keukenmachine doe en dan bak ofzoā¦
Ik kom hier even binnenvallen met een vraag: ik probeer zo min mogelijk vlees te eten. Nu kunnen mijn darmen helaas niet tegen kipstuckjes⦠En soms verval ik dan toch in een oude gewoonte en koop ik kipfilet. Eigenlijk wil ik dat niet meer.
Laatst at ik in een Indonesisch restaurant een spiesje zoals je een sateetje krijgt maar dan vegetarisch. Ik denk dat het tahoe of tempeh was. Ik weet alleen nog dat ik het heel lekker vond en dacht dat dit wel een prima vervanger van kip in bv. nasi zou zijn. Nu weet ik alleen niet wat het nou was. Het was redelijk stevig en ik weet dat ik een van de twee niet zo lekker vind en het andere dus wel. Wat zou logischer zijn bij een Indonesisch buffet? Gemarineerde stukjes tahoe of tempeh aan een spiesje? En hoe kan ik dat zelf lekker klaarmaken? Iemand ideeƫn? Thanks alvast!
Edit: ok, ik kom nu pas op het lumineuze idee om het restaurant te googlen (was een uitje met werk, kende het restaurant niet): gevonden! En op de kaart staatā¦
Sate tahu/tempe
vegetarische sate
Ja jongens, wat is het nou? Tahu of tempe?
Aangezien het redelijk stevig is vermoed ik dat het tempeh is, maar ik ben ook wel echt team tempeh. Tofu is wel okƩ maar kan me daarbij veel eerder voorstellen dat iemand het maar niks vindt.
Tofu zijn heel duidelijk een soort kussentjes/blokjes, in tempƩ kun je de sojaboontjes zien zitten. TempƩ is veel compacter, tofu soort van luchtig. Miss weet je het nu als je je het kan herinneren?
En je komt niet echt binnenvallen, laatste bericht van vijf dagen geleden
Ik vermoed n.a.v. jullie reacties dat het dan tempeh geweest moet zijn. Ik ga het gewoon een keer proberen! Bedankt!
En binnenvallen: ja, ik was gewoon nog nooit in dit topic geweest en heb ook niet alle posts gelezen.
En @anon95960165, hoe maken jullie tempeh klaar dan? Ik vind het echt niks. Zelf marineren of zo voorgemarineerd? En dan gewoon in een laagje olie bakken? Want voor tofu heb ik een hele āroutineā: nachtje persen, overdag marineren, dan uur in de oven en dan is het echt lekker. Met tempeh heb ik geen idee.
Oh ja, tofu! Dat had het ook nog kunnen zijn. Nou, ik ga wel gewoon eerst tempeh uitproberen. Dat klinkt het meest kansrijk.
Volgens mij zijn tahoe en tofu hetzelfde!
Klopt!
Ik heb ooit de gemarineerde stukjes tempeh van de AH gehad en die vond ik niet lekker. Daarna heb ik het eigenlijk niet meer gedurfd om nog een keer te proberen.
Tempeh kan je gewoon hetzelfde mee doen. Niet uitpersen, overdag marineren, in de oven of roerbakken, dan is het lekker. Wel een hele smaakvolle marinade natuurlijk, anders smaakt t alsnog naar natte sokken
Ik heb het laatst even laten marineren in (zoete) ketjapsaus met wat uitjes erdoor. Daarna opbakken met een beetje olie. Was niet verkeerd.
Love je profielplaatje trouwens.
Ik doe het dus andersom, want als ik het laat marineren krijg ik het echt niet meer knapperig gebakken zonder dat mān hele huis blauw staat.
Dus ik snijd de tempeh in dunne plakken, bak dat knapperig, en giet daarna de dressing eroverheen met de pan op zacht vuur (meestal iets met ketjap manis, sambal, gerookt paprikapoeder), alle tempeh plakjes 1 x omdraaien en dan is 't echt vet lekker.
Nog niet, maar nu wil ik dit!
Ja had het gister nog gemaakt, wel in croissaintdeeg inderdaad @grace
Ik vind het lekker, de textuur van de knaks lijken ook op de echte. Knaks zelf zijn wat lichter van kleur maar op een broodje met wat saus of in deeg zijn ze prima hoor. En een leuke throwback naar de basisschool.