Vegetarisch eten

Je kan ook in het vervolg vragen of je zelf kan injecteren! Ik ben ook twee keer voor die tien weken kuur geweest en moet nu om de twee maanden een prik. Mijn man heeft deze (eerst met hulp bij de huisarts) leren zetten en dat is echt zoveel praktischer. Toevallig net weer gezet haha.

Ik had dat gevraagd maar het mocht niet zei de assistent :sweat: zou een stuk fijner zijn inderdaad!

Ik neem ook b12, heb me van tevoren ingelezen middels onder andere dit artikel:
https://moniquevandervloed.nl/vitamine-b12-supplementen-test-welke-wel-welke/

Zij legt goed het verschil uit tussen vitamine B12 op natuurlijke vs synthetische basis en test een maand lang verschillende merken uit. Heeft mij enorm geholpen om een keuze te maken.
Ik gebruik nu sinds januari vitamine B12 en merk een enorm verschil, vooral qua hoeveelheid energie die ik heb gedurende de dag. Al met al erg tevreden en blij dat ik ermee gestart ben.

Klopt, het is ook wel getest en gebleken dat ze niet per se zo gezond zijn. Met name de hoeveelheid zout wordt vaak genoemd. Maar het is maar net waar je het tegen afzet, een stukje kipfilet zelf gekruid of een schnitzel/cordon bleu/ gehaktbal oid

Bewerkt is niet per se ongezond. Gewoon even de ingrediƫntenlijst lezen, tofu bestaat bv puur uit soja, dus gewoon gezond. Andere vleesvervangers bevatten dan weer veel vet en zout (en andere bewaarmiddelen), waardoor het sneller ongezond wordt. Valt niet echt over een kam te scheren.

Vega spekjes van de lidl en rookworst van de appie

Die is bij mij uit het assortiment (de rookworst dus :frowning: )

Nee ik vind alles wat je aan ā€˜spekjes’ kan vinden echt niet te vreten…

2 likes

haha nou ja het is ook geen winter meer

1 like

Ik doe door de stamppot vaak geroosterde cashewnoten, dat geeft dat knapperige wat de spekjes hebben.
Ook heb ik een keer aubergine in hele kleine blokjes gesneden en gebakken in een koekenpan met sesamolie en er een beetje sojasaus en sushi azijn doorheen gemengd. Op die manier kun je het ook helemaal knapperig opbakken, dat was ook heel lekker!

Geitenkaas/feta?

De vegan spekjes van de ah. Ik (en volgens mij veel anderen) vinden die echt top. In mijn ah liggen ze bij de echte spekjes

Ik vond die mwah. Ze waren een beetje rubberachtig ofzo? Qua zoutigheid waren ze wel echt top!

Beetje knapperig bakken. Eerste keer had ik dat niet gedaan en waren ze niet zo qua structuur. Sindsdien wat knapperiger en echt heel lekker. Misschien maakt dat ook nog wel verschil voor jou?

1 like

De spekjes van de Lidl. Ik krijg die niet fatsoenlijk gebakken? Het blijven droge rubberachtig flubbers bij mij. Iemand tips hoe ik het knapperig gebakken krijg?

Ik vind dat eigenlijk de beste vervanger voor het zoutige, want die nep spekjes vind ik ook echt niet lekker. Ik gebruik ook wel eens vega gehakt wat ik zelf kruid, maar dan heb je dat knapperige effect niet

Heel lang bakken in een beetje olie en blijven roeren tot ze allemaal droog gebakken zijn. Heb niet getimed hoe lang ik ze heb gebakken maar voor mijn gevoel heel lang haha.

Textuur was goed en de eerste ā€˜rooksmaak’ ook wel maar door vond het een plastic nasmaak hebben dus zou ze niet zo snel nog een keer kopen.

1 like

Ik vind de spekjes van vivera top, maar die zijn ook wel wat rubberachtig. Wil zo graag die van Lidl proberen, maar ze liggen hier nooit in het schap. Geen idee of ze nou altijd uitverkocht zijn of gewoon niet worden geleverd…

1 like

Ik vind de spekjes van Vivera ook heel lekker!

Als je echt veel olie of boter gebruikt kun je ze wel lekker krokant bakken hoor! Althans die van de jumbo.

2 likes