Vegetarisch eten

Ik wil morgen graag vega ovensnacks halen (bitterballen, ‘kip’nuggets, frikandellen oid). Iemand nog tips? Iets van de Vegetarische Slager of de vega lijn van Mora?

Alleen een afrader, ik vond de kipsticks vam veggie chef niet zo🙈 wat zoetig ook ofzo

1 like

Ik had laatst een vega kipcorn (van Mora?) en die was echt heel lekker!
Proefde geen verschil met de echte kipcorn, maar het is ook wel 10 jaar geleden dat ik dat ik die een at.
Edit: en die was dus ook specifiek voor de oven

2 likes

AH mini groente loempia, kaashapjes van Kwekkeboom, Old Amsterdam bitterballen van Kwekkeboom, nuggets van Vegafit en de vega kroketten van Mora

Persoonlijk vond ik de kipkorn van Mora niet lekker (overheersende sojasmaak) en de vega kroketten van AH kwamen heel slap en koud bij mij uit de oven, ook niet lekker

2 likes

@Sundance
Ik vind ook de vega kroketten/bitterballen van mora en vs het lekkerste! Had hetzelfde bij die van AH dat het een beetje koud bleef en de inhoud niet smeuïg. Die van Beckers vind ik ook wel oke.

De groentebitterballen van mora vind ik ook heel lekker.

1 like

Kipcorn en kroket/bitterbal van Mora inderdaad!
Geen frikandellen want die zijn van niemand te eten. Weet niet of je zoiets bedoelt maar Valess crispy sticks zijn ook hemels

1 like

Volgens mij zijn ze er niet meer maar de kaasenveloppen van old Amsterdam waren ook heel lekker. Verder vind ik zelf vaak de vleesvervangers die offcicieel eigenlijk voor bij de maaltijd bedoeld zijn vaak beter “gelukt”. Daarvan kan je natuurlijk ook mini burgertjes, balletjes en flapjes maken.

Wil je echt snacks zoals je ze op de kaart van de snackbar hebt staan heb je niks aan deze tip​:see_no_evil::see_no_evil:

1 like

Voor wie het boeit: old amsterdam is niet vegetarisch helaas

1 like

Ah sorry niet gekeken🙈 ik zag dat ieman hun bitterballen noemde en moest daar opeens aan denken

Oh kut

Ik was ook aangenaam verrast door de groentebitterballen van Mora! Zelf vind in die AH vega kroketten/ bitterballen echt een dikke nee. Taai, koud en gewoon geen lekkere vulling.

Jammer dat die Old Amsterdam niet vega zijn :pensive:. Niet eens bij stilgestaan. Volgens mij waren de bamihapjes van Kwekkeboom wel vega!

1 like

Ik vind de kipcorn, kroket en frikandel van mora x vega slager lekker.

De Beckers frikandel vond ik niet zo. Ook de vega mini snacks vond ik niets, weet alleen niet meer van wie ze waren, AH of Beckers?

De vissticks van Jumbo eigen merk vond ik mega lekker, maar weet niet of dat onder ovensnacks valt.

2 likes

Ik heb wel het idee dat die vega kroketten van de AH zijn verbeterd ofzo? Toen ze net nieuw waren vond ik ze ook niet zo, maar vorige week weer gekocht en de kleur en smaak leken echt anders/lekkerder!

Ik moest lachen om ‘koud’ haha

1 like

Ik vind de vega bitterballen van ah eigen merk lekker! Die van de lidl ook. Kipnuggets van DVS vond ik ook lekker uit de airfryer. Vega kipkorn en Beckers mini snacks vond ik echt helemaal niks. Verder ben ik altijd fan van kaassnacks (kaasstengels, biyterballen, etc), maar ik weet niet welke echt vega zijn.

De kroketten van de lidl zijn erg lekker, hun kipnuggets (uit het koelschap) ook. Die laatste vond ik uit de pan wel echt lekkerder dan uit de oven.

1 like

Ik vind de lijn van dvs/mora erg lekker, alleen de frikandellen heb ik nog altijd niet kunnen vinden. Verder de nuggets van Vivera en de groenteloempia’s van de aldi of lidl. En idd de groentebitterballen!

De groenteschijven van veggie chef zijn ook veranderd😭

Watermeloen en ananas grillen, eventueel eerst even insmeren met honing/limoen/cayennepeper.
Paddenstoelen met kruidenboter.

1 like

Ja ananas! En gepofte knoflook misschien? Gegrilde groene asperges zijn ook lekker.

1 like